Tele2 en Linksys WAG160N

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Hallo

Misschien een stomme vraag :) maar toch voor de zekerheid en aangezien ik het antwoord niet elders kan vinden:

Ik heb een ADSL abonnement en digitale TV via Tele2.

Bij installatie van Tele 2 (meer dan een jaar geleden) kreeg ik er (ter huur) zoals zij het noemen een multimedia modem bij (wireless)

Echter is het ontvangst van deze wireless adsl modem niet echt top. In de keuken, op het balkon en op de slaapkamer heb ik slecht tot geen bereik (en zo groot is mijn appartement toch echt niet). In de huiskamer zelf is het bereik goed en snel.

Wat ik me nu afvraag, kan ik deze modem volledig vervangen door deze:
productreview: Linksys Ultra Rangemax Plus WAG160N review door Dima_2005 (linksys wag160n) of kan ik de modem van Tele2 niet zomaar vervangen omdat ik gebruik maak van Tele2 en uit deze modem ook het signaal komt welke naar mijn digitale TV kastje gaat?

Dit is me niet geheel duidelijk of dit in feite hetzelfde aparaat is?

Kan iemand me hierin adviseren

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
kick :)

• Charx
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06-2025
wat ik heb gedaan is een wireless acces point aan mijn modem gezet (die ik heb gekregen van orange) wat mijn bereik wel vergroten.

[ Voor 4% gewijzigd door Charx op 07-10-2008 12:32 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:07
Je kan zowel het multimedia modem (Davolink router) als je tv decoder niet vervangen.
Ze moeten samenwerken om een tv signaal te leveren. Voor alleen ADSL kan je de router ook niet vervangen,
omdat er een pasword beveiliging op is.

Er zijn meerdere Tele2 topics en een speciaal Tele2 router topic op dit forum. Daar vindt je meer info.