[showcase] Mannen van de Markt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
In mijn duizenden foto's van India zit nog heel wat distilleer werk. Deze serie is een beeld van de mannen op de markt, het moeten er uiteindelijk nog ietwat meer worden. Beetje esthetisch werk denk ik wel, op gevoel gedaan, omdat 't mooie mensen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:361;hsize:642;vsize:642

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:358;hsize:642;vsize:642

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:359;hsize:642;vsize:642

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:360;hsize:642;vsize:642

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:362;hsize:642;vsize:642

Klik voor groter. Want groter is beter, meer details enzo.

Ik ben benieuwd naar jullie mening, ik heb voor een ietwat andere toning gekozen, maar wel voor de diepe zwarten omdat die markt een relatief donkere plek is.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's met dito kleuren. Het vele zwart in de foto's vind ik fijn kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 10:27
Foto 2, als of het niet echt is! Mooie serie Simon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Pivo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 20:54
Je houdt van vignetting of niet? (ik ook, daar niet van) Met wat voor een lens en camera heb je die gemaakt? Erg mooie serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mooi hoor Simon. Toning bevalt me erg goed en je contrast is echt een aanvulling op de beelden.
Kleuren doen wat analoog aan maar zonder alle rood & magenta van de standaard analoog filtertjes. Maakt het erg helder en rustig.

#1 en #5 nog wat mooier dan de rest, #1 vanwege de context, #5 vanwege de blik en beide met een erg mooie compo.
Het zet me echt even daar neer en knap dat het niet druk wordt terwijl de omgeving dat wel is.

Erg sterk allemaal.

edit:
zie ze net op een donkere achtergrond, doet het toch nog beter

[ Voor 7% gewijzigd door djengizz op 05-10-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 09:54
Mooie serie Simon.

Vraag je eigenlijk de mensen altijd eerst of je een foto mag maken of sta je ineens voor ze met de camera op hun gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
ja, ik wil ook wel eens weten welke lens / body combo. Krijg stilaan het gevoel dat dit analoog is ?
De stijl is zeer knap en passend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 22:05
exif zit er nog in..

Mooie serie simon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 10:27
Precies, voor de mensen zonder programma's die geen EXIF kunnen lezen:
Canon EOS 5D + Canon EF 50mm F/1.4 USM

Ik ben zelf nooit echt een kleuren-foto-man. Geef mij maar gewoon Z/W. Maar hoe Simon de kleuren op de foto's krijgt is echt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Vragen, weet niet, ik ben sowieso aanwezig, en niet kort, ik ben dichtbij, ik neem de tijd, ik werd ook gevraagd om ze te maken. Mensen in India gaan daar sowieso anders mee om.

Ik vind 't mooi te horen dat mensen het voor analoog aan zien, daar steek ik veel tijd in :)

Komt overigens nog een serie over het bombay van de mensen aan.

[ Voor 10% gewijzigd door simon op 05-10-2008 20:36 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je trouwens nog plannen om een serie over Tsjernobyl te posten? Lijkt me erg indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik ben nog niet tevreden over wat ik rond Chernobyl heb, dat kan even duren, maar hij komt er nog. De serie op mijn site is niet wat ik er defintief mee wil.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:44
Ik vind markten sowieso wel gave onderwerpen, deze reeks is gewoon _/-\o_ Ik moet toch maar snel 'n 30mm 1.4 voor m'n 1.6crop aanschaffen, maar dan nog droom ik van dergelijke resultaten zonder FF. Dat dichtgelopen zwart valt over te twisten, maar past imo hier prima, vooral 4!

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Alweer een hele mooie serie Simon.

Maar toch om de pessimist uit te hangen vind ik dat #3 en #4 erg donker zijn. Misschien zijn ze even donker als de rest, maar het gebrek aan kleur in de omgeving van de mannen maakt hem erg donker en mi. veel minder fijn wegkijken als #2 die echt heel heel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 15:00

Don Quijote

El Magnifico

Weer een paar sprekende platen hoor!

Echter vind ik wel dat #1 wat onrustig is, ook in de grote versie lijkt de jongen in het midden iets teveel verscherpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hmm, hij is niet echt verscherpt, iig zeer weinig, weet je zeker dat 't niet aan je monitor ligt?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 20:59
Ik reageer niet vaak op showcases, ik kijk graag. In dit geval een compliment, ik vind je foto's prachtig!

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 15:00

Don Quijote

El Magnifico

simon schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:52:
Hmm, hij is niet echt verscherpt, iig zeer weinig, weet je zeker dat 't niet aan je monitor ligt?
uhmzz 24 inch iMac, gekalibreerd. Misschien ben ik wel gewoon moe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gave platen weer. Waarom staan ze niet op je flickr? Dan zag ik ze al eerder voorbij komen ;)
Wat me wel opvalt is dat 1 een beetje een buitebeentje is. De rest zijn 'portretjes' terwijl dat meer een overzichtsshot is. Ik zou er nog wat meer zoals de eerste ingooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Eerst vond ik het vele zwart/donker wat storend, maar een paar foto's verder keek het ineens heerlijk weg. Fijne toning ook. Wederom prachtige platen simon :)

Plaat 2 is mijn favoriet en hoewel 1 een beetje een buitenbeentje qua serie is (zie boven), vind ik die ook een mooie sfeer weergeven.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
1 zit er bij om je uit te leggen waar 't zich afspeelt :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
simon schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:17:
1 zit er bij om je uit te leggen waar 't zich afspeelt :)
Hmm.. Dat begrijp ik maar ik mis nog een beetje een afsluiting. Ik weet het niet, het 'voelt niet zo goed' die laatste foto. Alsof er nog iets mist ofzo. (Laatste foto is wel goed, maar niet als afsluiting imo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Dat verhalende is bij de komende serie veel sterker, komt vanmiddag online hier.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
simon schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:22:
Dat verhalende is bij de komende serie veel sterker, komt vanmiddag online hier.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Kijkt weer goed weg!
Ik vind de toning niet zo heel lekker deze keer, komt waarschijnlijk door de mix van lichtbronnen (tl licht op 2?) waardoor de huidtinten wel heel erg gaan verschillen (3 is dan weer heel rood) terwijl de omgeving juist mooi gelijkgestemd is op elke foto.
De 1e is lekker verhalend, wel heel verschillend van de andere portretten maar echt een goede foto: goed moment.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik vind het altijd leuk om je foto's te bekijken Simon, zeker deze foto's van India. Mijn vader heeft het er vaak over met mij hoe India is, en ik kan veel terugzien in je foto's daarover. Van fotografie weet ik niet veel af, dus echt (technisch) commentaar ga ik je nooit kunnen geven. Maar één ding is zeker, zoals jij de foto's tussen de mensen maakt, vind ik ontzettend mooi. Hoe de mensen de camera inkijken, lachen, de kleuren van je foto's.. Ik vind het plaatje gewoon helemaal af. :)
Pagina: 1