Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:07
Hallo allemaal,

Ik heb half jaartje geleden een oude iPhone via ebay geimporteerd, werkt helemaal perfect en altijd blij mij geweest en verder nooit problemen..

Ik heb alleen sinds vanmiddag een probleem dat een deel (midden) van het touch screen niet meer reageert!

Hierbij een foto om aan te geven om welk gedeelte het gaat, het gedeelte binnen het rode vlak werkt niet meer:
Afbeeldingslocatie: http://www.gratizwebtoolz.nl/iphone.jpg

Ook bij het schrijven van een sms bericht, werkt de 3de regel tekens niet (dus de q- w- e - r - t -y - u- i -o enz)

Dit is erg vervelend en ik heb verder ook geen ID hoe het gebeurt kan zijn,, ik heb vandaag kwartiertje gefietst in keiharde regen met de telefoon in me broekzak, maar de iphone was verder niet zienbaar nat of iets dergelijks..

Ik heb ook al een aantal keer geprobeerd opnieuw op te starten, maar helaas ook zonder resultaat,, het is ook erg irritant omdat ik niet van dat simlock venster afkom.., aangezien daar het gedeelte van het touch screen zit dat niet werkt... Het is me 1x gelukt om daar voorbij te komen,, en dit was door op heel veel plekken te drukken en te proberen...

Nu heb ik op internet gevonden dat dit probleem vaker voorkomt en de naam 'dead strip' draagt, ik kon verder alleen gevallen vinden waar het scherm boven of onder niet meer goed functioneerde.., ben nog niemand tegengekomen die dezelfde problemen had als ik (in het midden)..

Iemand hier meer ervaring mee? En heb ik nog garantie? Neem aan van niet aangezien ik de telefoon van ebay heb gekocht en de telefoon alleen werkend krijg dmv unlocken..

Is er een kans dat de apple store NL mijn telefoon kan repareren? Ik las namelijk op internet dat apple de fout erkende en iphones met deze problemen in de US gratis zou vervangen..

alvast bedankt,

bartosiej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat betreft garantie, die heb je niet. De iPhone is niet geactiveerd met een AT&T simkaart en zodra Apple dat al merkt verlenen ze geen service. Ook is de eerste generatie iPhone nooit te koop geweest in Nederland dus Apple Nederland zal hem ook niet repareren.

Ik ben toch bang voor een harwaredefect, je kunt nog proberen de software compleet te herstellen maar als dat niet werkt heb je wel pech ben ik bang.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
Ik heb De software gereset., helaas zonder resultaat..

Ik ga morgenlangs de Apple store.., ik ben van plan om de telefoon weer te locken en m terug te brengen met een geactiveerde at&t gophone simcard erin,, deze heb ik aangezien ik eenjaar in amerika was geweest vorig jaar..

Het lastige is alleen dat at&t in nederland geen bereik heeft.. Denken jullie dat dit gaat lukken..?

Iemand die nog tips of iets dergelijks heeft..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:53
Natuurlijk heeft AT&T wel bereik in NL, dmv roaming, het enige is dat jouw abonnement wat aan de simkaart vast hoort te zitten nooit geactiveerd is. Zodra je die sim dus in je iphone stopt en je de NL Apple Store binnen loopt, zetten ze hem aan en zien dat de foon nooit geactiveerd is, maar dat er wel duidelijk gebruikssporen aanwezig zijn. Dat rijmt niet met elkaar en dus zullen ze geen garantie verlenen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een 'Apple Store' hier in Nederland zal 'm niet accepteren. Garantie op de iPhone geldt alleen in het land van aankoop, in dit geval de VS.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
proberen kan altijd. Gewoon aardig vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
flipjevandejam schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:20:
Natuurlijk heeft AT&T wel bereik in NL, dmv roaming, het enige is dat jouw abonnement wat aan de simkaart vast hoort te zitten nooit geactiveerd is. Zodra je die sim dus in je iphone stopt en je de NL Apple Store binnen loopt, zetten ze hem aan en zien dat de foon nooit geactiveerd is, maar dat er wel duidelijk gebruikssporen aanwezig zijn. Dat rijmt niet met elkaar en dus zullen ze geen garantie verlenen vermoed ik.
De simkaart is ehcter wel geactiveerd., het is een prepaid at&t kaartje dat op mijn naam en tijdelijke usa adres geregistreerd staat.. Deze sim kaart heb ik ook gewoon een maand actief gebruikt in de us...

Ik zie nu idd dat ik wel bereik heb als ik data roaming aanzet

[ Voor 4% gewijzigd door bartosiej op 06-10-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Als de iPhone geactiveerd is zou je het kunnen proberen onder het mom van "ik heb in de USA gewoond en ben nu weer voor een periode terug in NL". Wellicht dat ze in een vorm van coulance de iets kunnen regelen. Een reseller zal waarschijnlijk meteen nee verkopen, dus wellicht is het handig Apple NL te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
Was achteraf inderdaad een beetje kansloos..

Apple NL gebeld, maar het blijkt dat apple in Nederland helemaal niks te maken heeft met de iPhone, ik werd ook meteen doorverwezen naar T-Mobile..

Lijkt me ook niet dat T-Mobile NL mij kan helpen, aangezien de telefoon met AT&T contract verkocht wordt, dus dat heb ik verder niet eens geprobeerd..

Toen even op internet gekeken of het te fixen was, bij het zoeken een nieuw touchscreen voor 150dollar gevonden, het neemt echter enorm veel risico met zich mee bij het vervangen hiervan.., dus dit is ook niet echt optimaal..

Ben bij het zoeken wel tegen het volgende artikel aangelopen:
http://www.theiphoneblog....ouchscreen-offers-repair/

In dit artikel wordt gezegd dat Apple zijn fout in de touchscreens erkend en ook gewoon gratis reperatie aanbiedt.., hierdoor toch weer mijn hopes up..

Net even Apple US gebeld, werd echter 40minuten wachtrij aangegeven, dus morgen nog even een x proberen..

Ik houd jullie op de hoogte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
sweet, apple us gebeld. geen probleem, verder ook geen vragen..

iphone opgestuurd en wordt gewoon gerepareerd!

bedankt allemaall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartosiej schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:32:
sweet, apple us gebeld. geen probleem, verder ook geen vragen..

iphone opgestuurd en wordt gewoon gerepareerd!

bedankt allemaall
kan je wat bijzonderheden geven ik heb nl ook een probleem met het scherm de slider werkt nl niet meer
na de update van 2.1. een vriend van mij heeft de iphone gekocht in amerika voor mij echter de aankoopbon heb ik niet meer en de iphone is niet geactiveerd bij at&t .
Zou dit problemen gevem mbt reparatie cq garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega van mijn vader heeft ook een iPhone met dead spots. Maar deze zijn echter bij het "slider" gedeelte. Waarschijnlijk zal hij hem gewoon opsturen.
Bij mijn iPhone werken de luidsprekers niet meer :( . Die moet dus ook nog eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Laat nog even weten of het gelukt is :) Ik had n soortgelijk probleem en heb zelf het scherm vervangen (kwestie van n schroevendraaier, n pincet, n mes en veel geduld), maar dat was ietsjes duurder dan opsturen naar de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
Ik heb inmiddels een gloednieuwe iphone 3G teruggekregen van Apple!

Helemaal perfect dus haha! Het is een beetje lastig om de iphone AT&T gelocked is..
Dus dat moet ik nog even zien op te lossen.., hij pakt mijn t-mobile NL kaartje namelijk niet... (opzich logisch natuurlijk)..

Wel echte TOPservice van Apple..

Het enige wat je ervoor nodig hebt is een adres in the USA.. Als je hier op vakantie gaat oid kan het opzich ook wel lukken, aangezien je binnen 3 dagen een nieuwe iphone terug hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
bartosiej schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:35:

Helemaal perfect dus haha! Het is een beetje lastig om de iphone AT&T gelocked is..
Dus dat moet ik nog even zien op te lossen.., hij pakt mijn t-mobile NL kaartje namelijk niet... (opzich logisch natuurlijk)..

Het enige wat je ervoor nodig hebt is een adres in the USA.. Als je hier op vakantie gaat oid kan het opzich ook wel lukken, aangezien je binnen 3 dagen een nieuwe iphone terug hebt..
Nette service, probleem is wel dat een 3G nog niet te unlocken is...

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
Ook niet met het kleine stukje plastic dat over je simcard heen gaat? (gezien in verschillende youtube videos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Dat zeker, zie bijvoorbeeld Brando: http://mobile.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=03515 (screen protector verzonden ze snel, maar kan niet garanderen dat die unlock ook werkt).

Wel een topservice van Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartosiej schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:35:

>>Ik heb hetzelfde probleem, wat is het adres waar je het naar kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
Aangezien er toch veel mensen zijn die interesse hebben, hier hoe ik het precies heb aangepakt:

Wat heb je nodig?
- Iphone met serial number bij de hand
- AT&T telefoonnummer (hoeft niet per se geactiveerd te zijn)
- Adres in the USA

Aanpak
Bel 1-800-MY-IPHONE (1-800-694-7466). Ik heb dit nummer gebeld via telestunt (internet), dan bel je eerst 0900-1929 (voor amerika) en dan voer je daarna het amerikaanse telefoonnummer in. Dit raad ik ook sterk aan bij het bellen naar apple, aangezien je al snel een wachttijd van 10/15mins hebt, voordat je iemand aan de lijn krijgt..

Als je iemand aan de lijn krijgt zal onmiddelijk gevraagd worden naar je iphone serial& AT&T nummer & je naam&adres. Ik heb dus een AT&T nummer gebruikt dat ook daadwerkelijk op mijn naam geregistreerd staat..

Diezelfde avond versturen ze een box waarin je je iphone kunt opsturen naar apple en 2/3 dagen later krijg je de telefoon dan terug opdatzelfde (amerikaanse) adres.

Het is allemaal dus erg lastig zonder amerikaans adres en AT&T telefoonnummer..

Maarja worth a shot right!?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay, thanks, ga proberen eea te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de uitleg,;
Vraag: dient het adres in de USA gekoppeld te zijn aan het AT&T nummer geregistreerde adres? maw als het en ander adres kan zijn kan het ook nr NL gestuurd worden (als dat ik bv als een expat nr NL ben uitgezonden voor een US werkgever?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
Ja lijkt me gewoon dat dat moet kunnen..

Volgens mij hoeft het adres ook niet gekoppeld te zijn aan het AT&T nr, aangezien ze echt specifiek naar een verzendadres vroegen.. Niet naar het adres dat ik bij AT&T had opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gebeld met apple USA, en idd vanuit de usa nr apple sturen en ze repareren hem of en nieuwe...okej, nu dus en adres in de usa vinden...trouwens deze is wel JB en unlocked al ..dwz dat hij sinlock vrij is en ook nl taal instellingen...was dat bij jou ok en doet apple daar niet moeilijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
Ik heb die van mij gewoon gerestored met itunes voor het inleveren..

Ze willen de iphone sowieso zonder de (AT&T) simcard, dus dat is ook wel relaxed & bij mij stond na het restoren dat de phone geactiveerd moest worden voordat het gebruikt kon worden..

En dit is allemaal prima afgelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Let voor de zekerheid even op de bootloader, sommige iPhones worden met <3.9 geleverd, sommige met 3.9 en de nieuwste met bootloader 4.nogwat.

Of dat met 2.0 veranderd is weet ik niet, het kan zijn dat 2.0 je meteen op bootloader 4.* zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank, idd zij de apple medewerkster dat het zonder at&t card verstuurd moet worden. hoe lang heeft al met al geduurd voordat je m terug had? vwb die bootloader, geen ide hoe ik dat kan zien. ga m morgen versturen en dan hopen op repair of nieuwe (zo te lezen zit dat wel goed!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben wel iets vergeten...er zit eeen klein barstje in het scherm (links boven) ik heb hem van een vriend overgenomen die mij zei dat het scherm idd niet goed werkte..maar niet dat de onderkant het helemaal niet deed....denk je dat apple dat accepteerd onder de garantie voorwaarden? heb apple wel gebeld, maar de medewerkster vroeg er niet naar en ik vergat het te melden....

• bartosiej
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:00:
dank, idd zij de apple medewerkster dat het zonder at&t card verstuurd moet worden. hoe lang heeft al met al geduurd voordat je m terug had? vwb die bootloader, geen ide hoe ik dat kan zien. ga m morgen versturen en dan hopen op repair of nieuwe (zo te lezen zit dat wel goed!)
Het totale proces heeft bij mij ongeveer 3 weken geduurd, maar dit grotendeels door de laksheid van mijn host family hahah, het proces in amerika met het terugsturen/terugkrijgen duurt maximaal 5 dagen. Dus het hangt er maar net vanaf hoe snel je iphone in amerika komt/terugkomt.
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:50:
ben wel iets vergeten...er zit eeen klein barstje in het scherm (links boven) ik heb hem van een vriend overgenomen die mij zei dat het scherm idd niet goed werkte..maar niet dat de onderkant het helemaal niet deed....denk je dat apple dat accepteerd onder de garantie voorwaarden? heb apple wel gebeld, maar de medewerkster vroeg er niet naar en ik vergat het te melden....
Die van mij was bijna 100% krasvrij, op de achterkant zaten wel een paar gebruikerskrasjes, maar verder eigenlijk helemaal niet..
Bij mij vroegen ze ook aan de telefoon in wat voor conditie de iphone was (besides the broken touch screen), vroegen ze dat bij jouw niet?

Verwijderd

bartosiej schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:17:
[...]

Het totale proces heeft bij mij ongeveer 3 weken geduurd, maar dit grotendeels door de laksheid van mijn host family hahah, het proces in amerika met het terugsturen/terugkrijgen duurt maximaal 5 dagen. Dus het hangt er maar net vanaf hoe snel je iphone in amerika komt/terugkomt.

[...]

Die van mij was bijna 100% krasvrij, op de achterkant zaten wel een paar gebruikerskrasjes, maar verder eigenlijk helemaal niet..
Bij mij vroegen ze ook aan de telefoon in wat voor conditie de iphone was (besides the broken touch screen), vroegen ze dat bij jouw niet?
nee, ze vroegen alleen wat het defect was? ik heb m toch in NL naar ipodservice.nl gestuurd, kosten verwachting 160 E, wel binnen een dag klaar...
dank iig voor jouw uitleg, ik verwacht echter met het sturen naar én de evt. niet onder de garantie vallende schade dat ik hem nu eerder kan gebruiken en kosten technisch even duur ben...we`ll see. post nog wel over het resultaat van ipodservice.nl
;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:09:
[...]

nee, ze vroegen alleen wat het defect was? ik heb m toch in NL naar ipodservice.nl gestuurd, kosten verwachting 160 E, wel binnen een dag klaar...
dank iig voor jouw uitleg, ik verwacht echter met het sturen naar én de evt. niet onder de garantie vallende schade dat ik hem nu eerder kan gebruiken en kosten technisch even duur ben...we`ll see. post nog wel over het resultaat van ipodservice.nl
;)
offtopic:
Dan hoop ik dat ze er beter mee omgaan dan met de iPhone van een vriend van mij. Die kon zijn iPhone bij een ander bedrijf voor 190 euro laten repareren nadat hij hem terug had gekregen met kapot logic board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

top service, werkt weer perfect! www.ipod-service.nl, kosten voor reparaties staan er op. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
Denken jullie dat een truc a la Bartosiej misschien in Frankrijk ook mogelijk is? Ik heb een adres in Frankrijk, misschien een brief naar Orange dat ik het bonnetje kwijt ben en dan ik hem toch graag gerepareerd zie, en een frans prepaid nr erbij melden? Of gaan ze misschien moeilijk doen over software versie e.d.? Ik heb namelijk ook last van Dead Strip (bovenste helft), is er iemand hier die het probleem heeft kunnen oplossen door de sensitivity van de iphone te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Wat voor iPhone heb je? Een bon is uberhaupt niet belangrijk voor de garantie, of je moet al geluk hebben in ee n Orange store, aangezien Apple direct aan het serienummer de herkomst van een iPhone kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
excuus, idd wel handig om te vermelden: het gaat om een US iphone 2g die ik dus in Frankrijk wil inleveren... Op de iphone garantie website kan je niet zien dat het per-se een US iphone is volgens mij, wel dat hij nog niet geactiveerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey bartosiej,

Dat heb je fantastisch geregeld (ook al is het alweer een hele tijd terug.)

Ik heb hetzelfde probleem en wil hetzelfde doen als jij. Adres in de US is geen probleem, maar het AT&T nummer wel. Ik heb geen idee wat het AT&T nummer is dat aan deze iphone gelinkt zat toen ie verkocht werd, want ik heb net als jij de iphone via eBay gekocht. En had geen AT&T maar t-mobile toen ik in de US zat.

Denk jij dat het mogelijk is om het AT&T nummer van een vriend uit de states op te geven, of weet apple dan dat dat nummer niet gelinkt zat aan mijn iphone? (m.a.w. kennen zij de serial nummers van alle iphones en de bijbehorende AT&T telefoonnummers?)

Alvast bedankt voor je reactie!
Pagina: 1