In een allerlaatste wanhoopspoging... Diegene die me dit helpt oplossen is mijn grootste held van 2008. Echt
Sinds de release van Trackmania Nations/United Forever heb ik onderstaand probleem. In de originele Trackmania Nations niet, en in Trackmania United zonder Forever óók niet. Ik speel TM vrij intensief, en dit belemmert me ontzettend.
Specs (zie sig voor details)
Core2Duo E8400
8800GTS 320
4GB Ram
XP SP3 32bit (dus gebruik maar 3 gig RAM)
Tijdens een race op een willekeurige track in een willekeurige server op een willekeurig tijdstip zakt mijn FPS in van een stabiele 70-120 (afhankelijk van de track en haar decoratie / grootte) naar iets van 2 a 3 (letterlijk) FPS. Dit kan op een ultralichte track zijn, of op een met tientallen lighting decoraties en andere opschmuck. Het gebeurt soms na 5 minuten spelen, soms na 30 minuten en soms gebeurt het zolang niet dat ik al klaar ben met spelen voordat het gebeurt. Het gebeurt wel meerdere keren per dag (ik speel het veel ja
)
Wat ik heb geprobeerd:
) allemaal vlekkeloos uren en uren achter elkaar spelen op settings die me PCtje netaan goed trekt. Dit is voor mij nooit drops naar onder de 25-30FPS in de heftigste situaties dus 50 ongeveer gemiddeld.
Bij Trackmania heb ik vrij veel "headroom" wat FPS betreft. Ik durf te zeggen dat ik nooit drop onder de 40 ongeveer. Dan zeg je, oké het ligt aan de game... Klaarblijkelijk ook niet
Er zijn namelijk vrijwel géén users die hetzelfde probleem rapporteren, en ik heb 't nog gechecked met mensen met een vrijwel identieke hardware config. Dit zijn ook nog eens users die het spel (als ik) helemaal stukspelen en actief clannen/warren etc.
Sinds deze issues ben ik dus nutteloos geworden voor clanwars, omdat ik zomaar tijdens een race uit kan vallen.
Iemand, pretty pretty pretty please with sugar on top, een idee?
Yes, he's getting desperate
Sinds de release van Trackmania Nations/United Forever heb ik onderstaand probleem. In de originele Trackmania Nations niet, en in Trackmania United zonder Forever óók niet. Ik speel TM vrij intensief, en dit belemmert me ontzettend.
Specs (zie sig voor details)
Core2Duo E8400
8800GTS 320
4GB Ram
XP SP3 32bit (dus gebruik maar 3 gig RAM)
Tijdens een race op een willekeurige track in een willekeurige server op een willekeurig tijdstip zakt mijn FPS in van een stabiele 70-120 (afhankelijk van de track en haar decoratie / grootte) naar iets van 2 a 3 (letterlijk) FPS. Dit kan op een ultralichte track zijn, of op een met tientallen lighting decoraties en andere opschmuck. Het gebeurt soms na 5 minuten spelen, soms na 30 minuten en soms gebeurt het zolang niet dat ik al klaar ben met spelen voordat het gebeurt. Het gebeurt wel meerdere keren per dag (ik speel het veel ja
Wat ik heb geprobeerd:
- De laatste 20 driverreleases ofzo van Nvidia doorlopen, van de 174 tot de 179 series.
- Reinstall windows XP SP3 (slipstream) helemaal clean met alleen drivers en TM geinstalleerd.
- Verschillende settings van de game, van ultralow detail 800*600 (meteen goed testen he:P) tot wat ik normaal gebruik (1440*900 @ Hi met 4xAA en blaaat). Geen verschil in hoe vaak / wanneer / hoe heftig de drops zijn.
- Videokaart / CPU terugklokken naar normale snelheid en zelfs onderklokken.
- Compleet nieuwe PC gekocht in de tussentijd (van Athlon X2 3800+ naar Core2duo) dus compleet andere chipset/mobo/cpu/controllers etc. Alleen de videokaart is met mijn 8800GTS gelijk gebleven.
Bij Trackmania heb ik vrij veel "headroom" wat FPS betreft. Ik durf te zeggen dat ik nooit drop onder de 40 ongeveer. Dan zeg je, oké het ligt aan de game... Klaarblijkelijk ook niet
Sinds deze issues ben ik dus nutteloos geworden voor clanwars, omdat ik zomaar tijdens een race uit kan vallen.
Iemand, pretty pretty pretty please with sugar on top, een idee?
Yes, he's getting desperate