Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al wat langer met een gewetensvraag om gewoon Nederland te verlaten en de wereld te verkennen. Het enige wat me weerhoud zijn de dingen die ik nu heb, o.a mijn familie en vrienden. Nu kwam ik dus via http://jobsearch.gov.au/default.aspx aan een flink aantal banen in Australie. Gezien dat er genoeg functies tussenzitten waarvoor ik opzich prima mee aan de slag kan, vraag ik me af hoe het zit met verblijfsvergunningen en dergelijk.

Ik heb een paar mailtjes gestuurd met eigenlijk dezelfde vraag. Technisch zou ik voor een paar banen prima passen. Natuurlijk moet je wel een een beetje een plek voor jezelf hebben en de nodige papieren zoals verblijfsvergunning. Hoe gaat dit precies in zijn werk? Na overeenkomst tussen werkgever en mij kan ik een verzoek indienen om een vergunning te krijgen ofzo? En die is dan naarmate je de baan ook hebt, van bepaalde of onbepaalde tijd?

Tot zover :>

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom gelijk Australie? Dit is nogal een grote stap, omdat je niet even snel op en neer kan voor allerlei dingen, familie etc. Ook moet je in Australie aan nogal strenge eisen voldoen voor immigratie en werkvergunning, afhankelijk van wat ze nodig hebben.

Als je serieus bent zou ik eerst eens in een Europees land gaan werken, of de VS :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je had dit al gevonden?
http://www.immi.gov.au/

Geloof mij,buitenland is hoop leeswerk! Er zijn genoeg forums en communities te vinden op internet hierover.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:56:
Waarom gelijk Australie? Dit is nogal een grote stap, omdat je niet even snel op en neer kan voor allerlei dingen, familie etc. Ook moet je in Australie aan nogal strenge eisen voldoen voor immigratie en werkvergunning, afhankelijk van wat ze nodig hebben.

Als je serieus bent zou ik eerst eens in een Europees land gaan werken, of de VS :) .
Wat voor een land raadt je dan aan? :)

De US verkeert zich nu in een financieele crisis. Denk je daadwerkelijk dat een buitenlander daar even een baan scoort (ook al is daar niche voor)?
Megamind schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:56:
Je had dit al gevonden?
http://www.immi.gov.au/

Geloof mij,buitenland is hoop leeswerk! Er zijn genoeg forums en communities te vinden op internet hierover.
http://www.immi.gov.au/skilled/skilled-workers/index.htm

Ik denk dat dit de beste optie is, om eerst met een werkgever in contact te komen en via 'hun' zo het land in te mogen voor werk/residence :) Hoewel de informatie karig is over wat er staat is dit natuurlijk de ticket om binnen te komen.

Verwijderd

Ga met Google op zoek naar fora van mensen die naar Australie onderweg zijn voor emigratie of al zijn geemigreerd. Het gaat in ieder geval om een proces dat maanden/jaren kan duren dus het is geen kwestie van even een baan scoren en een paar weken later al verhuizen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:01:
Wat voor een land raadt je dan aan? :)
Als je Anglosaksisch wilt en geen al te grote cultuurshock, dan kan je Engeland proberen. Heb ik al eerder met veel plezier gedaan, en doe ik nu ook weer :)
De US verkeert zich nu in een financieele crisis. Denk je daadwerkelijk dat een buitenlander daar even een baan scoort (ook al is daar niche voor)?
Waarom zou je daar geen baan vinden? Het gaat om skills, en als je die hebt is er echt wel ruimte. Vergeet niet dat het Amerikaanse onderwijssysteem heel anders in dan het Nederlandse.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik zou geen US doen. Het is totaal niet meer interessant en bied totaal geen meerwaarde aan Europa, ze beginnen op genoeg vlakken achter te lopen. Ik werk er nu, maar ik ga weer weg!

Je kan ook de meer avontuurlijke kant op, Azië. Japan is erg gaaf, China is twijfelachtig.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Als je naar Australië wilt, kan ik je een ding aanraden: ga in zee met een (goede) immigration agent. Die mensen kennen precies de exacte regelgeving en kunnen je aan een visum helpen. Dit kost wel geld, maar het is een enorme berg werk om uit te zoeken welk visum je nodig hebt / kunt krijgen en wat je daarvoor precies moet doen. Geef dit uit handen en het scheelt je enorm veel stress.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 11:51
En zorg voor fatsoenlijk Engels, grote ergernis bij veel werkgevers als je engels een zwaar accent heeft.

Zorg ook dat de keuze voor 't buitenland geen vlucht is omdat je bang bent voor iets in Nederland...

|>

Verwijderd

Topicstarter
er moet toch wel meer zijn dan de daarin dagelijkse sleur in waar ik me bevindt? ik heb al langer het idee gehad om te wonen en werken in het buitenland. de mensen met wie ik spreek en chat geven aan dat het bestaan daarbuiten prettiger is dan in NL of de nieuwsitems die we op de buis te zien krijgen vaak wordt overdreven zelfs. ik heb de kwaliteiten om te voldoen aan bepaalde banen die worden aangeboden. dat je niet naar het buitenland moet gaan omwille vluchtredenen ben ik volledig met je eens. dat is mijn plan ook niet. ruim 3 jaar geleden in turkije had ik ook graag willen blijven wonen / werken, maar ruim 3 mnd bezig moest zijn voor een ticket terug naar eigen grond zullen we maar zeggen.

ik ga zulke foras eens opzoeken en kijken of ik vast en zeker wijzer kan worden.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:29:
er moet toch wel meer zijn dan de daarin dagelijkse sleur in waar ik me bevindt?
Die sleur gaat er ook in het buitenland zijn, hoor. Doe het voor een nieuwe uitdaging of voor betere kansen, maar doe het niet vanwege reclamefilmpjes :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Australie is wel gruwelijk immigratievriendelijk, men spreekt er Engels en de cultuur is er Europeaans waardoor als geheel de aanpassingsshocken stukken kleiner gaan zijn dan met een Aziatisch land of de VS.

Plus Australie heeft natuurlijk een zwaar mannentekort :Y)

Professionele website nodig?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

curry684 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:04:
Australie is wel gruwelijk immigratievriendelijk, men spreekt er Engels en de cultuur is er Europeaans waardoor als geheel de aanpassingsshocken stukken kleiner gaan zijn dan met een Aziatisch land of de VS.
Alleen die afstand. Het voordeel van Europa is dat je vrij snel even op en neer gaat voor familie- en andere zaken, zoals ik binnenkort even een weekendje overwip voor een familiefeest. Dat doe je niet als je in Australie zit.
Plus Australie heeft natuurlijk een zwaar mannentekort :Y)
:P . Maar het gaat niet alleen om kwantiteit :+

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:50
curry684 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:04:
[...]

Nou ik woon en werk dus in Australie en heb moet redelijk vaak met de migratiedienst dingen uitvechten. Vriendelijk? Nee. Migratie is mogenlijk en er komen veel mensen binnen. Daardoor zijn er ontzettend veel regels om alles in goede banen te leiden, en je bent voor iedereen een nummertje. Migratie naar Australie is onder voorwaarden mogenlijk, maar het is echt gruwelijk migratie onvriendelijk en ze zijn herhaaldelijk erg onredelijk.
Binnen bepaalde leeftijds categorie blijkbaar in de grote steden, maar vast afhankelijk van de sociale situatie. De IT wereld wordt net als Nederland door mannen gedomineerd, ook in de grote stad.

Om even wat vragen te beantwoorden:
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:53:
Ik heb een paar mailtjes gestuurd met eigenlijk dezelfde vraag. Technisch zou ik voor een paar banen prima passen. Natuurlijk moet je wel een een beetje een plek voor jezelf hebben en de nodige papieren zoals verblijfsvergunning. Hoe gaat dit precies in zijn werk? Na overeenkomst tussen werkgever en mij kan ik een verzoek indienen om een vergunning te krijgen ofzo? En die is dan naarmate je de baan ook hebt, van bepaalde of onbepaalde tijd?
Er zijn een aantal mogenlijk vergunningen.

Voor een baan bij de overheid moet je vrijwel zeker een permanente verblijfsvergunning hebben, of burgerschap. Ik schat je kansen daar erg laag voor in.

BackpackVisa (work holiday visa)
Als jij graag de wereld wil verkennen en Nederland wil verlaten, kan je gaan voor een backpack-visa.
Is mogenlijk voor mensen uit bepaalde laden (Nederland check!) voor mensen in een bepaalde leeftijds categorie (tot 29 jaar).
Is geldig voor 2 jaar, (eigenlijk 1 jaar, maar is makkelijk te verlengen met nog een jaar) maar je mag maar 6 maanden werken voor dezelfde werkgever.
Dit is eigenlijk ideologisch de visa die bedoelt is voor wat jij in de gedachte heb, dat je de wereld wil verkennen. (aansluitend kan je als je nog niet genoeg hebt Nieuw Zeeland verkennen)

Werkgever sponsort je
Als je in een bepaalde categorie werk zoekt (zeker geen overheid) kan je werkgever je binnenhalen.
Dit kost de werkgever een hoop geld (en tijd) en vaak zijn ze hier alleen happig op als ze de mensen niet in Australie kunnen krijgen. Dit moet je vantevoren met je werkgever afspreken, en niet wachten to je de baan hebt. Dit moet een van de voorwaarden zijn, dat zij dat voor je regelen. Het is voor de werkgever ook niet mogenlijk dit voor alle banen te regelen, ze moeten de migratiedienst kunnen uitleggen waarom ze geen australier kunnen aannemen.
Behalve dat werkgevers er niet happig op zijn, is het moeilijk en lange procedure. Bedrijven die het echt nodig hebben, hebben vaak deze visa's van te voren goedgekeurd voor een X aantal mensen en adverteren er mee.

Je kan migreren
Je vraagt een permanente verblijfsvergunning aan. Je moet Australie duidelijk maken dat de australiers je nodig hebben. Je valt in een punten system. Je moet jong zijn, een goede opleiding (universitair eigenlijk wel) in een sector waar Australie een tekort heeft. Je moet gezond zijn (medisch check) en Engels spreken (taal test) van hoog niveau. Veel mensen gaan voor een studenten visum, omdat het niet lukt qua punten en doen een studie aan een Australische universiteit, wat extra punten met zich mee brengt.
Dit visum is ruim $2000 en alle zaken omheen tests etc, kosten ook makkelijk $1000.
Op het moment zijn ze de aanvragen van vorige jaar Kerst aan het behandelen, dus het kan wel even duren voordat je dit visum hebt.
Dit visum is moeilijk te krijgen erg duur en niet op korte termijn.

Mijn advies, als je de wereld wil verkennen, ga voor een workholiday! Talloze Nederlanders doen het, je hebt half vakantie (pre!) maar doet vaak ellendig werk (con!) (fruit plukken, constructie werk etc) maar er zijn ook betere dingen te regelen als je geluk hebt.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:29:
er moet toch wel meer zijn dan de daarin dagelijkse sleur in waar ik me bevindt?
Door te verhuizen verplaats je het probleem alleen maar. Na een tijd komt dat daar net zo hard terug. Om uit de sleur te komen moet je fundamenteel je leven veranderen maar daarvoor hoef je niet naar het buitenland. In NL zou je bijvoorbeeld een eigen bedrijf kunnen opstarten, een studie kunnen oppakken, een (extreme) hobby kunnen oppakken enzovoorts.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:59:
[...]

Door te verhuizen verplaats je het probleem alleen maar. Na een tijd komt dat daar net zo hard terug. Om uit de sleur te komen moet je fundamenteel je leven veranderen maar daarvoor hoef je niet naar het buitenland. In NL zou je bijvoorbeeld een eigen bedrijf kunnen opstarten, een studie kunnen oppakken, een (extreme) hobby kunnen oppakken enzovoorts.
Maar je hebt in AU wel een dagelijks sleur met Zon 30 graden, en surfing :+

Nah... Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 11:51
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:59:
[...]

Inderdaad, helemaal omdat je niet intrensiek in een bepaald land geïnterreseerd bent wordt 't een vlucht van Nederland weg.

|>

Verwijderd

To_Tall schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:56:
[...]
Maar je hebt in AU wel een dagelijks sleur met Zon 30 graden, en surfing :+
Als je dat dan ook gaat doen. Mijn ervaring is dat heel veel mensen zodra ze geemigreerd zijn een carbon copy van hun leefwijze in NL in hun nieuwe land toepassen als een soort sjabloon. Om ineens sportief te worden wanneer je normaal gesproken altijd zit te Warcraften is erg ver gezocht.
Pagina: 1