Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Microsoft Robotics Developer Studio icm Pioneer 3DX robot

Pagina: 1
Acties:

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 16:27

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste GoTters,

sinds kort werk ik op school aan een robot (de Pioneer 3DX; http://www.activrobots.com/ROBOTS/p2dx.html ) en ik wilde hiervoor Microsoft Robotics Developer Studio gebruiken.

Ik heb zelf veel ervaring met programeren, maar nog niet met Microsoft Robotics Developer Studio en/of VPL.

Heeft een van jullie toevallig ooit met MRDS (eventueel icm de Pioneer 3DX) gewerkt?

Alvast bedankt!

TOAOMatis

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
toaomatis schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:27:
Heeft een van jullie toevallig ooit met MRDS (eventueel icm de Pioneer 3DX) gewerkt?
Willekeurig antwoord van volgende poster: Nee / Ja.

Maar da's vast niet waar je in geïnteresserd bent ;) Kun je je vraag wat meer uitweiden en aanvullen met informatie waar je specifiek naar op zoek bent? ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 16:27

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 01:45:
[...]

Willekeurig antwoord van volgende poster: Nee / Ja.

Maar da's vast niet waar je in geïnteresserd bent ;) Kun je je vraag wat meer uitweiden en aanvullen met informatie waar je specifiek naar op zoek bent? ;)
Ja dat kan ik,

allereerst heb ik de 3DX zonder onboard PC, dit betekend dat ik de robot aan moet sturen middels de seriele poort. Ik heb zelf in C# wel een programma geschreven waarin de robot zijn sensorarray uitleest en aan de hand van die waardes de robot laat rijden (autonoom). Ook kan ik middels de knoppen de robot besturen, zoals vooruit achteruit met de klok mee tegen de klok in.

Maar om later andere studenten een doorzichtige applicatie te geven wilde ik dit programma in MRDS gaan zetten.

De simulatie van de software doet het prima, alleen is de library gericht op 3DX's met onboard PC. De MRDS draait dus op de robot zelf en niet op de server PC zoals dat in mijn situatie het geval is.

Waar ik dus naar opzoek ben zijn mensen met een mooie C# of VPL applicatie hebben die gebruikt maakt van de MRDS-klassen die robots met de Arcos architectuur (dus ook de 3DX's) aanstuurd.

Maar alle informatie is welkom ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time