Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Flash] Random frames bij grote animatie

Pagina: 1
Acties:

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 17:11

Freshnezz

Why so serious?

Topicstarter
Hallo tweakers, ik had een vraagje, misschien kunnen jullie mij ermee helpen:

Ik heb een flashbanner die vrij groot is, ongeveer 2MB.

Deze banner moet random beginnen zodat het filmpje niet elke keer in het begin opstart.
Dit is op zich geen probleem, in Frame 1 zit gewoon een random scriptje, waarna het filmpje met gotoAndPlay() naar de berekende frame wordt gestuurd.

Het probleem is echter dat dit niet werkt wanneer het filmpje nog niet volledig geladen is; de meeste random frames bestaan dan dus nog niet-> het filmpje begint gewoon bij frame 1.

Wanneer er dus met een wat tragere verbinding naar de site wordt genavigeerd, zal het filmpje dus altijd in het begin starten.

Weet iemand misschien een oplossing hiervoor, of is dit uberhaupt niet mogelijk en moet er gewoon gewacht worden tot het volledige filmpje is geladen?

Verwijderd

Je kan gewoon kijken wanneer het bestand geladen is. En dan hoor je het probleem niet te hebben ;)
code:
1
2
3
if (getBytesLoaded() == getBytesTotal()) {
gotoAndPlay();
}

Zoiets bijvoorbeeld.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens mij kan je hem ook gewoon met een progressieve download binnenhalen en laten starten op een bepaalde frame. via "NetStream" (die je videobytes voorstelt via de netconnention)

In ieder geval in AS3

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 17:11

Freshnezz

Why so serious?

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:42:
Je kan gewoon kijken wanneer het bestand geladen is. En dan hoor je het probleem niet te hebben ;)
code:
1
2
3
if (getBytesLoaded() == getBytesTotal()) {
gotoAndPlay();
}

Zoiets bijvoorbeeld.
Het probleem blijft dan dat het filmpje alsnog bij frame 1 blijft hangen tot het complete filmpje is geladen.

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Hij laadt het filmpje nou eenmaal van voor tot achter in, daar valt vziw niets aan te veranderen.

Als je random wilt inladen + afspelen kun je de 2MB file in stukken opdelen. Dan met een NetStream object een random filmpje binnenhengelen. Terwijl het eerste random filmpje afspeelt kun je dan het volgende random filmpje laten downloaden, enzovoorts.

TabCinema : NiftySplit