[Vista] Ad Hoc Wireless vermoord RDP connectie

Pagina: 1
Acties:

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:47
Ik heb de volgende situatie:

1. PC (winxp) en Laptop (vista) aangesloten op dezelfde router.
2. Met de PC neem ik via RDP de Laptop over.

Dit gaat sinds jaar en dag prima en vloeiend, maar nu wil ik graag op mijn Laptop een Ad Hoc wireless netwerk opzetten om een ander apparaat een draadloze verbinding te verschaffen.

Zodra ik het ad hoc netwerk op mijn laptop opzet, wordt de RDP verbinding gekilled en krijg ik 'm niet meer aan de praat. Ik kan vanaf de PC nog wel gewoon pingen naar de laptop, en op de laptop komt in 'ipconfig' nog steeds het netwerk met het goede interne ip-adres tevoorschijn.

Is dit gewoon niet mogelijk? Of ik doe ik iets fout?

• Ralphy_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-03 20:11
Niky,

Het kan zo zijn dat door het opzetten van de ad-hoc connectie de internet connection sharing op de laptop aangezet word hierdoor word ook automatich de windows firewall ingeschakeld.
Dit kan jou problemen veroorzaken.
Mijn advies is om in de instellingen van de windows firewall een exeption aan te maken voor rdp en te kijken of dit het probleem verhelpt.

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:47
Ralphy_, met dank voor je reactie.

Het klopt dat internet connection sharing aan staat, dat is de reden dat ik een ad hoc wireless wil opzetten (draadloos internet voor een ander apparaat).

Windows Firewall heb ik volledig uitgeschakeld en zou mijns inziens geen problemen moeten geven.

Ik heb het probleem verder kunnen isoleren: pas zodra ik met het andere apparaat een verbinding leg met het ad hoc netwerk, wordt de RDP verbinding dicht gegooid. Als ik op het apparaat daarna de ad hoc verbinding dicht gooi, gaat de RDP weer netjes verder.

Ik denk dat ik ergens tegen een lokaal ipconflict o.i.d. aanloop.

• Ralphy_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-03 20:11
Niky,

Het lijkt er op dat je ad-hoc netwerk en je eigen vaste netwerk in het zelfde subnet zitten bv. 192.168.1.x
Probeer het ad-hoc netwerk een in en ander subnet te zetten bv 192.168.2.x

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03 17:53
Kijk ook eens naar de volgorde van je NIC's via
Control Panel - Network Connections - (menu) Advanced - Advanced Settings