Samsung 2023MW op Asus p5n-em geeft vaag beeld op 1680x1050

Pagina: 1
Acties:

• Caddy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 13:02

Caddy

Press start to shutdown

Topicstarter
Een tijd geleden heb ik een pc in elkaar geknutseld met een Asus p5n-em HDMI moederbord.
Het leuke is dat er HDMI op het moederbord zit en dat dus het beeld en geluid door 1 kabel zou kunnen werken op mijn Samsung 2032MW TV.

Omdat ik niet wist waarom die hdmi kabel standaard niet werkte heb ik hem altijd aangesloten op een simpele vga kabel en losse boxen. Werkte prima op 1680x1050 zonder problemen.

Vandaag las ik toevallig in de handleiding van ASUS dat je een jumper moest verzetten voor HDMI beeld.
Dat heb ik geprobeerd en dat lijkt te werken. Ik heb alleen een probleem met mijn tv.

Dit is een 20" schermpje wat weer net niet full hd is maar 1680x1050.
Met de VGA kabel was er niks aan de hand op die resolutie maar met die hdmi kabel krijg ik vreemde strepen als ik hem op 1680x1050 wil zetten.

Ik heb al die software geïnstalleerd vanaf die ASUS cd en ook de beeldscherm driver van samsung. ( Ik gebruik windows xp )
Bij die nvidia software heb ik van alles geprobeerd op 1080i , 1080p , 720 en weet ik ut allemaal.

Ik las al op dit draadje dat het schem dus downscaled wordt maar met VGA werkt het prima dus zou die hdmi kabel dat toch ook wel kunnen ?

Kleinere resoluties lijken wel aardig te werken hoewel ik het idee heb dat het beeld mooier was met die vga kabel.
Minder strepen en de kleuren mooier. Audio lijkt ook niet te werken maar dat is een ander verhaal.

In de BIOS kan ik er ook niet echt veel over vinden.

Iemand enig idee of misschien wel ervaring hiermee ? Of gewoon maar weer ouderwets via VGA ?