Hallo!
Op iedere pagina van een website wordt onderaan voor mijn statistieken-module een dynamisch plaatje geladen, dat in de URL de screen resolutie en kleurdiepte meegeeft, zoiets als dit:
In bovenstaand voorbeeld heb ik alle ampersands ingevuld met hun entity (&), zodat de pagina goed valideert in de W3C HTML-validator. Alleen wordt nu het script niet geladen. Als ik de ampersands gewoon als & erin zet, dan werkt het wel, maar dan gaat de validator piepen.
Ook als ik de numerieke entity gebruik (&) wordt het script (stathit.php) niet geladen en dus de hit niet geregistreerd.
Ik heb geprobeerd om unescape te gebruiken, maar dat werkt ook niet.
Wat is de correcte manier om dit af te handelen?
Op iedere pagina van een website wordt onderaan voor mijn statistieken-module een dynamisch plaatje geladen, dat in de URL de screen resolutie en kleurdiepte meegeeft, zoiets als dit:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| function hit() { var lnk = '/stathit.php?act=hit'; if ( typeof(screen) != 'undefined') { lnk += '&screenres=' + screen.width + 'x' + screen.height; lnk += '&screendepth=' + screen.colorDepth; } lnk += '&url=' + document.URL; lnk += '&language='+escape(navigator.appName=='Netscape' ? navigator.language : navigator.userLanguage); img = document.createElement('img'); img.style.border = '0px'; img.style.width = '1px'; img.style.height = '1px'; img.style.display = 'none'; document.body.appendChild(img); } // hit() hit(); |
In bovenstaand voorbeeld heb ik alle ampersands ingevuld met hun entity (&), zodat de pagina goed valideert in de W3C HTML-validator. Alleen wordt nu het script niet geladen. Als ik de ampersands gewoon als & erin zet, dan werkt het wel, maar dan gaat de validator piepen.
Ook als ik de numerieke entity gebruik (&) wordt het script (stathit.php) niet geladen en dus de hit niet geregistreerd.
Ik heb geprobeerd om unescape te gebruiken, maar dat werkt ook niet.
Wat is de correcte manier om dit af te handelen?