A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Je wilt aantonen dat je er geld hebt staan terwijl je er geen bankafschriften van hebt?Jojk schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:51:
Ik zit bij een spaarbank met een hoge rente, en alles gaat via internet. (Heb wel codes ontvangen via post enzo, maar goed) Ik ontvang dus geen afschriften of wat. Wat ik me nu afvraag is eigenlijk hoe ik uiteindelijk aan kan tonen dat ik bedrag X op die rekening heb staan als de bank 'omvalt'? De bank is aangesloten bij dat bankgarantie-systeem tot 20.000 (en daar zit ik nog onder) maar hoe zou het gaan als mijn spaarbank omvalt?
(Beetje warrige vraagstelling, maar is hoop ik duidelijk)
1) Bewaar het rekening afschrift dat je wel hebt van de rekening waar de storting vanaf is gegaan. 2) Print in elk geval een scherm met het rekeningnummer en het saldo inclusief eventuele rentes.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
In principe moet zo'n bank een lijst hebben met rekeninghouders en het bedrag dat ze op de rekeningen hebben staan. Maar stel nu dat door een computerfout jou gegevens ineens niet meer bestaan bij een faillissement(de kans is 1 op een miljard maar hét kan). Dan kun je er meer beter voor zorgen dat je rekeninguittreksels hebt van je laatste balans.
offtopic:
poging tot verduidelijking van de titel
poging tot verduidelijking van de titel
De beste manier om hier achter te komen lijkt mij om contact op te nemen met De Nederlandsche Bank zelf.
Mocht u echter naar aanleiding hiervan toch nog verdere vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact op te nemen met de Informatiedesk via e-mail info@dnb.nl, telefonisch op werkdagen van 09.00-17.00 uur 0800 -020 1068 (gratis).