Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trage transfer naar NAS vanop Vista

Pagina: 1
Acties:

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 16:39
Sinds enkele weken beschik ik over een WD MyBook World Edition II 1TB. Ik heb het ding gehacked zodat ik SSH access heb, zie het hele Hacken van de WD MyBook topic. Nu, ik las al in dat topic dat transfersnelheden vrij laag waren, maar die van mij zijn echt om te huilen. Series overzetten tegen 300kb/sec is echt té langzaam. Ik begon dus te onderzoeken wat het probleem zou kunnen zijn.

Mijn eerste try-out was de wireless verbinding vervangen. Ipv wireless te connecteren naar mijn router, deed ik dit wired, vanop een laptop. Snelheid bleef hetzelfde.

Vermits mijn routertje niet echt veel kostte (SMC) dacht ik misschien dat die er voor iets tussenzat. Ik heb die vervangen door een router van het werk, een NetGear met ongeveer dezelfde specs, ook hier was er geen verandering merkbaar.

Toen begon ik te kijken op internet of het misschien aan Vista lag, maar daar lees is dat de problemen omtrent transfersnelheden sinds SP1 opgelost zouden moeten zijn. Ik las ook dat firewalls het probleem kunnen zijn, dus die heb ik afgezet, maar dat was de oplossing ook niet.

Ondertussen dacht ik dat er misschien iets mis was met de MyBook zelf, maar toen ik voor de gein vanop een MacBook Pro een bestand probeerde over te zetten, kreeg ik plots een transfersnelheid van 1,2 mbps!

Persoonlijk todo-lijstje:
- virusscanner proberen afzetten.
- FTP-server op de MyBook installeren en daarmee proberen,

Iemand nog suggesties of tips?

• Dnomaid
Iemand tips? Ik zit nog steeds met dit probleem, virusscanner afzetten hielp niet, en ftp server installeren lukte me niet meteen.

Kan ik nog iets proberen?

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:30

X-DJiNn

Knooier !

Als je van pc naar pc kopieert via je router. Heb je dan hetzelfde probleem, of is het puur alleen vanaf je NAS ?

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

• Dnomaid
Moet ik nog testen. Feit is dat van Mac naar NAS de snelheid een stuk hoger ligt. Ik ben van mening dat Vista het probleem is, niet de NAS of het netwerk, daarom dat ik mijn probleem in Windows Clients heb geplaatst.

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:30

X-DJiNn

Knooier !

Is dit misschien wat voor je !

Klik hier

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Om te kijken hoe de scalable networking opties nu staan:
code:
1
netsh interface tcp show global

Als dan bijvoorbeeld Receive Side Scaling, Autotuning of Chimney op enabled staan zou je die eens uit kunnen schakelen met:
code:
1
2
3
netsh interface tcp set global rss=disabled
netsh interface tcp set global chimney=disabled
netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1