Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een (eenvoudige) digitale camera met fotofunctie die ik op een bloemenkar wil
monteren voor het maken van een bovenaanzichtfoto.

Ik heb al gekeken naar verschillende soorten camera's: Webcam's, bewakingscamera's, etc.

Normale digitale camera's vallen af, omdat je die niet zo makkelijk kan monteren op een bloemenkar (?)

Weten jullie misschien camera's die ik zou kunnen gebruiken?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:50

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik denk dat je wat specifieker moet gaan uitleggen wat je wilt, want ik snap niet wat je precies wilt :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Bloemenkar?

Money for nothin' and your chicks for free

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:02:
Normale digitale camera's vallen af, omdat je die niet zo makkelijk kan monteren op een bloemenkar (?)
Vrijwel iedere 'normale' camera heeft een schroefgat voor een statief. Met een goedkoop statief en plakband :) of met een iets mooiere 'wall mount' oid kun je die volgens mij prima monteren.

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:05
xtra schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:20:
[...]

Vrijwel iedere 'normale' camera heeft een schroefgat voor een statief. Met een goedkoop statief en plakband :) of met een iets mooiere 'wall mount' oid kun je die volgens mij prima monteren.
Of gewoon een 1/4" bout, vast wel bij ongeveer elke ijzerhandel te krijgen.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gewone camera + statief/gorillapod + evt een IR afstandsbediening should do the trick :)

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:57
IcE_364 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:24:
[...]

Of gewoon een 1/4" bout, vast wel bij ongeveer elke ijzerhandel te krijgen.
Nope, 1/4" BSW is niet te krijgen bij de ijzerwaren handel, alleen "echte" speciaalzaken hebben ze (Ik ken alleen Fabory met deze bouten in het assortiment). Daarintegen heeft een grasmaaier reparateur ze waarschijnlijk wel.

• APClll
  • Registratie: Januari 2002

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:02:
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een (eenvoudige) digitale camera met fotofunctie die ik op een bloemenkar wil
monteren voor het maken van een bovenaanzichtfoto.

Ik heb al gekeken naar verschillende soorten camera's: Webcam's, bewakingscamera's, etc.

Weten jullie misschien camera's die ik zou kunnen gebruiken?
Bedoel je die veiling-stapelwagens of heb je het ergens anders over?

Indien je 't hebt over die veilingkarren: Volgens mij is dat erg afhankelijk van wat voor kar je gebruikt. Bij een CC en Westland-karren heb je geen "bovenbalk" waar je iets aan kunt klemmen. Bij Aalsmeer-karren heb je die balk wel, maar zit je wel érg dicht op je onderwerp.

CC-kar
Afbeeldingslocatie: http://www.campanula.com/Images/camp2.jpg

Aalsmeer kar
Afbeeldingslocatie: http://www.amsterdamimage.com/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1930&g2_serialNumber=2

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal: Bedankt voor de reacties :-)

APCIII: Het is voor een Aalsmeer kar. ;-)

Ik zat inderdaad al te denken aan een normale digicam met statief... Maarja, die kun je natuurlijk niet op zo'n Aalsmeer kar plaatsen. :O

Verwijderd

Topicstarter
Vervolg op vorige post: Even denken hoe ik dat op ga lossen. Hmm dat is misschien van latere zorg.

Deze vraag is eigenlijk niet een goede representatie van het probleem dat ik op moet lossen: Ik doe namelijk een Informatica afstudeeropdracht voor het beoordelen van bloemen op afstand. 1 ding dat ik daarbij nodig heb is een camera-opstelling voor het maken van een bovenaanzichtfoto. (Zo hebben jullie iig wat meer info). :-)

EDIT: Het beste dat ik denk ik kan doen is gewoon een bos bloemen op een m'n bureau met daar een statief + normale digitale camera bij.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 15:13 ]

• APClll
  • Registratie: Januari 2002

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:12:
Vervolg op vorige post: Even denken hoe ik dat op ga lossen. Hmm dat is misschien van latere zorg.

Deze vraag is eigenlijk niet een goede representatie van het probleem dat ik op moet lossen: Ik doe namelijk een Informatica afstudeeropdracht voor het beoordelen van bloemen op afstand. 1 ding dat ik daarbij nodig heb is een camera-opstelling voor het maken van een bovenaanzichtfoto. (Zo hebben jullie iig wat meer info). :-)

EDIT: Het beste dat ik denk ik kan doen is gewoon een bos bloemen op een m'n bureau met daar een statief + normale digitale camera bij.
Bij de een van de handelaren waar ik kom, hebben ze twee mini-studio's staan bij de inpak-afdeling. Vaste opstelling, focus vast ingesteld, markering op de vloer waar de emmer met bloemen moet komen te staan.

Werkwijze: pak een emmer van een kar, zet 'm op de " X " en druk op de afstandbediening.

Samengevat: idiot-proof systeem (mede door de afstandsbediening). Daar worden natuurlijk niet de foto's voor reclamefolders gemaakt, maar voor hun toepassing werkt 't goed.

[ Voor 4% gewijzigd door APClll op 06-10-2008 16:21 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Pagina: 1