Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een WD Elements externe hard disk van 400 GB. Deze had ik aangesloten op USB poort A.
Nu heb heb ik afgelopen weekend de hard disk (tijdelijk) op USB poort B aangeloten, maar hierna wilde Windows niet meer doorstarten . (symptoom: knipperende cursor links onderin)
Ik heb hierna de externe hard disk verwijderd, gereboot en toen startte Windows wel weer.
Nu heb ik de hard disk weer op USB poort A, maar heb ik nog steeds het probleem dat Windows niet door start.
Ik heb trouwens de hard disk niet ontkoppeld, maar gewoon de stekker er uit getrokken.

Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 09:11
Probeert hij niet te booten vanaf de ext. HDD? kijk is in je bios hoe je boot volgorde ingestelt staat. probeer je ext. HDD is op een andere pc aan te sluiten en dan vervolgens te booten, mocht dat ook niet lukken dan moet je het probleem in je ext. HDD gaan zoeken.

Heb je echt de steker er zo uit getrokken? stond de pc nog aan of stond hij uit? kan best zijn dat je ext. HDD corrupt is omdat je zo de stekker er uit getrokken hebt.

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Magnetronkip schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:39:
Probeert hij niet te booten vanaf de ext. HDD? kijk is in je bios hoe je boot volgorde ingestelt staat. probeer je ext. HDD is op een andere pc aan te sluiten en dan vervolgens te booten, mocht dat ook niet lukken dan moet je het probleem in je ext. HDD gaan zoeken.

Heb je echt de steker er zo uit getrokken? stond de pc nog aan of stond hij uit? kan best zijn dat je ext. HDD corrupt is omdat je zo de stekker er uit getrokken hebt.
Oké dat is een goed punt om even naar te kijken, maar het feit is dat de schijf het wel gewoon doet. Als ik mijn systeem boot zonder de schjf eraan en vervolgens de schijf inplug, wordt deze gewoon herkent en kan ik er ook naar toe schrijven.

En ja, ik ben zo stom geweest om zo de stekker er uit te trekken. Vlaag van verstandsverbijstering, denk ik.