[WDS,PXE] hoe de boottime te veranderen

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-02 16:11
hallo, ik wou wel eens weten hoe je het veranderd als je boot van PXE met WDS krijg je dan een menu ( 3 items bij mij) en na 30 seconden gaat hij de item die geselecteerd is booten.
nu wil ik dit graag veranderen dat het oneindig blijft en het liefst na 30 seconden eruit gaat aangezien sommige gebruikers niet weten wat dit is als ze per ongelijk op f12 drukken of n en ze dus windows opnieuw installeren.
het installeren gaat perfect ik wil alleen graag de boot time veranderen.
nu heb ik gezocht (uiteraard ) en dit betekent dat je een bcd moet veranderen, dit heb ik geprobeerd met notepad enzovoort maar lukte uiteraard niet omdat het vista gerelateerd is, dus heb ik vista geinstalleerd speciaal voor bcdedit alleen deze kan alleen de lokale bcd file openen........
nu is mijn vraag, hoe hebben jullie dit soort incidenten uitgesloten ?

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
The default selection timeout value for the PXE menu is set to 30 seconds. To reduce this timeout, you can configure this value by setting the appropriate option in the default.bcd file for your client’s architecture. The steps are:

bcdedit /store c:\RemoteInstall\Boot\architecture\default.bcd /set {bootmgr} timeout
Check with: bcdedit /enum all /store c:\RemoteInstall\Boot\architecture\default.bcd
Force regeneration of the BCD files in the \Tmp directory by sending a control signal to the server service: sc control wdsserver 129

Klik

[ Voor 5% gewijzigd door pennenlikker op 06-10-2008 10:18 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• misterm90
oke geprobeert met man en macht. maar zogauw ik die probeer te runnen op de vista machine zegt hij dat de instalopdracht ongeldig is
als ik deze command bcdedit /store c:\RemoteInstall\Boot\x86\default.bcd
utvoer laat hij wel netjes een lijstje zien.

ik heb al geprobeerd :
bcdedit /store c:\RemoteInstall\Boot\x86\default.bcd /set {bootmgr} 99 en alles wat maar variable is .
dus ik denk dat het toch echt alleen kan als je windows server 2008 hebt .. zou enorm jammer zijn want ik ga echt geen server 2008 licentie kopen of aanvragen voor alleen k** bestandje van 256 kb te kunnen openen

• misterm90
en dit is dan de juiste command :
bcdedit /store c:\RemoteInstall\Boot\x86\default.bcd /timeout 999999999
hoe dit oneindig te maken is weet ik niet.