• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ola :)

Ik heb een Olympus C-350 Zoom waar xD kaartjes ingaan. Nou wilde ik omdat ik binnenkort een lang weekend naar Parijs ga, een grotere geheugenkaart kopen. Bij de fotograaf hadden ze eigenlijk alleen maar de gangbare 1 en 2 gb. 512 ben ik ook niet echt tegengekomen. Da's op zich prima en niet duur, echter vraag ik me af of mijn camera daar wel goed mee om kan gaan. Ruilen kan namelijk niet met die dingen :(
In de specs kon ik alleen vinden dar tot 512 wordt ondersteund, echter die specs zijn geschreven voordat ik hem kocht en dat was in 2003. En inmiddels zijn de kaartjes groter en goedkoper geworden ;)
Op internet kon ik niet echt vinden of mijn cam daar ook mee om kan gaan. Je ziet bij het zoeken op C350zoom eigenlijk ook alleen verkoopsites - zo courant is de cam niet meer.
Is er iemand die hier een zinnig antwoord op kan geven? Vind het zonde om een kaartje te kopen waar ik niks mee kan namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:30
Volgens mij is 512 echt de limiet bij die camera

op de olympus US site kun je zien welke camera's beperkingen hebben voor wat betreft XD kaartjes.

Maar waarom loop je niet een winkel in MET je camera en probeer je het ?
Olympus camera's die het niet aankunnen geven dat meteen aan dus als hij het doet met 1 GB kun je die zonder problemen meteen meenemen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
harley schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:31:
Volgens mij is 512 echt de limiet bij die camera

op de olympus US site kun je zien welke camera's beperkingen hebben voor wat betreft XD kaartjes.

Maar waarom loop je niet een winkel in MET je camera en probeer je het ?
Olympus camera's die het niet aankunnen geven dat meteen aan dus als hij het doet met 1 GB kun je die zonder problemen meteen meenemen.
Ik heb net die site even doorgespit, maar ik zie niet precies wat je bedoelt. Zie wel een hoop camera's in de C-serie, maar de C-350 zoom staat er dan net weer niet bij :( Heb je een linkje voor me? :)

Cam even meenemen is niet echt een optie imho - als de verpakkingen verbroken worden moet je ze in principe kopen (logisch). Bovendien, pas nadat je 512 mb volgeschoten hebt zou je evt problemen kunnen verwachten, en dat doe je ook niet even ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 21:11
Hier staat het er expliciet bij dat 1GB niet gaat werken:
Verwisselbare xD-Picture Card (16, 32, 64, 128 en 256MB).
Niet compatibel met de 1 GB xD-Card, alleen 16-512 MBCards.
Dus je zult toch echt op zoek moeten gaan naar een 512MB xD- kaart. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett