Laatst heb ik mijn HTPC voorzien van een nieuwe processor. Hiervoor moest ik ook de bios van het moederbord updaten. Na dit gedaan te hebben wordt er door Vista het merendeel van mijn usb apparaten niet meer herkent: draadloos toetsenbord, IR ontvanger afstandsbediening en zelfs een simpele muis niet. USB stikje weer wel. Hiervoor werkte alles als een zonnetje. Nu heb ik het internet afgestruind naar een mogelijke oorzaak/oplossing en heb daarbij wel opgemerkt Vista en USB niet echt de beste vrienden zijn. Het volgende heb ik al geprobeerd, maar alles zonder resultaat:
- Handmatig naar driver zoeken, dan op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken;
als map opgeven C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository
[x] Inclusief onderliggende mappen
- Een oplossing die hier beschreven staat: http://forums.logitech.co...tooth&message.id=4357
- Nieuwe versie chipset drivers geinstalleerd. (waren toch al aan vervanging toe)
- Van de nieuwe bios versie de instellingen nagelopen. lijkt allemaal prima.
- Bekeken of de bestanden usbstor.inf en usbstor.sys aanwezig zijn in \Windows\System32\
Ik wordt er onderhand een beetje moedeloos van. Mijn laatste redmiddel nu lijkt een verse installatie van Vista, maar ik vraag me bijna af of dat wel gaat helpen en wil dat eigenlijk ook liever niet. Heeft er iemand nog een mogelijke oplossing?
Specs HTPC:
Antec Fusion, Zilver en zwart
AMD Athlon 64 X2 6000+ (voorheen 3500+), Socket AM2, Boxed
Skythe Ninja mini CPU koeler
Kingston KVR667D2N5K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC53.. (2x)
Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB
Samsung Spinpoint, 750 GB, 7200 rpm, 32 MB
Asus M2NPV-VM 66MCAI
Asus SPDIF Out 2-Port (optisch/coaxiaal)
Hauppauge WinTV PVR 150 MCE Kit, PCI
BenQ DW1655, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM KWG5618918SC0
Asus EAH3450/HTP/256M,256MB, DDR2, PCI Expres
Windows Vista Ultmate, 32bit
- Handmatig naar driver zoeken, dan op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken;
als map opgeven C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository
[x] Inclusief onderliggende mappen
- Een oplossing die hier beschreven staat: http://forums.logitech.co...tooth&message.id=4357
- Nieuwe versie chipset drivers geinstalleerd. (waren toch al aan vervanging toe)
- Van de nieuwe bios versie de instellingen nagelopen. lijkt allemaal prima.
- Bekeken of de bestanden usbstor.inf en usbstor.sys aanwezig zijn in \Windows\System32\
Ik wordt er onderhand een beetje moedeloos van. Mijn laatste redmiddel nu lijkt een verse installatie van Vista, maar ik vraag me bijna af of dat wel gaat helpen en wil dat eigenlijk ook liever niet. Heeft er iemand nog een mogelijke oplossing?
Specs HTPC:
Antec Fusion, Zilver en zwart
AMD Athlon 64 X2 6000+ (voorheen 3500+), Socket AM2, Boxed
Skythe Ninja mini CPU koeler
Kingston KVR667D2N5K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC53.. (2x)
Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB
Samsung Spinpoint, 750 GB, 7200 rpm, 32 MB
Asus M2NPV-VM 66MCAI
Asus SPDIF Out 2-Port (optisch/coaxiaal)
Hauppauge WinTV PVR 150 MCE Kit, PCI
BenQ DW1655, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM KWG5618918SC0
Asus EAH3450/HTP/256M,256MB, DDR2, PCI Expres
Windows Vista Ultmate, 32bit