Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Twee programmas tegelijk besturen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het in WIndows XP mogelijk om mijn keyboard commands naar twee programmas tegelijk te sturen? Zo ja, hoe?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 17:30 ]

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Beetje summiere topic start. Kun je eens uitleggen wat je wilt bereiken. Mss is wat jij vraagt wel niet de oplossing voor je probleem. In principe kan maar 1 venster de de focus voor input hebben (per input device) en aangezien een venster maar bij 1 programma hoort... Wellicht bestaat er een tool die, als het de focus heeft, input naar meerdere progs kan doorsturen. Lijkt me allemaal bijzonder onhandig.
Dus, wat wil je nu eigenlijk bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek inderdaad zoals jij al zegt een tool of een manier (misschien is er wel een windows optie voor?) om input aan twee of meer programma's tegelijk te verzenden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:28:
Ik zoek inderdaad zoals jij al zegt een tool of een manier (misschien is er wel een windows optie voor?) om input aan twee of meer programma's tegelijk te verzenden.
Welke programma's, wat voor input, wat heb je al geprobeerd? In principe gaat het niet werken, behalve als een programma fungeert als keylogger. Maar zolang je geen verduidelijking geeft van wat je precies wilt zul je niet verder komen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Wat je zoekt heet ook wel 'Key Broadcasting Software' (google term voor je).

Voorbeelden zijn AutoHotKey, HotKeynet, Synergy, Keyclone... Daarmee moet je toch wel verder komen.
Maar zoals Alx al zei, wellicht is het probleem compleet te omzeilen, maar zolang je niet meer info geeft, kunnen we je ook nauwelijks helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, excuses, ik dacht dat het duidelijk genoeg was. Ik zal de situatie omschrijven:

Ik draai één spel twee maal. (Dus in twee aparte windows.) Nu ben ik op zoek naar iets dat mijn WASD en/of andere keyboardstrokes naar de twee windows tegelijk verstuurt. Dus dat ik allebei de windowed games tegelijk kan besturen.

Edit: die programma's die jij linkt gaan als ik het goed begrijp over het versturen van keyboard commandos naar meerdere PC's, maar ik zoek een mogelijkheid om op één PC naar meerdere programma's te versturen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 18:41 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:37:
Ok, excuses, ik dacht dat het duidelijk genoeg was. Ik zal de situatie omschrijven:

Ik draai één spel twee maal. (Dus in twee aparte windows.) Nu ben ik op zoek naar iets dat mijn WASD en/of andere keyboardstrokes naar de twee windows tegelijk verstuurt. Dus dat ik allebei de windowed games tegelijk kan besturen.
Welk spel? Probeer volledige informatie te geven :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11 09:26
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 17:27:
Is het in WIndows XP mogelijk om mijn keyboard commands naar twee programmas tegelijk te sturen? Zo ja, hoe?
Dit kan, wordt veel gebruikt voor world of warcraft dual-box ( 2 accounts tegelijk)

Programma: AutoHotKey, HotKeynet, Synergy, Keyclone en volges mij nog paar

[ Voor 8% gewijzigd door Janusch op 05-10-2008 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
arieman007 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:41:
[...]

Dit kan, wordt veel gebruikt voor world of warcraft dual-box ( 2 accounts tegelijk)

Programma: key-clone
Dat spel inderdaad :) Maar het hoeft niet per sé wow te zijn, zodat ik het eventueel ook bij andere games kan gebruiken.

Autohotkey lijkt inderaad te zijn wat ik zoek. Veel dank :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 18:46 ]

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 17:55

Wiebbe

<none />

Ik gebruik Keyclone om 4 wow instanties op mijn pc te draaien en allemaal de commandos door te sturen. Ik heb hem dan wel gekocht voor 20 dollar ofzo.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is AutoHotkey toch iets te geavanceerd voor mij :p

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:37:

Edit: die programma's die jij linkt gaan als ik het goed begrijp over het versturen van keyboard commandos naar meerdere PC's, maar ik zoek een mogelijkheid om op één PC naar meerdere programma's te versturen.
Kijk, als je dit meteen had gezegd, had ik je van dienst kunnen zijn met 1 enkele google term ;)

Zoek maar eens op Multiboxing.

Edit: Om even te verduidelijken: Multiboxing is de term die al een tijdje meedraait, en is de definitie van wat jij wilt: Meerdere karakters in hetzelfde spel besturen, door keyboard commando's te kopiëren naar meerdere cliënts. Dit word inderdaad vaak gedaan bij World of Warcraft en andere MMORPG's. De broadcasting software die ik je als voorbeeld heb gegeven kan inderdaad via het netwerk zijn commando's versturen, wanneer je meerdere PC's gebruikt, maar kan zich natuurlijk ook 'beperken' tot meerdere cliënts op dezelfde computer.

http://www.dual-boxing.com en http://www.wowwiki.com/Multiboxing zijn vrij goede resources om even door te nemen als je wilt multiboxen.

[ Voor 30% gewijzigd door Duroth op 05-10-2008 18:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wiebbe schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:46:
Ik gebruik Keyclone om 4 wow instanties op mijn pc te draaien en allemaal de commandos door te sturen. Ik heb hem dan wel gekocht voor 20 dollar ofzo.
Doet inderdaad precies wat ik zoek, en niet duur. Super bedankt allemaal :)

Verwijderd

Topicstarter
Duroth schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:54:
[...]

Kijk, als je dit meteen had gezegd, had ik je van dienst kunnen zijn met 1 enkele google term ;)

Zoek maar eens op Multiboxing.

Edit: Om even te verduidelijken: Multiboxing is de term die al een tijdje meedraait, en is de definitie van wat jij wilt: Meerdere karakters in hetzelfde spel besturen, door keyboard commando's te kopiëren naar meerdere cliënts. Dit word inderdaad vaak gedaan bij World of Warcraft en andere MMORPG's. De broadcasting software die ik je als voorbeeld heb gegeven kan inderdaad via het netwerk zijn commando's versturen, wanneer je meerdere PC's gebruikt, maar kan zich natuurlijk ook 'beperken' tot meerdere cliënts op dezelfde computer.

http://www.dual-boxing.com en http://www.wowwiki.com/Multiboxing zijn vrij goede resources om even door te nemen als je wilt multiboxen.
Ik was in de veronderstelling dat multi-boxing enkel betekent dat je meerdere PC's tegelijk bestuurd, dus net niet wat ik nodig had. Daarom had ik nog niet daarop gezocht, stom van me!
Pagina: 1