Telfort ADSL zonder vast bellen ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Was al van plan, als Telfort ADSL (20Mb) eenmaal werkte, KPN vast bellen (budget) op te zeggen,
Nu ik Telfort ADSL heb, doet mijn KPN verbinding het ook niet meer, maar ADSL doet het prima,
wat is er nu gebeurt ? ik betaal nog wel voor KPN (9,95p/mnd)
Hoe, en kan ik ook wel,van KPN belbudget afkomen ?
Of moet eerst weer de "bel" lijn hersteld worden ? en kan ik dan pas, na een maand opzegtermijn,
van KPN afkomen, bel nu al alleen via Internet, en kan daardoor niet de "zelfservicelijn" bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
Heb je wel een splitter tussen het ISRA-punt en het Telfort modem aangesloten zodat je wel kunt bellen met je analoge KPN lijn? Modem in de datapoort van de splitter en de huistelefoon in de telefoonpoort op de splitter en niet op het Telfort modem.

Ik snap je verhaal niet helemaal, maar als ik het goed begrijp heb je nog steeds een analoge lijn van KPN naast je Telfort abonnement lopen en die blijft gewoon werken als je geen portering van je nummer hebt aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DeliciousBrown® schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 17:33:
Heb je wel een splitter tussen het ISRA-punt en het Telfort modem aangesloten zodat je wel kunt bellen met je analoge KPN lijn? Modem in de datapoort van de splitter en de huistelefoon in de telefoonpoort op de splitter en niet op het Telfort modem.

Ik snap je verhaal niet helemaal, maar als ik het goed begrijp heb je nog steeds een analoge lijn van KPN naast je Telfort abonnement lopen en die blijft gewoon werken als je geen portering van je nummer hebt aangevraagd.
Ik ben niet blond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

2 opties:
Of je hebt toch wat raars gedaan met het aansluiten.. (verkeerde kleuren gebruikt om de boel aan te sluiten)
Of je analoge lijn is perongeluk gedeactiveerd.

Om beiden mogelijkheden te testen:
haal alles wat je nu hebt aangesloten los, en hang alleen een telefoon aan je isra.
En om je telefoon aan te sluiten heb je maar 2 draden nodig (rood en blauw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:31

Foamy

Fulltime prutser

hm, welk nummer gebruik je momenteel om mee te bellen via Telfort? Als dat je oude nummer is zal dat waarschijnlijk inhouden dat je KPN nummer geporteerd is naar Telfort. In principe zou het dan ook opgezegd moeten zijn, maar dat kun je beter ook even navragen bij KPN zelf.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:19:
[...]
2 opties:
Of je hebt toch wat raars gedaan met het aansluiten.. (verkeerde kleuren gebruikt om de boel aan te sluiten)
Of je analoge lijn is perongeluk gedeactiveerd.

Om beiden mogelijkheden te testen:
haal alles wat je nu hebt aangesloten los, en hang alleen een telefoon aan je isra.
En om je telefoon aan te sluiten heb je maar 2 draden nodig (rood en blauw).
Ja, net ff gedaan, ook helemaal geen geluid op die manier, en als ik dan met m'n gsm naar m'n vaste kpn nummer bel, hoor ik 'm alleen in m'n gsm "over gaan"
Alle draden van de kpn kabel zitten op de juiste schroeven, in de kontakt doos, waar ook een moduul steker aansluiting op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Foamy schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 07:28:
hm, welk nummer gebruik je momenteel om mee te bellen via Telfort? Als dat je oude nummer is zal dat waarschijnlijk inhouden dat je KPN nummer geporteerd is naar Telfort. In principe zou het dan ook opgezegd moeten zijn, maar dat kun je beter ook even navragen bij KPN zelf.
Ik kan alleen via de door mij ingestelde voip accounts bellen,of gsm, want ik heb geen vast bellen van Telfort aangevraagt, ook al, omdat ik al las dat het Telfort vast bellen niet zo goed werkt, en heb daar dus uiteraard ook geen inlog gegevens voor gekregen.
Ik bel uberhaubt al weinig, en heb ook niet veel aan "freedays" dus voor mij zou InterVOIP al genoeg zijn, en voor m'n GSM heb ik al Simyo, had eerst Tmobile, maar merk nu dat 0800 nummers ook gratis zijn op Simyo, dit was niet zo bij Tmobile... en voor 0900 nummer heb ik Tpad. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit schijnt een moeilijk subject te zijn, want ik hoor hier geen ervaringen van mensen, waarbij dit gladjes verliep....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mischien zit je telefoon nu op de draden oranje/wit ?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:58:
Dit schijnt een moeilijk subject te zijn, want ik hoor hier geen ervaringen van mensen, waarbij dit gladjes verliep....
Ik gok zo dat nagenoeg iedereen die Telfort internet aanvraagt ook gebruik gaat maken van de telefonie en dat jouw situatie dus ongeveer nooit voorkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door spone op 19-10-2008 13:46 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:54:
[...]

Ik kan alleen via de door mij ingestelde voip accounts bellen,of gsm, want ik heb geen vast bellen van Telfort aangevraagt, ook al, omdat ik al las dat het Telfort vast bellen niet zo goed werkt, en heb daar dus uiteraard ook geen inlog gegevens voor gekregen.
Ik bel uberhaubt al weinig, en heb ook niet veel aan "freedays" dus voor mij zou InterVOIP al genoeg zijn, en voor m'n GSM heb ik al Simyo, had eerst Tmobile, maar merk nu dat 0800 nummers ook gratis zijn op Simyo, dit was niet zo bij Tmobile... en voor 0900 nummer heb ik Tpad. >:)
Wat is het voordeel van het gebruik van Tpad voor 0900 nummers? Via Telfort Voip kan dat toch ook of via je Simyo nummer. Op de website staat nergens dat het goedkoper zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:42:
[...]

Ja, net ff gedaan, ook helemaal geen geluid op die manier, en als ik dan met m'n gsm naar m'n vaste kpn nummer bel, hoor ik 'm alleen in m'n gsm "over gaan"
Alle draden van de kpn kabel zitten op de juiste schroeven, in de kontakt doos, waar ook een moduul steker aansluiting op zit.
Telfort heeft je KPN-lijn gekaapt. Als je het KPN-lijn toch niet gebruikt, dan kun je beter die opzeggen (schilt weer 9,95 p.m.) Opzeggen doe je zelf bij KPN en niet bij Telfort.
Telfort doet automatisch de opzegging ALLEEN als je bij hen ook de telefonie afneemt in de vorm van nummerportering. Voor Telfort ADSL is een KPN-lijn niet vereist zoals meest andere ADSL providers.

[ Voor 7% gewijzigd door dragonballz op 19-10-2008 14:44 ]

Pagina: 1