Open Office crasht hele systeem

Pagina: 1
Acties:

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Topicstarter
Sinds kort heb ik problemen met open office. Als ik de Word Processor een tijdje gebruik crashed hij echt keihard. En niet alleen office, maar het HELE systeem. Alles is onbruikbaar en zelfs het toetsenbord reageerd niet meer, ik kan zelfs niet eens het numlock lampje meer aan of uit krijgen! Dikke kernel crash dus. Best gek voor een beetje typen in open office. Ik draai Ubuntu 8.04 met laatste versie Open Office uit het repository. Ik kan geen bugs vinden op launchpad.

Meer mensen met dit probleem? Ik heb er niet echt een oplossing voor, vooral niet omdat ik geen zin heb om de fout opnieuw te creeeren, heb geen zin in dat me ReiserFS het hoekje omgaat! Ik kan ook nergens een logfile vinden oid. Iemand een oplossing?

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Misschien kun je iets met de magic sysrq?

Dan zou je na de reboot in ieder geval logfiles hebben die naar disk weggeschreven zijn.

Wikipedia: Magic SysRq key

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 14:53

LauPro

Prof Mierenneuke®

Niet gewoon een warmteprobleem? OOo is nogal een beest om op te starten, kan mij best voorstellen dat dat op sommige systemen een dermate grote warmteontwikkeling geeft met alle gevolgen van dien.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zou het niet gewoon x.org zijn dat crasht? Probeer na een crash eens via SSH in te loggen op je systeem. Of als je geen ssh server draait, stel voordat je OO.org gebruikt in dat over x minuten je computer reboot (en evt nog wat dingen logt) (bijv met 'at').

Nog geen oplossing voor je probleem natuurlijk, want er crasht iets :)

Verwijderd

uh... leuke
je kan natuurlijk ook nog stracen

strace -o trace.txt OOo
dat logt system calls, misschien kan je daar wat mee.

en wat je kunt proberen: top draaien
misschien vreet hij wel zoveel geheugen, dat je systeem zich doodswapt. Al zou dan de numlock 't nog wel moeten doen denk ik.

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Alle input heeft z'n eigen buffers, dus het toetsenbord zou tenminste nog op de eerste paar keypresses moeten reageren (geen idee hoe groot die buffers zijn, maar een numlock lampje uit/aan zetten zou nog op z'n minst moeten kunnen).

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

GuitarWeed schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:35:
Alle input heeft z'n eigen buffers, dus het toetsenbord zou tenminste nog op de eerste paar keypresses moeten reageren (geen idee hoe groot die buffers zijn, maar een numlock lampje uit/aan zetten zou nog op z'n minst moeten kunnen).
Alle input heeft buffers?

Dus je toetsenbord heeft de 20 volgende toetsaanslagen die je gaat doen al klaar staan om te versturen? Cool.

Maar, vraagje; als mijn toetsenbord al weet wat ik ga typen, waarom typ ik dan nog?

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Topicstarter
Het probleem is een beetje, dat ik de crash niet nog een keer wil nadoen :P Aangezien ik mijn PC dan niet meer fatsoenlijk kan afsluiten en ik krijg het toch altijd weer benauwd als ik de boot erna de ReiserFS journal gereplayed zie worden... een wonder dat het tot nu toe goed is gegaan.

Ik vroeg me meer af of er meer mensen hetzelfde probleem hadden, of wel ergens een oplossing kunnen vinden. Ik vind het zo gek dat OO Writer mijn systeem zo hard kan laten crashen.

Ach misschien moet ik gewoon nog 23 dagen wachten tot de release van 8.10 :D

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
tja reiserfs ;)

Kun je als je het wilt herhalen de filesystems niet synchroon opzetten?

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Rainmaker schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:51:
[...]

Alle input heeft buffers?

Dus je toetsenbord heeft de 20 volgende toetsaanslagen die je gaat doen al klaar staan om te versturen? Cool.

Maar, vraagje; als mijn toetsenbord al weet wat ik ga typen, waarom typ ik dan nog?
Omdat je input gebufferd wordt nadat je het ingetypt/gemuist/geserieelt/geparalelt hebt, uiteraard. Het kan niet meteen verwerkt worden, het staat namelijk nog een poosje in de i/o queue voordat het verwerkt kan worden door de cpu/het besturingssysteem.

Je kunt dit zien als bijvoorbeeld je al aan het typen bent, maar de tekens verschijnen nog niet op het scherm, omdat je computer te druk is met het doen van andere dingen. De toetsaanslagen en de volgorde ervan worden bewaard in een buffer om vervolgens, wanneer er weer tijd is verwerkt te worden.

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

GuitarWeed schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:18:
[...]

Omdat je input gebufferd wordt nadat je het ingetypt/gemuist/geserieelt/geparalelt hebt, uiteraard. Het kan niet meteen verwerkt worden, het staat namelijk nog een poosje in de i/o queue voordat het verwerkt kan worden door de cpu/het besturingssysteem.

Je kunt dit zien als bijvoorbeeld je al aan het typen bent, maar de tekens verschijnen nog niet op het scherm, omdat je computer te druk is met het doen van andere dingen. De toetsaanslagen en de volgorde ervan worden bewaard in een buffer om vervolgens, wanneer er weer tijd is verwerkt te worden.
Klopt, maar dat is dus nadat het HID zijn signaal naar de poort verstuurd heeft.

Als de PC dus echt in een deadlock staat, en je drukt op num lock, stuurt je toetsenbord het signaal, maar komt dit nooit aan in de handler van de kernel.

Vandaar mijn reactie; hoe groot de buffer ook is, als je PC echt compleet gelocked staat, zal ie ook nooit op num lock / scroll lock o.i.d. reageren. Mogelijk nog de sysrq key, omdat die vrij los van andere dingen in de kernel is ingebakken.

/offtopic

Pagina: 1