Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Coolermaster centurion 5 onder stroom :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik heb zojuist mijn nieuwe pc binnen. Leuk ding.
Wat me opviel is dat op de behuizing spanning staat. Dat kun je ook voelen. Ik heb het zelfs gecontroleerd met een spanningzoeker. Op de beeldscherm staat blijkbaar ook spanning. Ik heb een Centurion 5 van Coolermaster behuizing met een Real Power M850 voeding van Coolermaster. Is dit erg?
Ter informatie, stopcontact is niet geaard.

Met vriendelijke groet,

Ibrahim

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Ter info, stopcontact aarden, en je hebt geen stroom meer op je kast/monitor staan.
En niet te lang mee wachten, het kan je PC echt slopen.
Een geaard stopcontact is zo belangrijk...

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:24:
Een geaard stopcontact is zo belangrijk...
Ja dat komt ook standaard in elk huis...
Brede P schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:24:
Ter info, stopcontact aarden, en je hebt geen stroom meer op je kast/monitor staan.
Er staat anders geen 230 volt op mijn kast, dus het stroom lekt bij de output, niet de input. Denk ik.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:02:
[...]

Ja dat komt ook standaard in elk huis...
In ieder huis heb je randaarde, maar vaak alleen in de keuken of badkamer (tenzij je een nieuwbouwwoning hebt, dan heb je het overal tegenwoordig). Als je ergens een potentiaalverschil hebt dan zul je het beste het systeem moeten aarden. Doe dit niet aan de verwarming, zoals vaak aangeraden wordt, omdat dat tot gevaarlijke situaties kan leiden. De beste manier is een aardedraad (laten) trekken naar de meterkast.
Er staat anders geen 230 volt op mijn kast, dus het stroom lekt bij de output, niet de input. Denk ik.
Als er stroom lekt hoeft dat niet gelijk 230V te zijn, het kan ook een stuk minder zijn hoor.

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 05-10-2008 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal wel ff kijken of ik ergens al een geaarde stopcontact heb, dan probeer ik daar even mijn pc aan te sluiten.

Ik moet toch maar eens mijn stopcontact aarden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 19:15 ]