Logitech Wheelmouse optical

Pagina: 1
Acties:

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:15
ik heb dus zo'n muis gehaald, maar als ik bijv te snel met dat ding beweeg gaat ie hangen en allerlei andere kanten op, hoe zou dit komen?
het is ook in spellen, CS :(

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb ik ook. Dat is volgens mij een algemeen voorkomend probleem bij optische muizen.

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook...

weet niemand waar dit aan ligt of hoe dit probleem op te lossen is?

Grtz Rover...

Verwijderd

Ondergrondje gebruiken met meer textuur

Verwijderd

Spiegel als ondergrond gebruiken :)

Verwijderd

Ik heb hem nu twee maanden en heb het niet gehad.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb dr eigenlijk ook nog geen last van gehad.. heb mn muis op zo'n plastci bureaublad liggen.. zal wel een goede ondergrond zijn..

Ik heb wel soms dat er een stofje op het 'oogje' zit.. dan gaat ie wel vreemd flippen.. gaaat de cursor heel panisch bewegen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb inderdaad ook rare problemen met m'n MS optical muis op bepaalde ondergrondjes.
Ik ben erachter gekomen dat ie het best werkt op donkere, niet spiegelende, effe gekleurde oppervlakten. Ruitjes en glimmende oppervlakten werken heel vreemd..

"Works on any surface" my ass!!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ik heb geen last van bokkesprongen met mijn Logital Wheelmouse Optical.
Wel vind ik hem hakerig scrollen in vergelijking met de MS Intellimouse Explorer.
Als ik dat geweten had, had ik er nog een MS muis bijgehaald.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Je kunt ook de refresh rate eens op 100 zetten hij staat standaard op 60 in Win2K :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Heb de MS IntelliMouse maar deze werkt perfect. Ook op mijn werk heb ik deze maar nooit problemen. En hoor ook geen klachten van mijn collega's

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Geen problemen, hij ontplugt alleen regelmatig (USB), maar volgens de KT7 faq is daareen oplossing voor, moet ik eens gaan lezen ;)

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 18:05 schreef UltraDEV het volgende:
Spiegel als ondergrond gebruiken :)
Plaag die jongen niet zo >:)

• Ook

Ook

Yes I can!

Ehh, Bierkameel, waar kan je in Win2k de refreshrate van je muis instellen..??
Ik had voor win98 wel zo'n tooltje (ps2 plus oid) en daarmee kon je em inderdaad opvoeren tot 200 MHz... werkte prima..
Alleen in 2000 doet ie et nie...!!
Very interested...:)

Ook

• chim0
zijn Ratpadz in NL verkrijgbaar? die mooie professionele muismatten :)

• chim0
jezus! zijn die USB dingen altijd zo fucking snel? in windows op z'n laagst, in games op z'n laagst en nog fucking snel! :(

ook zo gaar is, als ik mouseware installeer kan de scroll OF als scroll gebruiken OF als mouse3, maar zonder mouseware kan het tegelijk, dus EN scroll EN mouse3(handig bij CS :)

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Uhmzz, het is 200hz.. niet MHz..
USB is btw 125Hz, dus PS2 kan weldegelijk sneller refreshen dan een USB muis, PS2 zal alleen meer van je cpu vragen dan USB.
Met een dikke pc merk je die slowdown notime. Zelf zou ik lekker een Razer Boomslang aan een PS2 poort hangen op 200Hz :)

BTW, dat probleem met die vreemde bewegingen van optische muizen is altijd zo. Das niet bij de 1 wel en de ander niet. Sommige mensen bewegen alleen wat minder snel met hun muis dan anderen en gebruiken een andere ondergrond. De perfecte ondergrond is er ook niet. De sensor refreshed helaas niet snel genoeg om alle bewegingen nog te kunnen registreren bij zulke hoge snelhegen. Er kunnen dan vreemde verstoorde effecten optreden. Optisch is dus niet altijd zo practisch. Ik zelf bewoog nooit echt veel met me muis en had gewoon een hoge sensitivity en dan is hij best geschikt.
Echt ultiem vind ik een Optische muis niet... heb er nu 2 versleten en het wordt echt tijd voor een Razer dat weet ik wel zeker :)

• chim0
chimo wil ook Razer :)

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Weet iemand waar je je refreshrate van je muis in w98se kan changen?

• Garrett
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Op vrijdag 23 februari 2001 08:52 schreef vleppyniles het volgende:
Weet iemand waar je je refreshrate van je muis in w98se kan changen?
Dit kan met PS/2 Rate, dat proggie heb ik hier nog..... mail of icq ff als je het wilt hebben
MzL :9

I love watercooling

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb deze logitech wheelmouse optical als 1 van de eerste, ik had dezelfde probs (zowel op PS/2 als USB)
De truc is gewoon de bijgeleverde CD wegd#nderen en gewoon Windhoos zijn gang laten gaan, en je hebt nergens meer last van.

Zowel: Dan heb je een VIA-chipset, en moet je ff nieuwe drivers gaan downen vanaf www.viatech.nl
Meer vragen betrefd deze muis, post ze maar!

20*350ZO45°

• Ook

Ook

Yes I can!

En hoe moet het nou in w2k??
Ik heb de optische op de ps2 zitten en ik zou em ook wel wat op willen voeren!

Ook

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Ik heb ook een Logitech Mouseman Optical, en heb hier geen last van. Heb em wel aan de ps/2 hangen, en sensitivity bij mij is hoog. Ik speel ook veel CS e.d. zonder problemen. Heb je jouw sensitivity soms laag staan? Dan moet je de muis dus grote afstanden bewegen en heb je kans dat ie overslaat. Ik gebruik em op gewone witte bureau's, op houte bureaus's en op gewone en een Everglide mousepad, overal zonder problemen.

Vind die muis echt relaxed! (wieltje ben ik het wel mee eens, heb daar wel fijnere in gehad)

edit:

typo's

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op vrijdag 23 februari 2001 09:02 schreef Ook het volgende:
En hoe moet het nou in w2k??
Ik heb de optische op de ps2 zitten en ik zou em ook wel wat op willen voeren!

Ook
Prak 'm eerst ff op USB al test!

20*350ZO45°

• Ook

Ook

Yes I can!

Op vrijdag 23 februari 2001 09:06 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Prak 'm eerst ff op USB al test!
Dat had ik ook al gedaan, maar ik merk eerlijk gezegd geen verschil..
Ik gebruik die muis op m'n laptopje en als ik em in die USB stop dan werkt m'n "on-board" muis ook nog gewoon (zoals het hoort), maar als ik dan ga gamen dan leunt me hand op de muisknoppen en pad, vandaar dat ie in de ps/2 zit.. dan blokkeert de interne muis autom.

Ook

Verwijderd

die PS2/rate kun je ook hier vinden

www.tweakfiles.com/misc/ps2rateplus.html
Pagina: 1