USB sticks gaan snel stuk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:27
Goedenmiddag medetweakers

Ik heb al jaren een probleem waar ik tot nu toe nooit echt een oplossing op heb kunnen vinden.
Mijn USB sticks gaan zeer snel "stuk", en allemaal op dezelfde manier

Ik heb nu een USB stick van het merk OCZ (de ATV).
Deze heeft een week gewerkt, en wanneer ik em nu in een willekeurige pc doet, wordt deze door Vista netjes geinstalleerd. Echter wanneer je kijkt rechts in je taakbalk naar de naam van het geinstalleerde apparaat staat daar normaal "OCZ ATV USB" echter wanneer ik em nu in een nieuwe pc stop staat er "usb memory bar usb device"

De usb stick krijgt een stationsletter maar waneer je deze aanklikt kan je de usb stick NIET benaderen.
De stick kan je ook niet formmateren.
in 1/10 gevallen wordt de USB stick wel spontaan normaal herkend en doet deze het gewoon.

Bizarre is dat ik al zeker 6 usb sticks zo heb versleten!??
Al mijn USB sticks houden er na korte tijd mee op.
Allemaal worden ze herkend als "usb memory bar usb device" en werken niet meer.

Ze houden er na enkele weken/maanden mee op, met allemaal hetzelfde probleem.
Ik heb net mijn voeding van mijn pc vervangen door een nieuwe modulaire 700W van coolermaster.
Ik gebruik de stick dagelijks in +- 20 verschillende computers om bestanden op te kopieren etc..

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:05

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

En wat doe je vóórdat je de USB-sticks uit de computer haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Laatst online: 03-07 16:42
Als ik het goed begrijp zijn/worden ze allemaal USB devices zonder partities? Dit probleem heb ik eens gehad na (waarschijnlijk) verkeerd formatteren. Gebruik je verder geen aparte tools om je sticks te formatteren naast de ingebouwde windows variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

ligt misschien aan het merk?
of koop je steeds een ander merk/modellen.

Ik gebruik trouwens nooit veilig verwijderen.
Dit heeft mijn 2 USB sticks gekost.

Veilig verwijderen, eruit halen, in een andere pc doen en kapot is ie.
Gewoon eruit trekken en in een andere pc doen gaat bij mij al 2 jaar goed.

Ik heb trouwens nog nooit van het merk gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Gewoon eruit trekken.

Externe harde schijven mag je nooit zomaar lostrekken, die moet je netjes veilig verwijderen (wanneer je dit niet doet krijg je een melding dat je een harddisk ongewenst hebt losgekoppeld en dat je data kan kwijtraken)

USB sticks mag je wel zomaar erin en eruit doen zonder veilig te verwijderen (das het gemak van een usb stick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Er komen bij mij twee dingen op:

1. Is de Pc aangesloten op een wandcontactdoos met randaarde?
2. Gebruik je de optie hardware veilig verwijderen?
Gabriel_Knight schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:16:
USB sticks mag je wel zomaar erin en eruit doen zonder veilig te verwijderen (das het gemak van een usb stick)
Tuurlijk mag je het altijd doen, verstandig is anders. Gelijk aan een USB hardeschijf gebruikt Windows XP/Vista een kleine buffer wanneer je een USB hardeschijf of USB memory stick lostrek zonder de optie veilig hardware verwijderen te gebruiken, loop je de kans dat er nog data in de betreffende buffer staat, waardoor opgeslagen data corrupt zal raken. (lievergezegd nog niet opgeslagen data)

[ Voor 67% gewijzigd door _Dune_ op 06-10-2008 16:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Ik heb ook sticks van Corsair gehad met hetzelfde probleem,
Stuk binnen enkele maanden/ weken.

Wordt wel iedere keer omgeruild na opsturen naar fabrikant, maar kost wel iedere keer verzendkosten en schiet niks op.

Ik heb wel es geprobeer low level te formateren, maar zelfs dat wordt geweigerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Het probleem ligt 'm in de Cache die op dat moment nog deels volstaat voordat je 'm eruit trekt. Als je dat doet ontstaat er gegevensverlies. Je kan 2 dingen doen: of je doet veilig verwijderen of je stelt op je systeem in dat writeback-cache uitgeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Ik heb geen randaarde in huis (andere mensen in hetzelfde huis hebben ook geen aarde en geen problemen
Ik gebruik de optie veilig verwijderen niet, omdat die optie voor zover ik weet alleen voor harde schijben geld (zoals ik hierboven heb geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 14:05

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gabriel_Knight schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:19:
Ik heb geen randaarde in huis (andere mensen in hetzelfde huis hebben ook geen aarde en geen problemen
Ik gebruik de optie veilig verwijderen niet, omdat die optie voor zover ik weet alleen voor harde schijben geld (zoals ik hierboven heb geschreven.
Heb je daar een bron van? Want voor zover ik weet, klopt jouw idee over het verschil tussen een USB harddisk en een USB stick namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat is dan een misvatting, aangezien je wel degelijk een USB stick veilig moet verwijderen.

Verder is bekend dat flash memory (want dat is een USB stick toch?) maar een beperkt aantal keren beschreven kan worden alvorens het onbruikbaar word (en dus als defect wordt ervaren).
Ik ken de getallen niet, maar stel dat je 10000 keer kan schrijven naar die USB stick. Misschien dat jij die stick zo intensief gebruikt dat je daar gewoon overheen gaat?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dan wordt het naar mijn idee eens tijd dat er een geel/groen kabeltje vanuit de meterkast eens doorgetrokken wordt het huis in. Zonder aarding van dergelijke apparatuur kun je nooit zeggen dat het aan de apparatuur ligt of aan het device. (in dit geval USB memory stick)

Zoals ik in mijn edit reeds heb aangegeven, ook bij een USB memory stick wordt een buffer gebruikt, tenzij je dit uitschakeld.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

_Dune_ schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:25:
[...]

Dan wordt het naar mijn idee eens tijd dat er een geel/groen kabeltje vanuit de meterkast eens doorgetrokken wordt het huis in. Zonder aarding van dergelijke apparatuur kun je nooit zeggen dat het aan de apparatuur ligt of aan het device. (in dit geval USB memory stick)
Nou moet je me even bijpraten, wat zou een randaarde bij moeten dragen aan het al dan niet langer blijven werken van een USB stick?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 23:50

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jij denk dus dat er op je USB stick geen filesystem staat? Net als op een harddisk.
Meestal staat op die dingen ook gewoon een FAT32 of NTFS filesystem, en ja die worden gemount met een buffertje.
Nou is Windows meestal zo ingesteld om die dingen synchroon te mounten, waardoor bewerkingen gelijk worden weggeschreven, maar Veilig Verwijderen bestaat niet zonder reden dus.

Het "gemak" van een USB stick is niet het snel uit de USB-poort kunnen trekken. Het gemak is dat ze lekker klein zijn, meer niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Ultraman op 06-10-2008 16:32 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Een bron voor het niet veilig verwijderen heb ik niet, maar zo "is het mij altijd geleerd"
En dat is nu juist het gemak van een usb stick, het snel kunnen verwijderen etc
Vrienden geven ook aan dat het normaal geen probleem zou moeten zijn.

Ik heb ook kleine usb stick, die allemaal erg langzaam zijn, maar wel werken (gewoon eruit trekken en erin steken etc)
Echter de snelle usb sticks van 30 mb lezen 15mb schrijven gaan allemaal snel stuk.
Lijkt me vreemd als ik na 1 week al het maximaal schrijbewerkingen heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-07 10:39

14ReD

Who is General Failure?

Volgens mij geeft _DUNE_ het antwoord waarom het ook voor USB flash drives geld. |:(

Daarnaast lees ik dat je
Ik gebruik de stick dagelijks in +- 20 verschillende computers om bestanden op te kopieren etc..
Over hoeveel data verkeer hebben we het dan? 20 x 1Mb of 20 5 Gb? Flash memory heeft immers ook niet het eeuwige leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:32
Veilig verwijderen helpt ook voor USB sticks. Had je dat niet kunnen bedenken, nadat je er 6 had gesloopt?
Ik gebruikte het in den beginne van USB sticks ook niet, toen ging er toch het e.e.a. kapot. Nu gebruik ik het vrijwel altijd, ten zij ik effe haast heb. (zo kritisch is het nou ook weer niet)

Verder wil ie in XP wel eens de USB stick onder een "bezette" drive letter hangen. Dan moet je in schijfbeheer (onder configuratie scherm) de drive letter veranderen. Maar ik denk niet dat dat hier het probleme is.

En je gebruikt dus het standaard Windows formatteer tooltje?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Gabriel_Knight schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:27:
Een bron voor het niet veilig verwijderen heb ik niet, maar zo "is het mij altijd geleerd"
En dat is nu juist het gemak van een usb stick, het snel kunnen verwijderen etc
Vrienden geven ook aan dat het normaal geen probleem zou moeten zijn.
Vrienden hebben dus niet allemaal gelijk. Ik leer mijn vrienden om juist wel de optie veilig verwijderen te gebruiken.
Hoe dan ook, jij hebt nu geleerd dat je dus wel veilig verwijderen moet gebruiken?
(Of dat dan ook de oorzaak is van de defecte USB sticks, laat ik even in het midden)
Ik heb ook kleine usb stick, die allemaal erg langzaam zijn, maar wel werken (gewoon eruit trekken en erin steken etc)
Echter de snelle usb sticks van 30 mb lezen 15mb schrijven gaan allemaal snel stuk.
Lijkt me vreemd als ik na 1 week al het maximaal schrijbewerkingen heb gehaald.
Dat kan ik zonder voorbeelden van jouw kant niet bepalen.
Als jij elke dag 20x 200 bestanden erop en eraf kopieerd, dan gaat het wel hard kan ik je melden.
Zoals ik en anderen inmiddels hebben geopperd; flash heeft geen eeuwig leven en zeker geen onbeperkte hoeveelheid schrijf akties.
Kom eens met een goed voorbeeld wat je in 2 weken tijd allemaal op zo'n ding zet.
Dus hoeveelheid bestanden en grootte, gemiddelden per dag?

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 06-10-2008 16:35 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
De hoeveelheid data is meestal +- 100MB per pc x20 pc's per dag

Echter als een USB stick data kan kwijt raken als je em eruit haalt, dat snap ik
Ik snap alleen niet dat een usb stick totaal verkeerd herkend wordt in windows.
Dat staat er toch los van.

Dat ik data verlies snap ik, maar dat mijn OCZ stick spontaan niet meer wordt herkend in windows is erg vreemd.
als het bestandssysteem kappot is, verwacht ik wel dat deze als OCZ stick wordt herkend, en niet als een vreemde algemene stick.

Als je een harddisk in apparaatbeheer bekijkt staat er altijd de naam van de harddisk (bijv wdc etc etc)
En deze naam is nu dus spontaan gewijzigt in "Usb memory bar usb device" wat volgens mij erg moeilijk is om deze naam te wijzigen (zelfs als bij een hdd je bestandssysteem kapot is, staat er in apparaatbeheer vaak nog de goeie naam)

[ Voor 25% gewijzigd door Gabriel_Knight op 06-10-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het is moeilijk te zeggen wat er eerst kapot gaat. Je data kan corrupt raken, maar je USB stick kan er in het algemeen ook mee stoppen. Het is iig niet zoals je em hoort te gebruiken.

Verder zou je in principe oneindig kunnen lezen met flash. Schrijven is weer een ander verhaal.

[ Voor 21% gewijzigd door !null op 06-10-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Gabriel_Knight schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:34:
De hoeveelheid data is meestal +- 100MB per pc x20 pc's per dag

Echter als een USB stick data kan kwijt raken als je em eruit haalt, dat snap ik
Ik snap alleen niet dat een usb stick totaal verkeerd herkend wordt in windows.
Dat staat er toch los van.
Daarom suggereer ik (en anderen) ook dat je wellicht gewoon aan de limiet zit van wat flash kan en uiteindelijk door de hoeveelheden schrijfacties gewoon defect gaat. Dat is hoe flash werkt en daar zal je weinig aan kunnen veranderen.
Dat ik data verlies snap ik, maar dat mijn OCZ stick spontaan niet meer wordt herkend in windows is erg vreemd.
als het bestandssysteem kappot is, verwacht ik wel dat deze als OCZ stick wordt herkend, en niet als een vreemde algemene stick.
Of en hoe een filesystem corruptie probleempje zich uit, hangt wat mij betreft heel erg af van het ontwerp van de USB stick zelf.

Je hebt nu in ieder geval 2 mogelijke oorzaken voor je probleem. Nu nog een oplossing.
Ik stel een 2.5" mobiele USB HDD voor die USB powered is.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
USB harddisk kan ik proberen, wellicht lost dat het probleem op, echter deze zijn wel erg groot.
En onhandig en traag om mee te nemen

Wat ik vreemd vindt is dat ik nu dus al in staat ben om een usb stick te "slopen" in 1 week tijd.
Met altijd dezelfde klacht, ben ik de enige

Echter 1/10x in een pc blijkt de stick WEL te werken :S
Stick eruit halen en erin doen en hij is weer stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

2,5" harde schijf is niet zo groot en lomp. Ik heb er zelf ook eentje in een externe behuizing gestopt, ding is nagenoeg even groot als mn PDA, prima formaat vind ik zelf.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Gabriel_Knight schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:45:
USB harddisk kan ik proberen, wellicht lost dat het probleem op, echter deze zijn wel erg groot.
En onhandig en traag om mee te nemen
Ik typte dan ook bewust een 2.5", die zijn stukken kleiner dan de gangbare 3.5" externe HDD's omdat er een laptop schijfje inzit.
Zo'n ding past in je kontzak. Of je dat ook daadwerkelijk moet doen, weet ik nog zo net niet. :P

Edit: /traag Ben was me voor.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 06-10-2008 16:51 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Juist en met 2.5 inch hoef je niet met externe voeding te klooien etc. Werkt makkelijk hoor.
Maar eigenlijk zou ik eerst proberen met een goed merk usb stick de hele tijd veilig verwijderen te doen. En zodra die niet werkt even dat drive letter verhaal van mij checken.

Ben je nou ongeveer 20x per dag 100MB aan het kopieren naar de pc (dus lezen vanaf de USB stick, misschien 1 keer per dag schrijven) of ben je juist ongeveer 20 x op een dag naar de USB stick aan het schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Het meeste wat ik doe is usb stick pc in, 100mb lezen van stick dan weer pc uit
PC in PC uit.

Ik ga dat veilig verwijderen es proberen.
Misschien dat dat lukt.
1 week komen we wel door.

Tips ideen blijven uiteraard welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:07
En als je 2.5 ook nog groot vind, kun je ook 1.8 overwegen, of een microdrive-gebaseerde usb "stick"

(bijvoorbeeld pricewatch: LaCie Little Disk, 20GB )

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 06-10-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Zijn die 1,8" drives wel zo snel dan als een usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Misschien ga je gewoon erg lomp met de stickjes om en heb je na een paar keer in- en uitpluggen een breukje veroorzaakt in de soldeerverbinding tussen de print en de USB connector.. Ik heb wel eens USB devices gemaakt met microcontrollers en weet uit ervaring wat voor rare fouten je kan krijgen bij een slechte verbinding.. Bijvoorbeeld dus het herkennen van een apparaat, maar niet weten wat voor apparaat het precies is.. 20x in- en uitpluggen per dag lijkt me wel slijtage op te kunnen leveren bij zo'n connector..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Gabriel_Knight schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:57:
Zijn die 1,8" drives wel zo snel dan als een usb stick
Ligt eraan met welke stick je ze vergelijkt, zowel harde schijven als usb sticks zijn er in verschillende snelheden en opslagcapaciteit. Overigens lijkt met het geen al te grote issue, voor die 100MB per keer....

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Sorry ik ben soms te snel
Fff de lacie little disk aangesloten en getest, snelheid is 21MB lezen en schrijven
Dus wel erg goed (handig als je alles bij de hand hebt)

De grap is dat de goedkope usb stick die ik gebruik van allerlei vage merken het juist WEL goed volhouden
Vindt ik erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als jij de standaard instellingen niet gewijzigd hebt en geen bestanden opent hebt staan kun je inderdaad je USB stick gewoon verwijderen zonder 'veilig verwijderen' te gebruiken. Dat zegt Windows zelf ook gewoon:

Afbeeldingslocatie: http://pics.dieben-online.net/safeRemove.PNG

(In dit geval kan het niet ingeschakeld worden omdat dit de eigenschappen zijn van een interne harde schijf)

En inderdaad zou een USB stick altijd de goede naam moeten krijgen, ook als het bestandssysteem corrupt is. Probleem kan ook met de aarding te maken hebben. Met USB apparaten willen er dan nog wel eens vonkjes overspringen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Alleen bij de allereerste USB-sticks die ik ooit had heb ik veilig verwijderen gebruikt.
Al gauw al mee gestopt. Ik vond het te veel gedoe, en bij mij is het nooit daardoor kapot gegaan.
Ondertussen gooi ik elk apparaat er in en er uit wanneer ik het wil.
Alles werkt nog als nieuw.
Maar ik weet niet wat er gebeurt als je telkens tijdens het kopieeren van iets de stick eruit trekt.
Ik doe dat alleen als mijn pc crasht.

Ik denk zelf dat je hem er gewoon te ruw uit trekt.
Als je trouwens dat ding in 20 pc's per dag steekt, zou je dan niet beter een leuk routertje met usb aansluiting kunnen kopen?
Kan misschien wel iets trager zijn, maar ik denk dat je veel minder last hebt van slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

remco_k schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:27:
[...]

Nou moet je me even bijpraten, wat zou een randaarde bij moeten dragen aan het al dan niet langer blijven werken van een USB stick?
Dat is niet zo heel moeilijk, wanneer je geen randaarde hebt, loop je de (grote) kans dat er een potentiaal verschil onstaat van rond de 100-110 Volt. Op het moment dat jij een USB memory stick in de USB poort drukt zal dit potentiaal verschil ontladen. Jij zelf kunt dit ervaren als een lichte ttinteling (als je het al opmerkt), maar ik betwijfel of een USB memory stick het leuk vindt om even kortstondig 100 Volt door zich heen te voelen gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Vreemd is alleen dat ik andere usb sticks al jaaaaren gebruik (128MB, 256MB) en deze werken tot nu toe altijd prima. Ik heb deze ook zeer intensief op dezelfde manier gebruikt, en deze gaven geen krimp.

De grote 4GB en 8Gb sticks die ik de afgelopen tijdt heb gebruikt gaan continu stuk.
Alsof ikj geen grote sticks mag gebruiken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Gabriel_Knight schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:51:
Vreemd is alleen dat ik andere usb sticks al jaaaaren gebruik (128MB, 256MB) en deze werken tot nu toe altijd prima. Ik heb deze ook zeer intensief op dezelfde manier gebruikt, en deze gaven geen krimp.

De grote 4GB en 8Gb sticks die ik de afgelopen tijdt heb gebruikt gaan continu stuk.
Alsof ikj geen grote sticks mag gebruiken!?
Heb ik ook, me Transcend JetFlash V35 4GB werkt ook nog maar half.
Vista zegt: het usb apparaat wordt niet herkend en me WHS herkent m gewoon en kan erop :?

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258380

Modbreak:Trolls stellen we hier niet op prijs

[ Voor 91% gewijzigd door TERW_DAN op 06-10-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 08-07 21:28
Glashelder schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:07:
Als jij de standaard instellingen niet gewijzigd hebt en geen bestanden opent hebt staan kun je inderdaad je USB stick gewoon verwijderen zonder 'veilig verwijderen' te gebruiken. Dat zegt Windows zelf ook gewoon:

[afbeelding]

(In dit geval kan het niet ingeschakeld worden omdat dit de eigenschappen zijn van een interne harde schijf)

En inderdaad zou een USB stick altijd de goede naam moeten krijgen, ook als het bestandssysteem corrupt is. Probleem kan ook met de aarding te maken hebben. Met USB apparaten willen er dan nog wel eens vonkjes overspringen.
Geldt dit ook voor XP? Ik kan mij herinneren dat dit alleen in Vista Zit.
Kijk aan zo'n goed onderbouwde reactie hebben we wat!

[ Voor 1% gewijzigd door TERW_DAN op 06-10-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51
Ik gebruik tegenwoordig altijd Deze computer -> Rechtsklikken op USB stick -> Uitwerpen. Op deze manier wordt ook het schrijfbuffer geflushed, en 't heeft als groot voordeel dat bij b.v. cardreaders alleen het kaartje verdwijnt, en niet meteen de complete reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
We zijn een stapje verder..

Ik heb een programmatje gevonden dat je usb stick kan afscannen (ook als ie dus nauwelijks benaderbaar is)

SMI Mass Production Tool.

http://www.flashboot.ru/uploads/files/public/SM32x_G1219.rar

Dat programmatje geeft netjes aan dat er een hele rits Bad Blocks op de USB stick zitten.
Ik heb in dat programma de opgdracht gegeven om de bad blocks ongedaan te maken
En heeft de stick opnieuw geformateerd en ingedeelt.

Hij doet het weer!!

(voor hoe lang is de vraag)

Maar het was domweg de usb stick die een beetje op was:)

Toch iets te snel gejuigt, blijkbaar zitten er teveel bad blocks op, want de renimatie van de stick was voor korte duur..
This in ieder geval duidelijk dat er gewoon iets iets met de chips die in de usb sticks worden gebruikt.
Het lijkt erop dat die van een nogal mindere kwaliteit zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Gabriel_Knight op 06-10-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 09:48

Ursamajor

Astrofotograaf

Om nog even op de randaarde terug te komen, er kunnen namelijk altijd spanningen op de kast komen te staan. Moet je voor de grap maar eens een draad aan je pc knopen en dan het andere eind tegen een bloot gedeelte van de verwarming doen. Veel kans dat de aardlekschakelaar eruitklapt.

Het zou mogelijk kunnen zijn dat die lekspanning niet zo best is voor je stick.
En trouwens, als je die stick van je dagelijks in zoveel computers steekt, is het dan niet eens tijd om er een condoom om te doen? ;)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Ik heb geen aarde in huis, en ook dus geen aardlekschakelaar.
Dan knalt waarschijnlijk gewoon een stop eruit
(als dat zo gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Gabriel_Knight schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:30:
Ik heb geen aarde in huis, en ook dus geen aardlekschakelaar.
Een huis zonder aarde? Lijkt me onwaarschijnlijk. In de badkamer en keuken zul je toch hopelijk wel aarde hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
ik dacht dat we in de keuken 1 aarde aansluiting hebben (voor de wasmachine)
We hebben in de meterkast wel alle aardedraden liggen, maar die zijn nooit aangesloten geweest (je moet dus gewoon aarde trekken door het huis als je zou willen)

het aanraken van een PC is ook niet aan te raden, krijgt regelmatig een aardige oplawaai als je dat doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Gabriel_Knight schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:41:
het aanraken van een PC is ook niet aan te raden, krijgt regelmatig een aardige oplawaai als je dat doet :)
Mooi dat je de oorzaak van het probleem hebt gevonden ;) Nu nog oplossen.. ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Bedenk ook dat andere randapparatuur ook voor problemen zou kunnen zorgen. Ik had ooit eens allerlei dingen op een verdeeldoos met randaarde aangesloten op een stopcontact dat zelf geen randaarde had. De laserprinter die op die stekkerdoos zat was de oorzaak van vele schokkende ervaringen 8)7 . Alles stond dus met elkaar in verbinding.

[quote]Ursamajor schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:38:
is het dan niet eens tijd om er een condoom om te doen?
[/quote]

En dat noem je dan een Serieel Overdraagbare Aandoening?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

Gabriel_Knight schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:41:
Dat is ècht niet gezond.. :X Ik heb ook lange tijd geen aarde aan mijn PC gehad, maar die kon je nog wel gewoon vastpakken zonder iets te voelen. Alleen als je de PC met 1 hand pakte en de verwarming met de andere, dan had je een probleem.. Het menselijk lichaam is niet bijster geschikt als aardedraad.

Ik zou er maar eens een professional naar laten kijken, dit is gewoon gevaarlijk, zowel voor schokken voor jou als brandgevaar.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 09:48

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik zelf heb ook gemerkt dat mn pc ook vaker rare storingen had en minder lang mee ging zonder randaarde. Nu mét randaarde draait alles een heel stuk stabieler!

Serieel Overdraagbare Aandoening moet je niet onderschatten nee ;)

Gadgets FTW!

Pagina: 1