Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista x64] Windows schijf ineens corrupt, linux werkt prima

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Hallo allemaal,

de afgelopen dagen heb ik een paar keer geprobeerd vista SP1 op mijn laptop te instaleren.
Dat ging helaas elke keer fout.
Nu had ik hier net een topic voor aangemaakt.

Helaas heb ik een serieuzer probleem ineens. Ik had even mijn fingerprint drivers geupdate, omdat oudere versies de installatie van SP1 blokkeerden (mijn versie zou echter recent genoeg moeten zijn). Nu krijg ik ineens de volgende fout (samengevat):
"C:\Windows\winload.exe" cannot be found or volume is corrupted. Please boot from the vista DVD and select "repair installation"

Dat heb ik dus gedaan. Als ik de vista installatie echter moet selecteren vind hij er geen. Als ik "check and fix startup errors" druk sprinkt hij vrijwel meteen op "attempting repairs". Daar blijft hij een tijdje staan om vervolgens af te breken met "cannot repair installation". Het report naar microsoft versturen (met kabeltje in netwerkpoort) haald ook niks uit.

Opensuse 11 start nog gewoon, daar typ ik dit nu vandaan.
Ik maak nu met dd een image van de partitie, en backup daarna de files nog eens apart, maar weet iemand hoe ik dit kan oplossen zonder windows opnieuw te instaleren?

[ Voor 27% gewijzigd door dtech op 05-10-2008 15:40 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ga gewoon door in [Vista x64] SP1 wil niet installeren lijkt me? :)

Om nu een tweede topic met dezelfde vraag te openen is niet echt nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 05-10-2008 15:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.