Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Muis werkt alleen tijdens installeren drivers

Pagina: 1
Acties:

• Rct124
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11 09:46
Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn muis op 1 usbpoort werkt en niet op andere, ook andere muizen kan ik niet gebruiken. Wanneer windows XP dan de drivers installeert werkt de muis wel, maar na de melding 'De hardware is geïnstalleerd en kan worden gebruikt' werkt de muis niet meer. Nu heb ik een nieuw desktopsetje gekocht, maar loop ik dus tegen dit probleem aan. De muis werkt tijdens het installeren van de drivers prima, maar na het installeren (gewoon standaard drivers) stopt hij er dus weer mee.
Ik heb al geprobeerd om via apparaatbeheer muizen de de-installeren en ook al eens de gehele usb-hub apparaatboom, maar ook dit helpt niet. Heeft iemand tips wat ik nog zou kunnen proberen om toch weer verschillende muizen op alle usb poorten aan te kunnen sluiten?

Het ligt niet aan de drivers zelf overigens, want simpele muizen hebben ook dit probleem. Het gaat (alleen bij muizen) fout na de installatie van 'Nieuwe hardware' in Windows.

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Kijk eens naar je BIOS settings bij "USB Legacy devices" oid. Meestal staat het op enabled en dat zou het eigenlijk ook moeten staan. Als het daar niet op staat zet het daar dan eens op. Als het daar wel op staat is het de moeite waard het eens uit te zetten.

• Rct124
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11 09:46
dtech schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 17:50:
Kijk eens naar je BIOS settings bij "USB Legacy devices" oid. Meestal staat het op enabled en dat zou het eigenlijk ook moeten staan. Als het daar niet op staat zet het daar dan eens op. Als het daar wel op staat is het de moeite waard het eens uit te zetten.
Dat is niet het probleem. Het zit echt ergens in windows, want wanneer ik in een ander OS hetzelfde probeer werk het wel, en om nou windows helemaal opnieuw te moeten installeren om een muis te laten werken vind ik wat veel. Misschien dat het maar een klein iets is waar iemand wat op weet.