Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virtualbox Ip Instellingen Lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf een stagiaire bij UT Twente Enschede,

Ik moet zelf Windows Server 2008 installeren en Windows XP. Dat heb ik gedaan.
Ik moet AD & DC installeren dat is ook gebeurt.

Ik wil het workstation koppelen aan het server alleen Ik heb probleem met ip instellingen.
Ik kan niet pingen..!! Ik heb ze allebei op nat staan en wat grappig is ze krijgen beide zelfde ip adres!

10.0.2.15 (IP)

Kan iemand mij helpen ? Met VMWare ging het gemakkelijk, maar met Virtualbox lukt het me
niet

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 09:37 . Reden: meer info ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb oplossing al gevonden :)

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:26
Zou u zo vriendelijk willen zijn het antwoord te posten?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je 'm dan ook even vertelt dan is je topic wat minder zinloos ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 18:04
Je moet een 2de netwerk adapter instellen, en deze op "internal network" zeten. dan een naam voor dat netwerk bedenken, en een statisch ip toewijzen aan de nic. herhaal dit ook voor de 2de virtual pc, (natuurlijk wel met een ander ip adres :P ) vervolgens kan je de machines gewoon pingen e.d.

Verwijderd

Topicstarter
!GN!T!ON schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:32:
Je moet een 2de netwerk adapter instellen, en deze op "internal network" zeten. dan een naam voor dat netwerk bedenken, en een statisch ip toewijzen aan de nic. herhaal dit ook voor de 2de virtual pc, (natuurlijk wel met een ander ip adres :P ) vervolgens kan je de machines gewoon pingen e.d.
Niet helemaal,

Je blijft intern werken, daardoor ga je niet met NAT werken maar met Internal Network.

Als je op NAT laat staan, krijgt je server en je workstation zelfde ip adres! Ze communiceren niet met elkaar want het wordt gezien als 2 verschillende DHCP Servers die ip uitgeven.

Je gaat inclusief server op internal network zetten. Statisch IP Toekennen. Kun je met elkaar pingen :)
Dat is dan in orde.

Omdat je Internal Network hebt ingesteld kun je verder niet op internet komen. Je gaat voor server 2de netwerkkaart aanmaken (NAT!). Je kan dan wel na buiten. Workstations blijven als nog op intern staan, wat je gaat doen is Je server laten toekennen als gateway, en bij workstations ga je ip instelling aanpassen (Gateway veranderen naar IP Adres van server!).

Je server als gateway laten draaien en dan kan je workstations ook op internet ZONDER, 2de verbinding te gebruiken bij workstations :)
Pagina: 1