Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 06:31
Volgende configuratie:
Asus m2n-mx moederbord
2Gb 800MHz DDR2
8600GT Videokaart
AMD 5200+
400Gb SATA-2
AOPEN IDE DVD/CD

Probleem
Vista DVD wordt gewoon gelezen. Eerst de standaard witte tekst 'Windows loading'. Dan het groene balkje. Daarna een blauwe achtergrond met wat gebogen lijntjes. Dit scherm blijft oneindig lang staan. Vista installeert uiteindelijk dus niet.

Geprobeerd
Vista 64 en 32 bit geprobeerd te installeren. Hetzelfde resultaat. Daarna een windows XP cd'tje geprobeerd te installeren om te kijken of ik op die manier de drivers voor het moederbord kan installeren en daarna een upgrade naar Vista doen.
XP installeert in principe wel gewoon, maar de netwerk-kaart en DVD/CD-speler worden niet herkend. Zo gaat het dus niet lukken om de drivers voor het moederbord te installeren...

Iemand nog een goede suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Drivers op een stick zetten of slipstreamen?

Probeer verder eens een andere DVD speler of aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl
Bedankt! Ik ga het eerst maar eens met een andere dvd-speler proberen.
Zojuist heb ik dat blauwe scherm heel lang laten staan (uurtje), en toen ging de installatie opeens wel weer verder. Even afwachten wat er gebeurt, hij is nu op 17% van 'Expanding files'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl
En nog steeds op 17%... Ik begin inderdaad te denken dat het aan de dvd speler ligt. Klinkt dat zinnig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan de DVDspeler natuurlijk zijn, vervang die eens en je weet het.
Sluit sowieso eens uit of het aan de hardware of aan de software ligt dmv de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Overigens kun je de editknop gebruiken als je nog wat aan je bericht wilt toevoegen. Dan hoef je je topic niet te kicken (dat vinden we niet zo leuk als je dat binnen 24u doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus exact hetzelfde! maar dan met een gigabyte X48 DQ6 moderbord.
DVD speler via IDE

Inderdaad lukt XP wel alleen vervolgens is de dvd speler in XP niet zichtbaar dus upgraden lukt ook niet.

Is het je al gelukt met een andere dvd speler? sata dvd speler wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 22:41
Zelfde probleem 2 keer gehad.
Dingen die ik geprobeerd heb.

-Met zo min mogelijk hardware (1 Geheugenbankje, Wifi-Netwerkkaart eruit) de installatie ingaan. (werkte bij de desbetreffende pc.)
-Andere dvd speler, SATA ipv IDE .(werkte bij de desbetreffende pc.)
-Andere Vista DVD(geen effect)

Naja misschien kun je hier iets mee.
Ik heb trouwens dit verhaal ook 1 keer met windows XP gehad. Toen bleek het aan de Netwerkkaart(WIFI) te liggen.
Even eruit gehaald en na de installatie teruggeplaats.

Verder zou misschien ff een MEMTEST handig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Ik vind persoonlijk dat het sowieso al heel lang duurt voordat Vista inderdaad door de pre-setup heen is.

Wat ook wel eens wil helpen is een Vista cd met SP1 geïntegreerd. Dus gewoon een MSDN OEM-kopie die wel ergens te vinden is.

Diverse malen meegemaakt @ vrienden, waar Vista zonder SP1 niet wil installeren, BSODS en slechte performance, en met geïntegreerd service pack is er niets meer aan het handje.

discogs

Pagina: 1