Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office werkbalk

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 13:53
Ik snap er niks meer van. Wat snap ik niet. Ik wil in word en excel een werkbalk maken voor het openen van bestanden op 3 verschillende lokaties. Ik heb een map, brieven, offertes en rekeningen. Nu wil ik een werkbalk waar deze 3 instaan. Zover lukt het wel. Alleen als ik die knoppen aanklik krijg ik een gewone verkenner en niet het openen scherm van Word en excel waar je ook het voorbeeld aan kan zetten. ie er iemand die dit in jipenjanneke taal kan uitleggen

het gaat om Office 2003 met windows xp

[ Voor 4% gewijzigd door BurnHard op 06-10-2008 15:46 ]

BurnHard.nl ICT Solutions

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:30

JohnD

Bernd

drie macro's maken

inhoud:
ChDir "<drive>:\<map>"
Application.FileDialog(msoFileDialogOpen).Show

waarbij je de <drive> en <map> aanpast voor elke map die je wil openen. Hierna elke macro achter een knop hangen.

edit:
Graag gedaan hoor :)

[ Voor 6% gewijzigd door JohnD op 07-10-2008 09:41 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• BurnHard
Kijk zo snap ik het wel, mijn dank is groot

• BurnHard
En toch werkt het nog niet. Krijg hem niet naar de map. heb default lokatie in word op mijn documenten staan. Als ik er bv c:\windows inzet komt hij uit op d:

Nog meer ideeën?

Hij blijft ook bij elke knop de laatst geopende lokatie onthouden en dus niet de lokatie van de macro

[ Voor 22% gewijzigd door BurnHard op 08-10-2008 09:44 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat doe je dan precies?
[google=msoFileDialogOpen] => http://www.microsoft.com/...etips/aug05/tips0825.mspx
Waar loop je dan vast?

Je leunt nu achterover zonder zelf met opties te komen of zelfs maar te debuggen. Da's zegmaar niet de bedoeling ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BurnHard
Macro 1

Sub test()
'
' test Macro
' Macro gemaakt op 8-10-2008 door BurnHard
'

ChDir "c:\windows"

End Sub

Macro 2

Sub test()
'
' test Macro
' Macro gemaakt op 8-10-2008
'

ChDir "c:\omega"

End Sub

Als ik eerst macro 1 opene en daarna macro 2 komt macro 2 ook in windows
Als ik eerst macro 2 open en daarna macro 1 komt macro 1 ook uit in omega

Zal wel een office instelling zijn maar weet het echt niet meer.

En ik heb heus wel gezocht. er valt volgens mij niks te debuggen maar gaat gewoon ergens helemaal mis

Verwijderd

ok, nu ga je eerst sito presto eens F1'en op FileDialog. wat vinden we daar als een van de eigenschappen? initialfilename. laat dit nou ook geschikt zijn om de intiële map in te stellen.
en tussen haakjes maar wegens bovenstaand minder van belang : chdir heeft voor een goede werking zijn grotere broer chdrive nodig.

• BurnHard
Sub ABrieven()

Dim dlgOpen As FileDialog

Set dlgOpen = Application.FileDialog(msoFileDialogOpen)

With dlgOpen
.InitialFileName = "Y:\Wim\My Documents\A-BRIEVEN"
.Show

End With

End Sub

Hiermee opent een bestand selectie venster alleen als ik een bestand selecteer opent het bestand niet

Waar gaat het mis :(

[ Voor 3% gewijzigd door BurnHard op 10-10-2008 01:51 ]

Verwijderd

er gaat niets mis, de show methode toont het dialoogvenster en verder niets.
openen van het document gaat als volgt (testen of de show methode als resultaat teruggeeft dat de gebruiker op cancel gedrukt heeft, of nagaan of er meerdere bestanden of een ongeldig bestand werd aangeduid mag je zelf toevoegen ;) )
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
Sub ABrieven()

dlgOpen.InitialFileName = "Y:\Wim\My Documents\A-BRIEVEN"
  dlgOpen.Show
  Documents.Open dlgOpen.SelectedItems(1)
End Sub

voor excel moet documents.open door iets anders vervangen worden uiteraard.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 11:26 . Reden: opmerking excel ]

• BurnHard
Dit werkt, perfect. laatste vraag. Is het ook nog mogelijk om de lijst met documenten met autovoorbeeld weer te geven. als ik gewoon openen kies en naar de brieven ga kanm ik het voorbeeld wel aanzetten maar via de macro werkt het voorbeeld van het bestand niet

Verwijderd

BurnHard schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:06:
Dit werkt, perfect. laatste vraag. Is het ook nog mogelijk om de lijst met documenten met autovoorbeeld weer te geven. als ik gewoon openen kies en naar de brieven ga kanm ik het voorbeeld wel aanzetten maar via de macro werkt het voorbeeld van het bestand niet
sorry, je eigen inbreng wordt nu toch wel erg slapjes :'( . ik quote even mezelf :
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:22:
ok, nu ga je eerst sito presto eens F1'en op FileDialog. wat vinden we daar als een van de eigenschappen?

• BurnHard
het gaat er niet om dat het slapjes word. Maar het lijkt me raar want dit is volgens mij gewoon een office instelling. Hij doet alles behalve het voorbeeld weergeven. Dus kan wel de info opvragen etc etc alleen het voorbeeld niet. Ik heb echt wel zitten f1-en maar kom er niet uit.
Ik ben echt een nOOb op dit gebied, je ken niet alles weten, en daar is volgens mij dit forum wel voor

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Hmja, ik neem aan dat je geen n00b maar newbie bedoelde. N00bs zijn mensen die heel expliciet niet op GoT thuis horen. En van newbies daarentegen zijn mensen die eerst zelf proberen ;) Het forum is er niet om volledige oplossingen in te koppen, maar om mee te denken als je vastloopt in een oplossing die al half-af is. Ik heb in dit topic nog geen regel code gezien die je zelf heb bedacht en dat maakt zoals je merkt de zin om mee te denken zegmaar op een gegeven moment vrij afwezig ;) Toon dus zelf wat initiatief ipv alleen maar te vragen en zeggen dat je niets vindt. Alleen al met de auto-aanvulfunctie ben je op de helft.

Maar check dus gewoon even de eigenschappen waar Verwijderd in "Office werkbalk" naar hint. Ik heb ze niet geprobeerd dus geen idee of het werkt, maar er zou een en ander tussen kunnen zitten (preview?) dat het wel eens zou kunnen zijn. Check ze dus even om te zien of de juiste er tussenzit en zoals je merkt gaan mensen minder zin hebben te helpen als je niet eens feedback geeft of het werkt.

Los daarvan: je code gaat fout als de gebruiker geen of meer dan een bestand selecteert. Je wilt dus wat foutafhandeling eromheen bouwen (check of er wel precies 1 bestand is).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BurnHard
Ben nu zover gekomen, En sorry voor alle vragen. Zoek echt wel maar heb nog bijna nooit met VB gewerkt

Sub ABrieven()

With dlgOpen
.AllowMultiSelect = True
.Show
.InitialView = msoFileDialogViewPreview

End With

End Sub

De indeling van het preview scherm is nu goed alleen "Geen voorbeeld beschikbaar"

En daar kan ik dus helemaal niks over vinden. Moet je daar nog extensies over opgeven??

• BurnHard
Is er echt niemand die me kan helpen? Wil er zelfs wel een kleien vergoeding voor betalen

[ Voor 41% gewijzigd door BurnHard op 29-10-2008 23:35 ]

Verwijderd

dit is een vrijwilligersforum en het heeft geen zin proberen reactie te krijgen door er een vergoeding voor aan te bieden.
ik heb wel kunnen achterhalen dat er iets specifieks aan de hand is met dit dialoogvenster : wanneer het geopend wordt via het menu of via het icoontje op de werkbalk, dan wordt een voorbeeld live gegenereerd.
wanneer hetzelfde venster via code geopend wordt dan verschijnt er alleen een voorbeeld indien het aangeduide bestand opgeslagen werd met een voorbeeldfiguur. je kan kiezen om een voorbeeldfiguur in een bestand op te slaan door het te openen in de desbetreffende toepassing en dan via het menu bestand->eigenschappen->samenvatting->"voorbeeldfiguur opslaan" aan te duiden en opnieuw op te slaan.
zie Preview Not Available in Preview Window
deze opmerkingen hebben verder geen invloed op de code (behalve dat de initialview-eigenschap ingesteld moet worden voor je het venster toont met de show methode). samen met je vraag van gisteren in een ander forum levert dit het volgende op :
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Sub ABrieven()

dlgOpen.AllowMultiSelect = True
  dlgOpen.InitialView = msoFileDialogViewPreview
  If (-1 = dlgOpen.Show) Then
    Documents.Open dlgOpen.SelectedItems(1)
  End If
  Set dlgOpen = Nothing
End Sub

dit is wel voldoende eenrichtingsverkeer voor dit topic en het gaat dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.