Windows 2003 ENT, waar cd nabestellen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Hoi,

We zitten hier met een heel stom probleem, we hebben een hele stapel PowerEdge servers, de meeste met 2003 std. licentie. Een van de machines heeft een 2003 Ent. licentie.

We moeten een herinstall van de Ent. bak doen, Helaas hebben we de 2003 Enterprice cd niet meer (stom stom stom).
Contact met Microsoft komt uit op: jammer, je moet contact opnemen met je OEM partner (Dell).
Contact met Dell leverd mij, Helaas, het systeem is geleverd met een 'originele' 2003 Ent., we hebben alleen nog maar '2003 Ent. R2' cd's, dus we kunnen u niet helpen. 'U kunt wel een nieuwe R2 licentie kopen, die komt met cd...'

En nu??? we hebben netjes alle licenties, maar geen installatie cd meer? Tot wie kan ik me nog richten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je hem ergens downloaden. Ik dacht dat dat legaal was als je de originele licentie hebt, maar weet dit niet zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Slechte service van Dell. Verzoek ze wat beter hun best te doen, daar dit zeker een punt is wat meegenomen wordt bij toekomstige aankopen.

Ook kan Dell contact opnemen met een ander bedrijf waarbij ze 2003 ENT hebben geleverd, zodat die hun CD kunnen kopieren voor je?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Waarom gewoon niet effe downloaden? Je koopt een licentie, niet de cd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palloquin
  • Laatst online: 29-01-2021
Ik zou hem graag ergens DL, maar dan moet je wel een download vinden voor de 2003 enterprise (R1), ik kan hem nog niet vinden...
De man bij Dell doet zijn best, maar 'het staat niet meer in het systeem'. Hij heeft ruim een half uur gezocht met mij aan de lijn.
Ik denk niet dat Dell me in contact gaat stellen met een andere klant van hun: "Hallo, met Dell, wilt u misschien een kopie van een cd maken, voor een andere klant van ons die hem kwijt is..." denk het niet..

Toch te zot voor woorden dat het antwoord van beide partijen is 'dan is er maar 1 optie, nieuw kopen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een Windows 2003 R2 CD bestaat uit twee CD's - de 1e CD is "zonder" R2, en de tweede CD is met R2. Als je dus een serial voor de normale 2003 intypt, zal je systeem vanzelf een R0 worden voor zover ik weet.

Vraag dus gewoon aan Dell om die R2 CD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
elevator schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:26:
Een Windows 2003 R2 CD bestaat uit twee CD's - de 1e CD is "zonder" R2, en de tweede CD is met R2. Als je dus een serial voor de normale 2003 intypt, zal je systeem vanzelf een R0 worden voor zover ik weet.

Vraag dus gewoon aan Dell om die R2 CD :)
Wat hierboven geschreven is klopt, want ik heb dit zelf ook al eens gedaan. Dwz, een R2 Standard CD1 gebruikt om een server te installeren waarbij R1 geleverd was, en waarvan de CD niet meer aanwezig was. Zolang het beiden OEM versies zijn, is dat geen probleem.

Je zou dus een OEM R2 kunnen "downloaden", en deze gebruiken met je OEM Enterprise key. Ook zou de Dell optie voor R2 kunnen werken, alleen ben je dan wel geld kwijt voor een R2 Enterprise licentie, omdat R2 apart aangeschaft moet worden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1