Ik ben nog zoekende in het hele Hibernate gebeuren, maar loop vast (ik vermoed een redeneerfout) bij het volgende:
DOEL:
Een lijst van items op een JSP pagina,
met bij elk item een lijst van de itemdetails:
MAPPING EN CLASSES:
==> volgende zaken aanwezig:
- Class Item: incl de variabele set<ItemDetails> met getter
- Item.hbm.xml: incl child element "set" die de associatie beschrijft
- Class ItemDetails: incl de variabele Item item met getter en setter
- ItemDetails.hbm.xml: incl many-to-one element
- verwijzing naar hbm.xml files in hibernate.cfg.xml
- een servlet die hetvolgende bevat: List<Item> items = new ItemService().find();
- een ItemService (Service Layer)
- ItemDAO (DAO layer)
Wanneer ik de associatie weghaal en enkel een lijst van de items ophaal, lukt dit.
Wanneer ik de associatie heb ingesteld, loopt het mis. Waar geef ik aan dat de lijst van itemdetails moet opgehaald worden (of doet hibernate dit zelf op basis van de mapping?)?
Kan iemand kort het principe schetsen dat ik moet volgen (al rondgeneusd op het net en in boeken gedoken, maar...)? of weet iemand een goede manual staan? Bij Hibernate zelf vind ik wel handleidingen, maar die lossen niet zozeer mijn probleem op.
Mercikes
DOEL:
Een lijst van items op een JSP pagina,
met bij elk item een lijst van de itemdetails:
MAPPING EN CLASSES:
==> volgende zaken aanwezig:
- Class Item: incl de variabele set<ItemDetails> met getter
- Item.hbm.xml: incl child element "set" die de associatie beschrijft
- Class ItemDetails: incl de variabele Item item met getter en setter
- ItemDetails.hbm.xml: incl many-to-one element
- verwijzing naar hbm.xml files in hibernate.cfg.xml
- een servlet die hetvolgende bevat: List<Item> items = new ItemService().find();
- een ItemService (Service Layer)
- ItemDAO (DAO layer)
Wanneer ik de associatie weghaal en enkel een lijst van de items ophaal, lukt dit.
Wanneer ik de associatie heb ingesteld, loopt het mis. Waar geef ik aan dat de lijst van itemdetails moet opgehaald worden (of doet hibernate dit zelf op basis van de mapping?)?
Kan iemand kort het principe schetsen dat ik moet volgen (al rondgeneusd op het net en in boeken gedoken, maar...)? of weet iemand een goede manual staan? Bij Hibernate zelf vind ik wel handleidingen, maar die lossen niet zozeer mijn probleem op.
Mercikes