Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC boot niet meer na mislukte installatie XP-SP3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb geprobeerd Windows XP Home, Service Pack 3 te installeren. Nadat PC uren bleef hangen bij de installatie heb ik geprobeerd te cancellen. Ook hierbij bleef de computer hangen, dus heb ik 'm opnieuw opgestart.

Probleem nu: computer komt in een loop en geeft als mededeling: autochk program not found - skipping AUTOCHK.

Wat te doen? Uiteraard kan ik alles resetten met Systemrestore, maar dan ben ik al mijn bestanden kwijt. Hoe kan ik op zijn minst mijn bestanden redden?

Verwijderd

Hoezo bestanden kwijt? Ik snap eerlijk gezegd niet wat een Windows install te maken heeft met (data)bestanden. Je bewaart je bestanden toch niet in Windows?

En je kan de schijf eventueel toch even in een andere PC knallen om de bestanden eraf te halen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 22:57 ]

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Inderdaad. Als het goed is heeft windows voor de installatie van het SP een herstelpunt gemaakt. Je kunt dus gewoon proberen te restoren. Ook gaat system restore enkel over windows bestanden. Aan je documentjes zal hij niet komen.

Overigens is er volgens mij daarnaast weinig anders dat je kunt proberen. Ziet eruit alsof het een half-verwijderde, half-geupgrade versie van windows is. Enkel een schone installatie zal dan nog veel uithalen (kun je gelijk SP3 slipstreamen)

Bestanden eraf halen kan met een linux live-cd (+Externe harde schijf, netwerk of lege dvd) of door de harde schijf uit de pc te halen, in een externe hd behuizing te zetten en naar een andere pc te kopiëren

[ Voor 52% gewijzigd door dtech op 05-10-2008 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn computer niet meer opstart, kan ik niet meer bij mijn bestanden, toch?
Ik weet in elk geval niet wat ik moet doen om het opstartproces van Windows te bypassen en bij mijn bestanden te komen....

Het gaat overigens om een laptop (Flybook), dus ik kan de harde schijf niet zomaar even in een andere computer knallen lijkt me.

Dus heb jij een tip hoe ik bij mijn bestanden kan komen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:54:
Wat te doen? Uiteraard kan ik alles resetten met Systemrestore, maar dan ben ik al mijn bestanden kwijt. Hoe kan ik op zijn minst mijn bestanden redden?
Je bent gaan installeren zonder eerst een backup te maken? 8)7

Maak een BartPE live CD of een Knoppix Live CD, en start daarvan, en maak eerst een backup van al je bestanden op een externe harde schijf. En begin alsjeblieft met een fatsoenlijke backupstrategie te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar hoe kan ik restoren dan? Ik kom dus niet in Windows en de computer blijft in een loop als ik 'm aan zet.
De enige optie die ik kan vinden is om het systeem te restoren naar de fabrieksinstellingen waarbij alle bestanden verloren zijn...

Verwijderd

Dan (indien lappie) gaat die schijf eruit niet werken i.d.d.

Maar je kan er toch gewoon opnieuw Windows op gooien (zelfde versie), dan gooit ie niets weg qua bestanden lijkt me zo....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 23:04 ]

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 21:24
Vraagje... Heb je een AMD processor?

Ik heb een X2 en mijn pc startte ook niet meer op. Hoefde OS niet opnieuw te installeren, maar moest wel via veilige modus (waar je overigens niet zomaar in komt) SP3 uninstallen. Daarna geen problemen meer.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:03:
Maar je kan er toch gewoon opnieuw Windows op gooien (zelfde versie), dan gooit ie niets weg qua bestanden lijkt me zo....
Dat risico zou ik niet nemen. Knoppix (of BartPE) is echt met afstand de veiligste en beste optie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:45
Heb je uberhaupt een andere computer beschikbaar?
Zo ja, download daarop dan eens Slax: http://www.slax.org/get_slax.php (of een andere linux distributie, maakt mij vrij weinig uit..)
Brand dit op een CD of zet het op een USB stick en boot Slax en ga met de ingebouwde file manager je bestanden kopieren naar een ander medium/partitie, haal windows eraf en probeer windows nogmaals te installeren

[ Voor 8% gewijzigd door Moning2 op 05-10-2008 23:06 ]

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:05:
Dat risico zou ik niet nemen. Knoppix (of BartPE) is echt met afstand de veiligste en beste optie.
Dat ben ik op zich met je eens.

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:03:
Dan (indien lappie) gaat die schijf eruit niet werken i.d.d.

Nee, maar je blijft wel zitten met een bevuilde HD.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik zal morgen eens kijken of het met Knoppix of BartPE lukt.
Is wel lastig, aangezien mijn Flybook geen CD-ROM speler heeft. Hoop dat het met USB ook lukt.
Pagina: 1