585 11g ADSL geeft geen netwerkadres

Pagina: 1
Acties:

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Mijn modem is sinds ongeveer 3 weken aan het klieren, eerst had ik af en toe geen internet maar nu mag ik al blij zijn dat hij het 1x in de week doet. Het vreemde is dat ik wel een IP adres krijg maar geen netwerkadres. Na contact te hebben opgenomen met Tweakdsl heb ik een vast IP gekregen wat niet heeft mogen baten, nog steeds een klapperende lijn. Ook met mijn telefoon kom ik niet meer op mijn wifinetwerk wat eerst wel kon. Ook daar zie ik wel een IPadres maar ik krijg gewoon geen contact.

Bij tweakdsl konden ze niks vinden, ze konden gewoon bij mijn modem komen. Mijn Wii zat eerst ook in het netwerk maar die heb ik maar weer uitgeschakeld. Het lijkt erop dat mijn modem geen netwerkadressen meer uitdeelt, dit is ook de waarschuwing die ik in windows krijg. Gister heb ik een nieuwe XP installatie gedaan (dit was toch al nodig) om te kijken of het hier aan lag maar dat is het ook niet,

De signalen ontvang ik overigens met een Speedtouch 121g Wireless-g USB Stickie. Iemand die hier iets van weet?
Ik ben vast wat info vergeten te melden maar voor nu is dit alles wat ik weet

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Verwijderd

Wat voor een ip krijgt de pc/laptop, een 169.x.x.x nummer? Lijkt erop dat DHCP niet goed (meer) werkt.
Controleer dat eens via de config pagina van de router/modem. Heb je de router/modem al een reset gegeven?

En wat voor een melding geeft Windows precies?

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ja een 169.x.x.x nummer. DHCP heb ik geen kaas van gegeten maar ik ga vanavond kijken of ik in mijn modem kan komen, laatste keer was 1.5 jaar geleden dus ik weet niet meer hoe dat gaat maar ik ga het proberen. Reset heb ik al 34 keer gedaan. De exacte melding zal ik vanavond ook even noteren. Hartelijk dank tot nu toe

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ik ben weer een stapje verder, Wifi is geen probleem meer, ik kan met mijn telefoon weer gewoon verbinding maken na een reset (bleek dat ik geen harde reset deed maar iets anders, een softe? reset?). Toen kwam ik in het menu van de modem terecht. Modem op bridge gezet in vpi/vci op 0.34 zoals aangegeven door tweakdsl. Alles werkt nu, met mijn telefoon kan ik weer internetten, computer heeft ook verbinding, IP adres en een sterk signaal alleen doet internet het nog steeds niet. Volgens het modem heb ik overigens wel verbinding met internet na een test in het menu. Ik denk dat er ergens een instelling van windows niet helemaal goed staat. Alles staat in windows op automatisch verkrijgen, IP adres enzo

Als iemand nog een klein ideetje heeft hoor ik het graag

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-03 20:02

lier

MikroTik nerd

Post eens de ipconfig /all ajb.

Dit kan je doen door naar Start, Uitvoeren te gaan en daar CMD [enter] in te voeren.
Vervolgens krijg je een zwart scherm (lijkt op een DOS box) en type je ipconfig /all [enter] in.

Verder kan je overwegen om in plaats van de USB dongle een intern WiFi netwerkkaartje te nemen. Mijn ervaringen daarmee zijn beter dan met USB dongles.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ga ik doen vanavond! (ben nu aan het werk). Dank alvast, ook voor de heldere uitleg over hoe het te doen enzo. (als je een vraag over fotografie hebt hoor ik het wel ;-) )

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
komt ie
host name qwerty
dns actervoegsel niets
ip routering ingesckeld nee
wins proxy nee
dns achtervoegselzoeklijst lan
fysiek adres 00-12-bf-24-de-57
dhcp ja
automatisch configuratie ingeschakeld ja
ip adres 192.168.1.64
subnetmasker 255.255.255.0
standaardgateway 192.168.1.254
dhcp-server zelfde nummer
dns-server zelfde nummer

sorry voor de crappy lay out maar ik post vanaf mijn telefoon

• lier

lier

MikroTik nerd

Er zijn meerdere opties waardoor dit gedrag veoorzaakt kan worden.

Ik zou de voorkeur geven aan het (vast) instellen van de DNS instellingen. Hiervoor kan je gewoon de DNS servers van je provider voor gebruiken.
Als dit niet helpt, kan je nog proberen om de winsock fix te draaien (zijn een hoop threads op GoT over te vinden).

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ik ga vanavond weer bellen met tweakdsl voor de dns instellingen. Het vreemde is dat ik met mijn telefoon wel gewoon kan internetten via mijn wifi verbinding maar mijn computer vertikt het gewoon terwijl hij zegt dat alles goed is: verbinding goed, ik heb een ip adres en ik kan ook in het configuratiescherm van de modem komen.

EDIT: misschien moet ik nog even melden dat ik een vast IP adres heb gekregen van Tweakdsl dus bij deze.

[ Voor 14% gewijzigd door Moby op 09-10-2008 08:48 . Reden: toevoeging ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Mobyrick schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 08:43:
Ik ga vanavond weer bellen met tweakdsl voor de dns instellingen. Het vreemde is dat ik met mijn telefoon wel gewoon kan internetten via mijn wifi verbinding maar mijn computer vertikt het gewoon terwijl hij zegt dat alles goed is: verbinding goed, ik heb een ip adres en ik kan ook in het configuratiescherm van de modem komen.

EDIT: misschien moet ik nog even melden dat ik een vast IP adres heb gekregen van Tweakdsl dus bij deze.
Oké...bruikbare info !

Je geeft (nu) aan dat je het probleem bij de pc moet zoeken, aangezien je telefoon goed functioneert. Je kan even een livecd downloaden en met deze booten om hardware uit te sluiten, waarna alleen je OS over blijft.

Overigens gebruikt Tweakdsl de volgende DNS servers (hoef je je provider daar niet over te bellen):
  • 217.19.16.131
  • 213.239.128.5
Weet je trouwens (zeker) of je pc een beetje schoon is ?

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Yep, speciaal hiervoor een nieuwe installatie gedaan, inclusief formatteren enzo (wat een ruimte weer!!), dit was namelijk toch al nodig. Ik denk ook dat het probleem bij de computer ligt want, er is ergens een instellingje verkeerd maar ik heb niets verandert na mijn nieuwe installatie. Het blijft vreemd...

Verwijderd

[b][message=30856767,noline]computer heeft ook verbinding, IP adres en een sterk signaal alleen doet internet het nog steeds niet. Volgens het modem heb ik overigens wel verbinding met internet na een test in het menu. Ik denk dat er ergens een instelling van windows niet helemaal goed staat. Alles staat in windows op automatisch verkrijgen, IP adres enzo
Per ongeluk Ie (of andere browser die je gebruikt) geblokt in je firewall?

Als je Ie gebruikt probeer het eens met Opera of Firefox, als die wel "beeld" geven zijn er weer wat "dingen" uitgesloten.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Dns invullen werkt niet, als ik dat doe kan ik ook niet meer in het configuratiescherm van het modem komen. De firewall in windows en de modem uitschakelen werkt ook niet. Ik ga nu proberen om mijn telefoon als tussenstation gebruiken aangezien deze wel via mijn wifinetwerk werkt. Een livecd kan ik niet downloaden op het moment...

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Kleine update: een vriend van mij heeft allerlei dingen vast ingesteld met als gevolg dat internet het weer doet. Enige nadeel is dat er maar 1 apparaat op mijn netwerk kan (dus geen Wii en telefoon meer). Een erg smerige oplossing dus volgens zijn eigen woorden. Ik ga nu de Zyxel P 2602 HW PSTN kopen via Tweakdsl zodat er meer in te stellen is. Hij kost me dan maar 40 euro dus dat is niet erg duur. Hopelijk zijn dan alle problemen opgelost. Dank voor nu iig

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Laatste maal om het af te maken: een nieuwe modem heeft het probleem opgelost. Wat het was weet ik nog steeds niet. Ik ga hem waarschijnlijk terugsturen en hopelijk krijg ik een nieuwe die ik dan op marktplaats zet.

Pagina: 1