Denon 3808 subwoofer uitgang stuk?

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:19
Nou om er geen lang verhaal van te maken; Ik mis met zeer grote regelmaat geluid uit mijn subwoofer.
En nu vraag ik me dus af of dit aan de subwoofer ligt of aan de sub uitgang.
Het volgende heb ik getest:
Andere coax kabel tussen de Denon en Sub.
Sub rechtstreeks aan de netspanning gedaan ipv via geschakelde uitgang van de Denon.

Als de kabel aan de sub uitgang zit en er wordt muziek gespeeld waarin vrij constant een bass voor komt meet ik 1.9V AC op de kern. Maar op DC meet ik niks constants maar het zit in de buurt van 200mV

Wanneer ik me mp3 speler aansluit op me sub dan hoor ik wel dat er geluid inzit ook al is het erg zacht qua volume hoor ik toch wel duidelijk geluid.

In me versterker heb ik LFE en LFE + main beide geprobeerd en het maakte geen verschil. Op de sub zit ook een Auto stand-by functie maar deze staat op Off.

Het gekke is dus dat hij het soms wel doet en dan weer een poos niet. Verder heeft me versterker de laatste firmware maar bij de vorige firmware versie had hij dit probleem ook.

Sub info: Yamaha SW-P130 (niet heel bijzonder maar goed genoeg op kleine kamer)

Op Google kan ik niets vinden over problemen met deze versterken en de sub uitgang. Maar ik kan ook niets vinden hoe ik het kan testen.

PS ik heb ik wel in de SW uitgang en niet in de SW ingang want die fout heb ik bij het her bekabelen al een keer gemaakt ;)

Taal fouten inbegrepen ;)

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Denk dat eerder je sub kapot is kan me niet voorstellen dat je uitgang van je versterker kapot is.
Probeer je sub even op een andere versterker. bromt de sub wel heel hard als je met je vinger op de kabel tegen de kabel van de sub drukt ?

• The-Source
Brimme schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:22:
Denk dat eerder je sub kapot is kan me niet voorstellen dat je uitgang van je versterker kapot is.
Probeer je sub even op een andere versterker. bromt de sub wel heel hard als je met je vinger op de kabel tegen de kabel van de sub drukt ?
Ja dan bromt hij behoorlijk hard.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:17
Waar meet je die spanning? Een audiosignaal kun je niet echt meten met een multimeter over het algemeen, dan zou je naar een oscillosscoop moeten.

Heb je geen mogelijkheid om een andere sub te testen? of desnoods even een pc speakersetje op je subout aansluiten om te kijken of ie wel geluid doorgeeft?

• The-Source
DJSmiley schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:01:
Waar meet je die spanning? Een audiosignaal kun je niet echt meten met een multimeter over het algemeen, dan zou je naar een oscillosscoop moeten.

Heb je geen mogelijkheid om een andere sub te testen? of desnoods even een pc speakersetje op je subout aansluiten om te kijken of ie wel geluid doorgeeft?
Nou helaas heb ik geen andere spullen liggen die ik kan gebruiken om te testen, daarom had ik al me mp3 speler op de sub gezet en toen kwam er wel zacht geluid uit.
Enigste wat ik nog zou kunnen doen maar dat verschilt zover ik weet niets van de mp3 speler test is om hem op analoge uitgang van me dvd speler te zetten (die wit/ rode tulpjes)

• Sjoerdb.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06-2025
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar het lijkt me ook niet echt super om je de spanning van je sub uit de receiver te halen. Deze kan max maar 100w leveren. Nu trekt jou sub dat niet maar toch.

Misschien ligt het probleem ook aan de voeding. Stekker los of ergens een draadbreukje?

• The-Source
Sjoerdb. schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:51:
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar het lijkt me ook niet echt super om je de spanning van je sub uit de receiver te halen. Deze kan max maar 100w leveren. Nu trekt jou sub dat niet maar toch.

Misschien ligt het probleem ook aan de voeding. Stekker los of ergens een draadbreukje?
De sub heeft gewoon spanning, heb hem ook via netstroom aangesloten gehad ipv via de versterker. Of er spontaan intern een draadbreukje is ontstaan lijkt me sterk. Maar zou misschien wel verklaren waarom hij het soms doet.
Omdat de versterker zo ruim onder de max van 100watt zit lijkt me het geen probleem om deze zo te voeden ;)
Kabelbreuk in de kabel tussen versterker en sub is uitgesloten omdat ik meerdere (lees 3) kabels heb geprobeerd.
Verder zoals eerder vermeld lijkt de sub in orde omdat hij via een mp3 speler wel geluid geeft.

Is er geen andere manier om die uitgang te testen zonder oscilloscoop / andere boxen.

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:03
Hij heeft wel al eerder gewerkt?

Zoniet, bij ons thuis moet je kiezen in het menu bij denon of je subwoofer aan wil hebben bij bijvoorbeeld stereo geluid. Anders geeft hij gewoon geen signaal.

• The-Source
Flasherrr schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:23:
Hij heeft wel al eerder gewerkt?

Zoniet, bij ons thuis moet je kiezen in het menu bij denon of je subwoofer aan wil hebben bij bijvoorbeeld stereo geluid. Anders geeft hij gewoon geen signaal.
Dat kan ik ook maar bij elke profiel staat netjes SW bij de Monitor en bij een stereo bron (radio/ usb etc) staan daar ook FL en FR bij. Ik kan natuurlijk ook bv DTS neo 6 gebruik en dan komen de surround er ook bij maar dan heb ik nog steeds geen geluid uit de sub.
Verder heeft hij gewoon gewerkt. Een paar dagen geleden ook nog 's avonds denk je even op een laag volume muziek te luisteren... komt er een bass gedeelte waarop de sub wel ineens werkte.. (deze bleek vol uit te staan :P )

Pagina: 1