Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ik vind het erg sfeervolle plaatjes! Vind alleen nummer 4 en 10 een beetje buiten deze sfeer vallen. Voor de rest erg mooi en origineel
Mag ik heel eerlijk met je als ik niet zeker weet of dit wel Showcase materiaal is
(tjsa, de omschrijving van een showcase is natuurlijk vrij te intrepeteren
). Even toegelicht:
-1: Leuk perspectief, jammer alleen dat (door het nabewerken ? )de witte lucht enorm overbelicht lijkt op deze manier (de witte wolken dus)
-2: Leuke compo, jammeer alleen dat het er erg neergelegd uitziet (als je snapt wat ik bedoel
)
-3: Tafel is overbelicht, daarnaast vind ik het niet echt mooi dat je zoveel muur overlaat aan de rechterkant. Verder is de compo niet echt spannend/ het 'doel' van de foto
-4: Wederom erg licht.
-5: Link te licht, rechts te donker. Soms heeft het wel meerwaarde dit te doen, maar nu zie ik werderom neit echt een onderwerp?
-6: Leuke pose, jammer van de vignettering in de rechterbovenhoek ?
-7: Hoofddoek van de linker gozer is erg bright (overbelicht). Mijn oog trekt er op een niet fijne manier naar toe....
-8: Uhm...weet even niks zinnigs te zeggen...
-9: Best gelukte foto kwa belichting imo. Compo is ook wel ok
-10: Jammer van de hand rechts onder
Overall: Het lijkt mij alsof je iets te fanatiek bent geweest met de belichting, wat jammer is. Daarnaast ontbreek m.i vaak het ondewerp.
Just my 2 cents
-1: Leuk perspectief, jammer alleen dat (door het nabewerken ? )de witte lucht enorm overbelicht lijkt op deze manier (de witte wolken dus)
-2: Leuke compo, jammeer alleen dat het er erg neergelegd uitziet (als je snapt wat ik bedoel
-3: Tafel is overbelicht, daarnaast vind ik het niet echt mooi dat je zoveel muur overlaat aan de rechterkant. Verder is de compo niet echt spannend/ het 'doel' van de foto
-4: Wederom erg licht.
-5: Link te licht, rechts te donker. Soms heeft het wel meerwaarde dit te doen, maar nu zie ik werderom neit echt een onderwerp?
-6: Leuke pose, jammer van de vignettering in de rechterbovenhoek ?
-7: Hoofddoek van de linker gozer is erg bright (overbelicht). Mijn oog trekt er op een niet fijne manier naar toe....
-8: Uhm...weet even niks zinnigs te zeggen...
-9: Best gelukte foto kwa belichting imo. Compo is ook wel ok
-10: Jammer van de hand rechts onder
Overall: Het lijkt mij alsof je iets te fanatiek bent geweest met de belichting, wat jammer is. Daarnaast ontbreek m.i vaak het ondewerp.
Just my 2 cents
[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 06-10-2008 14:55 ]
Het licht/donker waar je je aan stoort is een nabewerkings-keuze. Het versterkt mijns-inziens de sfeer.
Je "geen onderwerp" opmerking snap ik niet, voor mij is het onderwerp van alle foto's erg duidelijk. Niet altijd is het onderwerp één specifiek persoon of object, maar de foto als geheel heeft het dan nog wel.
Je "geen onderwerp" opmerking snap ik niet, voor mij is het onderwerp van alle foto's erg duidelijk. Niet altijd is het onderwerp één specifiek persoon of object, maar de foto als geheel heeft het dan nog wel.
Foto 4 lijkt erg overbelicht en zeker t.o.v. foto 6, die juist weer onderbelicht lijkt. Als ik zo de hele serie bekijk, dan vind ik belichting echt het zwakste punt.
ik vind het een mooi gedocumenteerde event. Maar wil wel even een een paar kanttekeningen plaatsen.
Zo vind ik foto 4 erg overbelicht en foto 7 vind ik niet heel scherp. Maar misschien is het op groot formaat beter.
verder vind ik sommige foto's showcase waardig, maar andere ook niet. Ik weet niet zeker of het een showcase zou zijn of een testcase.... laat ik even in het midden,
Zo vind ik foto 4 erg overbelicht en foto 7 vind ik niet heel scherp. Maar misschien is het op groot formaat beter.
verder vind ik sommige foto's showcase waardig, maar andere ook niet. Ik weet niet zeker of het een showcase zou zijn of een testcase.... laat ik even in het midden,
mmm 7 is op groot formaat scherp, aarg (en zo te zien op dit formaat ook).
De compressie-artefacten storen hier wel trouwens.
De compressie-artefacten storen hier wel trouwens.
Om een voorbeeld te geven:qadn schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:16:
Het licht/donker waar je je aan stoort is een nabewerkings-keuze. Het versterkt mijns-inziens de sfeer.
Foto 3: Je ziet wat mensen aan een tafel zitten.... Ja en dan? Wat heeft dat met je Zakkendragers thema te maken? Was het nog aan een tafel gedaan die authentiek is voor waar ze mee bezig zijn ok....
Daar ging het mij om. Overigens je keuze van nabewerking vind ik niet echt veel goed doen aan je case. Maar dat is persoonlijke smaak
Verwijderd
Hoor net dat dit zijn qadn's eerste documentaire-ding is. Ik weet hoe moeilijk het dan is om het goed proberen te doen. Vandaar misschien ook jullie twijfels of het wel showcase waardig materiaal is, maar ik vind het niet slecht voor een eerste keer
tips:
ik vind alleen 4 en 10 niet echt lekker qua licht. Bovendien heeft foto 4 wel een héél andere indeling dan de rest. Niet echt storend ofzo, maar ben je wel bewust van dat soort keuzes, zeker in seriewerk.
En ga vooral zo door
tips:
ik vind alleen 4 en 10 niet echt lekker qua licht. Bovendien heeft foto 4 wel een héél andere indeling dan de rest. Niet echt storend ofzo, maar ben je wel bewust van dat soort keuzes, zeker in seriewerk.
En ga vooral zo door
Overigens (klein gerelateerd ding), elders vond met dat zwart-wit beter zou passen.
als ik het naar zwart-wit zou gooien zou er zoiets uitkomen:

maar persoonlijk vind ik hier kleur meer spreken (en doe ik al teveel in zwart-wit).
als ik het naar zwart-wit zou gooien zou er zoiets uitkomen:

maar persoonlijk vind ik hier kleur meer spreken (en doe ik al teveel in zwart-wit).
Ik ben niet stuk van de serie, het geheel oogt erg druk. Onderwerpen komen niet goed los van de achtergrond door overlapping, grote scherptediepte, harde belichting en niet goed werkende contrasten. Je hebt wel je best gedaan er een serie met een verhaal van te maken. Nr 5 vind ik qua belichting slecht, maar is wel vanuit een originele hoek genomen, en het moment is leuk, de naar binnen kijkende vrouw, de gebarende man.
Orange & Red
Updeet; interactie
.:11:.

.:12:.

.:13:.

.:14:.

.:15:.

.:16:.

.:17:.

.:11:.

.:12:.

.:13:.