Ik heb de nogal vreemde situatie dat mijn systeem "soms" niet op start. Soms gaat het 10 keer goed voor het fout gaat, soms 20 keer en soms maar 2 keer. Wat er dan gebeurt is dat het power lampje aan gaat, de fans gaan draaien en dan houdt het op. Er komt ook geen signaal op de monitor binnen want die blijft in standby staan.
Als ik de computer dan uit zet (moet de powerknop 5 seconden ingedrukt houden) en opnieuw opstart, werkt het altijd wel meteen weer. Ik heb echter geen waarneembaar verschil tussen een echt koude start (nacht uit gestaan) en een opgewarmde start (uurtje uit gestaan) kunnen merken. Wel is het zo dat na zo'n herstart ik een melding krijg "overclocking has failed". Ik heb echter de bios op de standaard instellingen staan.
Dit zijn de specs van mijn systeem:
AMD Athlon 64 X2,4800+, Boxed
MSI K9A2GM-FIH,Retail
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz (2x 1024mb)
Club3D Radeon 3850 OC,512MB, GDDR3, PCI Express x16
Samsung SpinPoint S166,7200RPM, SATA II, 8MB, 160GB
Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 640GB
LG DVR 20X
Antec NSK3480,Zilver, zwart
Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse,Zwart
Logitech Internet 350 Keyboard, Zwart, OEM
Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit,BOX, Nederlands
Ik heb een tijdje zonder de videokaart gedraaid (met onboard video) maar ook daarbij is het een keer gebeurd dus lijkt het me niet dat het aan de videokaart ligt.
Ik weet niet of het hieraan gerelateerd is, maar soms (minder vaak, zeg 1 op 50 keer) heb ik ook dat het toetsenbord niet werkt, of dat Windows geen netwerkverbinding kan opbouwen (vaker, 1 op de 10 keer)
Iemand een idee of suggestie?
Alvast bedankt!
Als ik de computer dan uit zet (moet de powerknop 5 seconden ingedrukt houden) en opnieuw opstart, werkt het altijd wel meteen weer. Ik heb echter geen waarneembaar verschil tussen een echt koude start (nacht uit gestaan) en een opgewarmde start (uurtje uit gestaan) kunnen merken. Wel is het zo dat na zo'n herstart ik een melding krijg "overclocking has failed". Ik heb echter de bios op de standaard instellingen staan.
Dit zijn de specs van mijn systeem:
AMD Athlon 64 X2,4800+, Boxed
MSI K9A2GM-FIH,Retail
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz (2x 1024mb)
Club3D Radeon 3850 OC,512MB, GDDR3, PCI Express x16
Samsung SpinPoint S166,7200RPM, SATA II, 8MB, 160GB
Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 640GB
LG DVR 20X
Antec NSK3480,Zilver, zwart
Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse,Zwart
Logitech Internet 350 Keyboard, Zwart, OEM
Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit,BOX, Nederlands
Ik heb een tijdje zonder de videokaart gedraaid (met onboard video) maar ook daarbij is het een keer gebeurd dus lijkt het me niet dat het aan de videokaart ligt.
Ik weet niet of het hieraan gerelateerd is, maar soms (minder vaak, zeg 1 op 50 keer) heb ik ook dat het toetsenbord niet werkt, of dat Windows geen netwerkverbinding kan opbouwen (vaker, 1 op de 10 keer)
Iemand een idee of suggestie?
Alvast bedankt!