POP mail overal kunnen versturen en ontvangen.

Pagina: 1
Acties:

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-02 08:45
Goedenavond,

Omdat ik me laptop vaak mee heb naar school en vrienden. Wil ik graag me mail kunnen versturen en ontvangen.
Hoe kan ik me POP mail van HetNet overal versturen en ontvangen?
Het gebruik van www.netmail.nl vind ik niet fijn. Ik wil gewoon me mail ontvangen en versturen op me Macbook.
Hoe kan ik dit probleem oplossen.

Alvast bedankt,
Gerwin

Kwalitatief blaten

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
Mail ontvangen kan overam al, afaik heeft hetnet geen beperking waarvandaan je popt.

verzenden kan wel lastiger worden, aangezien de smtp van hetnet niet van buitenaf beschikbaar is.Opties zijn dan om een smtp van derden te gebruiken, bv van een hoster (als hun dat beschikbaar stellen icm username/pass) of bv smtp van gmail.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ik neem aan dat alleen verzenden niet lukt als je niet op het netwerk van Hetnet aangesloten bent. POP werkt op elk netwerk (echter bestaan er providers die ook pop access blokkeren maar dit was vooral in de gratis dail-in providers).

Je zou kunnen proberen of Authenticated SMTP werkt bij Hetnet. Hierbij authenticeer je je bij je SMTP server met een geldig Hetnet account, waarna je vervolgens gewoon mail mag relayen. Je zal nu waarschijnlijk een 'relaying denied' melding krijgen als je mail wilt versturen.

Pvouput live

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-02 08:45
Kan het ook als ik thuis een exchange server installeer en daar me pop3 mail instel. Kan ik me macbook toch met de mail synchroniseren?
Kan dan ook exchange gaan gebruiken op me iPhone?

[ Voor 18% gewijzigd door LamSchaap op 05-10-2008 22:35 ]

Kwalitatief blaten

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Mijn tip: Gooi je POP account in een Gmail adres. Dan kan je vervolgens met IMAP via je iPhone en je Macbook bij al je mailaccounts.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je exchange server stel je dan in dat ie een smarthost gebruikt. Zo zend ie alle uitgaande mail naar de smtp server van je provider.
Als je iPhone exchange ondersteund dan kan ie inderdaad daarmee connecten. Let er wel op dat dit toch enige inspanning gaat kosten denk ik, zeker als je gebruik moet gaan maken van self-signed certificaten.

Ik weet verder ook niet of je macbook direct met exchange kan babbelen (bestaat er een outlook client voor mac?) anders zou je met je macbook weer een authenticated smtp connectie moeten opzetten naar je exchange server, wat dus dezelfde effort heeft als het gebruikmaken van authenticated smtp via je provider.

Pvouput live

Verwijderd

POP op POP van je ISP
SMTP op die van een willekeurige gratis maildienst met POP/SMTP-support. Die zijn er genoeg.
Pagina: 1