Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

trojan.win32.monderb.gjo detected

Pagina: 1
Acties:

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04
Hallo,

Ik heb via LAN een spel geïnstalleerd(Aliens vs. Predator 2), maar bij iedereen de cd erin doen om hem op te starten is vervelend, dus zocht ik naar een no-cd crack.
Ik had er een gedownload, en met Norton gescant op virussen, niks gevonden.

Dus ik voer het programma uit, maar het werkt niet, dus ik probeer hem te verwijderen, dat lukte eerst niet (volgens windows misschien de harde schijf vol, of beveiligd). Later kon ik hem wel verwijderen.

Ik heb daarna problemen gekregen met firefox 3 en internet explorer 7.

firefox 3:
bij bepaalde websites valt firefox uit, het zijn altijd dezelfde websites, maar het lijkt toch een soort "willekeurig" te zijn.
soms krijg ik een melding van windows dat er een probleem is opgetreden, en soms krijg ik de crash-report van firefox, om het probleem te versturen.
bijvoorbeeld video.google, youtube, en tweakers zijn niet te bereiken via firefox. Ze laden wel, maar als ze net klaar zijn valt firefox uit.

IE7:
Ik krijg soms "willekeurig" een pop-up over van alles en nog wat, reclame voor spellen, anti-virus software, etc.
Dan krijg ik tegelijkertijd een pop-up van Norton dat er een poging is gedaan tot inbreken op mijn computer.

Bij Chrome heb ik geen problemen.

Zijn IE en Chrome minder goed beveiligd dan firefox, of zorgt een virus/trojan ervoor dat hij afsluit?

Omdat ik problemen kreeg bij firefox, heb ik meteen een scan gedaan met Norton, die heeft niks gevonden.
Ik heb daarna een scan gedaan via Kapersky, Kapersky heeft "trojan.win32.monderb.gjo" gevonden.
Er staat nu ook een virus in quarantaine in Norton, namelijk Infostealer.gampass.
EDIT: volgens Norton is infostealer.gampass verwijderd

en ik heb gezocht via google, maar ik snapte niet helemaal wat er werd bedoeld.

Wat moet ik nu doen?

[ Voor 4% gewijzigd door pythagorasABC op 05-10-2008 17:02 . Reden: sommige informatie vergeten ]

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Dit: http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=82278
Volgens mij staat daarin precies uitgelegd hoe je er dmv een paar stukjes software en Kaspersky vanaf komt :)

en zo zie je ook maar weer hoe goed Norton eigenlijk is... persoonlijk zou ik dat er direct afgooien na zo'n grap...

Permanent wintericon!

Verwijderd

Wokkels schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:33:
en zo zie je ook maar weer hoe goed Norton eigenlijk is... persoonlijk zou ik dat er direct afgooien na zo'n grap...
Of gewoon geen cracks downloaden en/of alleen van goede websites

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04
Wokkels schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:33:
Dit: http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=82278
Volgens mij staat daarin precies uitgelegd hoe je er dmv een paar stukjes software en Kaspersky vanaf komt :)

Dat had ik ook al gevonden, maar ik weet niet hoe je een script moet laten "runnen", en de topicstarter daar moet iets over de PM sturen naar hem, en combofix zou alleen door een expert gebruikt mogen worden.

ik ben al langere tijd ontevreden over Norton, maar ik heb nog geen betere gratis scanner gevonden, en ik woon nog bij mijn ouders, maar ik kan ze niet overtuigen dat Norton niet goed is... en Norton eraf en niks erop is natuurlijk alleen maar slechter.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Verwijderd

pythagorasABC schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:54:
[...]

Dat had ik ook al gevonden, maar ik weet niet hoe je een script moet laten "runnen", en de topicstarter daar moet iets over de PM sturen naar hem, en combofix zou alleen door een expert gebruikt mogen worden.
http://forum.kaspersky.co...t=0&p=678334&#entry678334

Suggestie: scan eens met Superantispyware & Malwarebytes' Anti-Malware.
Suggestie voor een second opion omtrent een bestand: http://www.virustotal.com/nl/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 19:23 ]