Mijn huidige XP installatie is toe aan een grondige schoning. Om direct van ruimte gebrek af te zijn heb ik een nieuwe harddisk aangeschaft (Maxtor 320Gb). Dit was de grootste IDE schijf die mijn lokale pc boer nog had. Mijn XP staat op een dvd en daar zit het probleem. Ik heb geen interne dvd, alleen cd-rom. Een nieuwe dvd is geen optie omdat de bay van mijn IBM thinkcentre te kort is daar voor. Ik heb wel een externe dvd via usb.
Dus de feiten:
IBM thinkcenter (2.6ghz; 1Gb)
BIOS niet aanpasbaar om via USB op te laten starten
Interne CD
Externe DVD -> USB
XP op DVD
Maxtor 320 Gb; NTFS geformatteerd.
Als ik mijn nieuwe hdd in de pc zet, via de opstartdiskettes XP installatie begin, vraagt deze automatisch om een CD. Ik kan geen ander station kiezen, daar waar de DVD in zit.
Ik heb ook getracht om de cd-image op de hdd te zetten en dan zo op te starten, maar dat werkt ook niet.
Is er een mogelijkheid om de harddisk voor-te-installeren?
Zo nee, is er een mogelijkheid om in het opstartproces van xp installatie toch naar de usb-poort te gaan?
Of is er een werkende oplossing waar ik nog niet aan had gedacht?
Dus de feiten:
IBM thinkcenter (2.6ghz; 1Gb)
BIOS niet aanpasbaar om via USB op te laten starten
Interne CD
Externe DVD -> USB
XP op DVD
Maxtor 320 Gb; NTFS geformatteerd.
Als ik mijn nieuwe hdd in de pc zet, via de opstartdiskettes XP installatie begin, vraagt deze automatisch om een CD. Ik kan geen ander station kiezen, daar waar de DVD in zit.
Ik heb ook getracht om de cd-image op de hdd te zetten en dan zo op te starten, maar dat werkt ook niet.
Is er een mogelijkheid om de harddisk voor-te-installeren?
Zo nee, is er een mogelijkheid om in het opstartproces van xp installatie toch naar de usb-poort te gaan?
Of is er een werkende oplossing waar ik nog niet aan had gedacht?