Toon posts:

Audio - HomeCinema en DVDrecorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb zojuist een tv via mijn beamer. Ik heb de tv coax kabel aangesloten op een dvd recorder. De DVD-recorder werkt als een tv-tuner. De beamer heb ik via een Video-S kabel aangesloten.

Het beeld werkt dus op deze manier:

TV-Kabel (coax) -> DVD-recorder (TV-tuner) -> Video-S kabel -> Beamer (projectie)

Het beeld werkt perfect.

Alleen het geluid nog. Ik heb een HomeCinema setje. Deze heb ik met een zwart/rood kabel aangesloten op de DVD-recorder.

Het geluid doet het, min of meer. De volumeregeling werkt echter op geen enkele manier. Met de afstandsbediening van de HomeCinema set kan ik de volume niet veranderen, ook niet via de afstandsbediening van de DVD-Recorder. Wat nog vreemder is dat de volumedraaiknop op de HomeCinema set zelf ook niet reageert. (En ja, ik heb gekeken of de batterijen van de afstandsbedieningen het doen, want andere functies doen het wel stand-by, volgende programma etc.) Wanneer ik de HomeCinema Set niet aansluit op de DVD-recorder, en er bijvoorbeeld een muziek cd'tje mee afspeel doet de volume regeling het gek genoeg wel. Misschien ligt het wel aan de verbinding...

Ik wil heel graag geluid bij de tv, dus ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.

Ik heb foto's toegevoegd van de achterkant van de HomeCinema set, DVD-Recorder en de kabel die ik gebruik om de twee aan elkaar aan te sluiten.

HomeCinema set:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/10/01/1222875838-820.jpg

DVD-Recorder:
Plaatje te groot dus hier een link
(TV-aansluiting via de TV kabel, en beamer aansluiting via de video-S kabel)

Audiokabel (zo heb ik de DVD-Recorder en de HomeCinema aan elkaar aangesloten, via de witte en rode aansluitingen op beide)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/10/01/1222876191-670.jpg

Misschien moet ik het anders aansluiten? Weet iemand wat ik fout doe?

Alvast heel erg bedankt als iemand mij zou kunnen helpen. _/-\o_

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Belangrijkste info vergeet je: merk en type van de apparatuur...........
(mn. home cinema, ik weet niet wat MR en ML betekent)

En waar heb je die audio tulp-tulp kabel ingestopt?

[ Voor 17% gewijzigd door kaajee op 05-10-2008 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor de beperkte informatie.

De dvd-recorder is de Philips DVDR3480
De HomeCinema set is de Denver DRS1218

De kabel heb ik bij de DVD-recorder in de Audio L/R aangesloten, en bij de HomeCinema in de ML/MR aangezien dat dat de enige aansluiting was waarbij ik geluid kreeg.

PS. ik heb het even opgezocht:

MR = Main Right Audio Output Jack
ML = Main Left Audio Output Jack

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 23:59 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

als ik het zo zie heeft je cinema set enkel uitgangen en geen ingangen lijkt het wel. daarom heet MR/ML ook OUTPUT jack een geen input. Waarschijnlijk kan je ook niet kiezen voor een andere bron en dat is de reden waarom het niet werkt. Vreemd is dan weer wel dat je door het zo aan te sluiten wel geluid krijgt........

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik het dan goed begrijp is er geen enkele andere manier om deze twee apparaten aan elkaar te sluiten, en zit er niets anders op dan een HomeCinema set kopen met een Audio Input ingang?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Jep!

(wat wil je ook met een Denver (=Blokker/Kijkshop toch?) setje) :P

[ Voor 11% gewijzigd door kaajee op 07-10-2008 20:35 ]

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:09
Je zou ook iets meer uit kunnen geven en een mooie souround versterker aanschaffen. Bijvoorbeeld een Marantz SR5002 (of vergeleikbaar) en een paar mooie speakers (kan eerst met 2/4 beginnen en dan langzaam uitbreiden.

Het lijkt even een aanschaf (totaal zo'n 1100euro) alleen je hebt wel veel meer kwalteit en veel meer duurzaamheid (makkelijk 15 jaar)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:06:
Maar als ik het dan goed begrijp is er geen enkele andere manier om deze twee apparaten aan elkaar te sluiten, en zit er niets anders op dan een HomeCinema set kopen met een Audio Input ingang?
yepz en aangezien dat vaak ook budget dingen zijn met maar 1 extra analoge ingang kan je inderdaad beter doorsparen voor een (tweedehandse) receiver met volwaardige digitale en analoge ingangen en eigen decoders aan boord. Dan kan je voorlopig weer vooruit en ook andere apparaten erop aansluiten (game console etc)
Pagina: 1