Toon posts:

PS3 + netwerkschijf + uPNP/DLNA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop hier de muren op omdat ik echt niet kan vinden wat een goede oplossing is.
Ik heb op mijn pc een DLNA server draaien om te streamen naar men PS3 maar zoals iedereen weet maakt een pc lawaai en produceert hij te veel warmte.
Dus ik zou een netwerkschijf of iets dergelijks willen maar ik kan er niet aan uit welke nu geschikt is.
Is het voldoende dat het een gewone ext HD is met uPNP support of moet ik effectief gaan zoeken naar een schijf die DLNA kan draaien?
Heb ook al ergens gelezen dat je schijven kunt hebben met de mediatomb service in, werkt dit goed?

Alvast bedankt!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 14:42
Kan jij met je PS3 gewone shares van je Windows Pc benaderen? Dan kan je een gewone netwerkschijf ook benaderen.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 10:23

scorpie

Supra Addict

Exception schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:12:
Kan jij met je PS3 gewone shares van je Windows Pc benaderen? Dan kan je een gewone netwerkschijf ook benaderen.
uh, nee. Je netwerkschijf zal echt een DLNA server moeten hebben, of je neemt genoegen met videobestanden die de ps3 direct kan lezen en sluit hem direct aan via usb. Maar als je dus videobestanden met exotische codecs wilt draaien zul je een DLNA server moeten hebben die dat soort videobestanden kan transcoden. Kijk bijvoorbeeld eens naar Synology servers.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik vraag me nu nog af, of uPNP support genoeg is om te streamen.
Op de site van Synology zeggen ze dat hun schijven de PS3 ondersteunen, maar kunnen ze dan ook transcoden ed?

Verwijderd

Topicstarter
Na even zoeken heb ik kunnen vernemen op het forum van Synology dat het perfect werkt met de PS3, heb er mij dus ineens eentje besteld :)
Hartelijk bedankt voor de tip scorpie!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 10:23

scorpie

Supra Addict

uPNP staat voor universal plug and play, heeft op zich niet zo heel veel met DLNA te maken, maar het is een manier om apparaten met elkaar te laten communiceren. DLNA gaat specifiek over het streamen / transcoden van media.

Verder, zie dit topic:
Playstation 3 als media center - deel 3

Ow, enne, je kunt als je je bericht wilt aanvullen het beste je bericht editten en niet een nieuwe posten ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Pagina: 1