Toon posts:

Netwerk printer selectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

ik werk op veel verschillende vestigingen met mijn pc-tje.
op elke vestiging hebben we een printer staan, maar elke keer als ik op een andere locatie ben moet ik mijn default printer veranderen naar die van de vestiging waar ik aanwezig ben.
is er een mogelijkheid om dit automatisch te doen?
dat hij herkent in welk netwerk ik ben en aan de hand daarvan de printer van dat netwerk als default insteld?

alvast bedankt!

Groeten Cor van Oostenbrugge

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee. Hoe moet de PC dat nu weten?

Wat je wel kunt doen is een aantal profielen maken met verschillende printers, zoals in NetSetMan. Maar je zult toch echt zelf dingen moeten instellen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:04

IEF

Why so serious?

Nee, dat kan niet automatisch (althans, dan zou er al een script moeten zijn dat adhv IP's bijv een aantal settings doet).

Kijk eens naar Mobile Net Switch om netwerkprofielen (en ook printer) te maken.

Verwijderd

Als iedere vesting een apart IP subnet heeft dan kan je allicht zelf wat scripten via con2prt.exe (applicatietje van Microsoft). Zodra je het script dan draait dan laat je hem een "ipconfig" uitlezen, parse deze tot je het IP adres hebt en vergelijk deze op subnet niveau met een zelf samengestelde lijst, nav die lijst voer je con2prt.exe uit zodat je verbind met de genoemde printer (als default).

Of vraag de systeembeheerder of hij via een Group Policy een printer wil toewijzen nav vestiging waar je zit.
offtopic:
Op ons pand maak ik gebruik van een Group Policy icm met een script om zo automatisch de default printer in te stellen nav verdieping in het pand, dit ook icm con2prt.exe.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 16:24 ]