Mijn schoonvader heeft sinds kort de Canon G9. De PC herkent de G9 wel als hardware, maar de Canon software kan geen connectie maken met de camera. Kan iemand mij hierin adviseren/helpen?
Heb contact gehad met de Canon helpdesk. Een Belgische dame kwam met het advies om de software te deinstalleren en vervolgens weer te installeren. Als dit niet lukt, dan een andere kabeltje gebruiken, en mocht dit ook niet lukken, dan een andere PC. Kijk, dit zijn adviezen waar ik echt iets aan heb (niet dus
).
Volgens de helpdesk heeft de PC geen driver nodig om met de camera te kunnen communiceren. Ik neem aan dat dit klopt. Dus het updaten van een driver biedt geen soelaas (en format c:\ al helemaal niet).
Volgens de helpdesk heeft de PC geen driver nodig om met de camera te kunnen communiceren. Ik neem aan dat dit klopt. Dus het updaten van een driver biedt geen soelaas (en format c:\ al helemaal niet).
Geen idee of het bij de G9 anders werkt dan andere compact camera's van Canon, maar in principe wordt er een extra driveletter (check de verkenner dus goed) aangemaakt zodra de camera geconnect wordt. daar heb je geen canon software voor nodig, en ook geen drivers. Welke functie van de canon software wil je schoonvader zo graag gebruiken, dat hij die software wil gebruiken?
[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 06-10-2008 16:18 ]
Hier staat tekst
Verwijderd
Uh, stiekem heb je hier wel wat aan. De eerste optie is om te achterhalen of er iets in de software verkeerd zit (instelling oid), de tweede is om uit te sluiten dat de kabel defect is en de derde is om uit te sluiten of de camera defect is. Zodra je ergens bingo hebt, weet je dus waar het probleem zit en dat is al een groot deel van de oplossing.Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:29:
Heb contact gehad met de Canon helpdesk. Een Belgische dame kwam met het advies om de software te deinstalleren en vervolgens weer te installeren. Als dit niet lukt, dan een andere kabeltje gebruiken, en mocht dit ook niet lukken, dan een andere PC. Kijk, dit zijn adviezen waar ik echt iets aan heb (niet dus).
Maar goed, daar wil je blijkbaar niet aan. Kijk eens in je logs of je daar rare foutmeldingen ziet staan en kijk eens in je apparaat beheer of daar fouten optreden.