FSB Programma! Makkelijk ,zonder jumper gedoe

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• Freezo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 17:49
Jaja, als iemand mij nou dat programma had gegeven had het mij flink wat gespaard! Er is dus een programma om je FSB gewoon te verstellen. Erg makkelijk.

Maar hoe kan ik nu mijn multiplier veranderen?

Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

Verkeerde forum |:(.
Dit forum heet DIE-HARD Overclocking & Case Modding :D

Audentia

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Op donderdag 22 februari 2001 17:18 schreef Freezo het volgende:
[...]

Maar hoe kan ik nu mijn multiplier veranderen?
Erm... Wat voor proc heb je?
- Intel > MP staat vast, niet te unlocken.
- AMD TB/Duron > L1 bruggen inkleuren, zie hier.

Verwijderd

Welk programma gaat dat dan over?

Ik ben neit zo'n DIE HARD :)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

H. Oda's SoftFSB bedoelt 'ie .. alleen is meneer oda met de support gestopt, dus is het moeilijk te krijgen.

Als je trouwens een moederbord hebt waarop een kloktik generator zit die niet door het progje herkent wordt ben je alsnog de pineut.

Ennehh, multiplier veranderen kan -voor zover ik weet- alleen bij het booten. Zelfs Speedstep en PowerNow technologie van Intel en AMD voor notebooks doen alleen aan FSB terugschroeven, dus kennelijk kunnen zelfs zij niet 'on the fly' de multiplier veranderen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

Op donderdag 22 februari 2001 18:05 schreef JumpStart het volgende:
H. Oda's SoftFSB bedoelt 'ie .. alleen is meneer oda met de support gestopt, dus is het moeilijk te krijgen.

Als je trouwens een moederbord hebt waarop een kloktik generator zit die niet door het progje herkent wordt ben je alsnog de pineut.

Ennehh, multiplier veranderen kan -voor zover ik weet- alleen bij het booten. Zelfs Speedstep en PowerNow technologie van Intel en AMD voor notebooks doen alleen aan FSB terugschroeven, dus kennelijk kunnen zelfs zij niet 'on the fly' de multiplier veranderen.
Maar On The Fly FSB veranderen gaat dus wel?

Audentia

Verwijderd

Goede systemen gooien de fsb ook omlaag als ie te warm wordt:)

Verwijderd

je kan toch maar beter de handleiding van je mobo er op na slaan hebbie veel meer aan

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Maar On The Fly FSB veranderen gaat dus wel?
Ja, vanuit windows, met rechtermuis op tray icoontje klikken van SoftFSB, en dan 50, 66, 75, 83, 100, 103, 112 of 133 kiezen. Binnen een seconde is 'ie van snelheid veranderd. MBM moet even opnieuw MHz bepalen en dan zie je het zelf.

(Beschikbare FSB snelheden zijn afhankelijk van wat voor kloktik generator je op je moederbord hebt zitten.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Dat progje is misschien wel handig maar ik heb versie 1.7 en daarin zit geen support voor een abit zm6 moederbord! Dus ik kan er niks goeds mee. Weet iemand zo`n progje waar dit mobo er wel inzit? Of desnoods is er een moederbord die in dat progje wel support heeft en hetzelfde is ongeveer voor een zm6?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Oke, heeft iemand ook het adres waar dit te krijgen/downloaden is (ik heb geen zin in een speurtocht)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

CPUFSB en CPUCOOL die kunnen het ook. (Ook met nieuwere boarden)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-08 20:24
Op donderdag 22 februari 2001 17:26 schreef Exterazzo het volgende:
Verkeerde forum |:(.
Dit forum heet DIE-HARD Overclocking & Case Modding :D
Het heet dus geen Die-Hard Overclocking & Case Modding meer, dit om newbies niet af te schrikken.

[edit]

laat maar, dit topic is nog uit de tijd van DOC

There is no magic.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Okay

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.