Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Firefox 3]WMP filmpjes in verkeerde kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Van de week een nieuwe computer gebouwd en heb nu nog steeds het probleem van dat Windows Media Player filmpjes worden weergegeven in rood/groen/gele kleuren. Geluid werkt wel goed.

Ik heb Firefox ge-herinstalleerd, zitten zoeken op het forum en googlen voor mensen met een gelijksoortig probleem, maar niks nuttigs gevonden.
Ik heb Firefox 3, WMP plugin geinstalleerd, VLC multimedia plugin geinstalleerd, K-Lite Mega codec pack.
Computer is Gigabyte GA-MA78GM-S2H, Athlon 64 X2 5200+, Kingston Valueram 2 gig, Samsung Spinpoint 640 gig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 17:11 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Al eens een nieuwe driver geïnstalleerd voor je grafische kaat?

Verwijderd

Ken het probleem... heb het zelf ook. Nieuwe installatie van Windows, dus ook alle drivers en codec pacs opnieuw geinstalleerd. Maar helaas kan ik ook niet de vinger leggen op de boosdoener. Naar mijn idee is het toch een codec die ontbreekt, niet goed werkt of oud is?
Helemaal gek is dat sommige wmp files wel goed afspelen en andere weer niet...
Ben dus ook wel benieuwd naar de oorzaak.

Ik heb het verschijnsel nauwelijks meer gezien nadat ik alle mogelijke codec's had geinstalleerd. Ik weet het, tis een brute-force oplossing en daarom weet ik niet zeker wat de oplossing is maar het werkte uiteindelijk wel.

btw het maakte niet uit of ik nu FF2, FF3 of MSIE 6 of 7 gebruikte... :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste vga drivers voor mn onboard videokaart geinstalleerd. Ik heb Win XP SP3 btw, weet niet of SP3 veel verschil moet maken tov SP2 mbt dit probleem.

Alle WMP content via FF3 heb ik groen/geel/rood probleem.
Op IE6 heb ik afwisselend groen/geel/rood probleem zonder geluid of zwart beeld met wel geluid.

Allemaal heel raar, ik wacht hoopvol nog wat reacties af.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Doet VLC player zelf het wel goed? en media player? Indein beide niet, zou ik het toch in de drivers zoeken.
Welke plugin wordt er gebruikt om die filmpjes weer te geven? VLC of WMP? Beide plugins kunnen windows media afspelen; misschien kan je eens met elk apart testen.
Pagina: 1