Toon posts:

opzoek naar car audio systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben op zoek naar een kwaliteitsvol audio systeem voor in mijn wagen (citroen xantia bj 1998).

Ik wou graag eens horen of iemand aanbevelingen, voorkeuren heeft voor bepaalde merken, types van speakers,...

Ik ben nogal redelijk audiofiel. en zou graag een beetje deftige klank hebben in mijn wagen. Muziek genre gaat van house tot straus, maw.. heel uitgebreid. De installatie moet wel redelijk luid kunnen spelen maar ik ben niet zo van "laat ik even lekker mijn nummerplaat laten trillen!" dus, luid en kwaliteit.
Mijn budget zou ik uiteraard zo laag mogelijk willen houden maar ik denk om iets of wat kwaliteit te hebben dat ik toch rond de 700 € zou willen komen (radio inbegrepen).

Ben eventueel wel bereid 2de hands iets te kopen dus als iemand nog een deftig systeem heeft liggen, laat me weten!

mvg, Pedro

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:39
ook een beetje afhankelijk van wat voor speaker ruimte heb je hebt denk ik en of je een subwoofer(tje) wilt ofniet.

ik zou iniedersgeval voorin een compo-set monteren (losse tweeters en losse midrange speakers) en achterin afhankelijk van de ruimte vind ik persoonlijk een 6x9 ovaaltje een ERG goede aanvulling op de compo voorin. als je daarnog een subwoofer(tje) bij zou zetten met een versterker heb je al een erg net geluid vind ik zelf. het schilt erg veel of je speakers laat aansturen door je autoradio of door een losse versterker.

situatie die ik bij mij nog graag wil realiseren: compo voorin door de radio aan gestuurd, 6x9 ovaaltjes achterin door een versterker, en een subwoofer door versterker.
ik vind qua merk voor radio's pioneer echt een aanrader vond de klank stukken beter als van mijn kenwood en ben blij dat ik geswitched ben naar deze pioneer. qua speakers, heb zelf van alles door elkaar ... maar daardoor heb ik wel wat ervaring met verschillende merken.. vind MTX en Groundzero erg goed, Groundzero is net wat beter maar ook wat prijziger.
Groundzero kanttekening.. de instap modellen van GZ zijn niet spectaculair beter als een "normaal" merk. vanaf de radioactive lijn vind ik wel dat het te merken is dat het kwaliteit spul is!

maar wat je iniedersgeval moet doen is LUISTEREN, ga naar een winkel en luister, ik kan hier zeggen dat een Groundzero compo helemaal gweldig is maar het zou zo maar kunnen dat jij de klank niet mooi vind! geld ook voor subwoofers en andere speakers vooral goed luisteren :)

[ Voor 9% gewijzigd door Reloader op 06-10-2008 08:59 ]

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:21
ik zweer ook bij Ground Zero.... heb er 2 versterkers van (zijn slechts 2 x 75Watt RMS per stuk) met subwoofer 12", 2x 6x9 achterin (2 x 125Watt) en in de voordeuren composet (2 x 100Watt) en dat gaat echt zuiver en ook nog hard.

[ Voor 25% gewijzigd door brtk op 06-10-2008 09:05 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vult voor jezelf dan het volgende lijstje eens in:

Autoradio €
Composet voorin €
6x9" achterin €
subwoofer €
versterker 5/6 kanaals €
TOTAAL: € 700,-

Prijzen verschillen erg per merk, vooral versterkers zijn een aanslag op je budget en zou ik overwegen om 2e hands te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door arjants op 06-10-2008 10:17 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tja,.. zoals het er nu staat zie ik "ik zoek nieuw geluid in mijn auto, dit is mijn budget, en jullie moeten mij zeggen wat goed is; wat moet ik kopen".

GoT is niet het begin van je zoektocht, en dit soort topics gaan (bijna allemaal) op slot.

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.