Toon posts:

Bluetooth niet vindbaar na herinstallatie Vista

Pagina: 1
Acties:

Palthe

Topicstarter
Specs laptop:

Merk: BTO (btonotebooks.nl)
Model: 15C27+
Proc: T9400 @ 2,53 Ghz
Mem: 4GB

Probleem:
Reinstall gedaan van Vista Ultimate x64 omdat er Home Basic x86 op stond. Hierna werkt alles prima, behalve Bluetooth. Deze staat niet bij mijn devices als Unknown, en mijn Wifi radio is gewoon wel al in de lucht.
Bij installatie driver (van de site van BTO maar ook meegeleverd) krijg ik de melding:
"Please turn on or plug in your Bluetooth device in order to continue installation".

Met Fn + F2 ook geen soelaas?
Iemand een suggestie? Hardware wordt totaal niet gevonden, ook niet bij handmatig zoeken. En ja, er zit wel degelijk een bluetooth device in.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:27
Kijk eens in Windows Device Manager of BT al aan staat. Kijk verder of je niet meerdere malen op Fn+F2 moet drukken, bij mijn Asus kan ik dan tussen de standen Uit - WLAN - BT - WLAN + BT kiezen.

Palthe

Topicstarter
GENETX schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:28:
Kijk eens in Windows Device Manager of BT al aan staat. Kijk verder of je niet meerdere malen op Fn+F2 moet drukken, bij mijn Asus kan ik dan tussen de standen Uit - WLAN - BT - WLAN + BT kiezen.
Dank je voor je snelle reactie. Nee Bluetooth staat helemaal nergens bij mijn devices, ook niet cryptisch omschreven of zo.
Ik kan blijven drukken op Fn + F2 maar er gebeurt niets. Mijn Wifi gaat ook niet uit of iets dergelijks...

Overigens werken mijn andere Fn combi's wel (misschien even handig om te vermelden)

[ Voor 7% gewijzigd door Palthe op 05-10-2008 15:55 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:27
Mogelijk heb je daar een apart programma voor nodig. Voor WLAN heb ik naast mijn Fn key drivers ook WirelessLan Console nodig van Asus. Mogelijk dat BTO ook iets dergelijks heeft (BTO heeft zelfs wel eens Asus barebones gebruikt)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het kan ook zijn dat bepaalde Fn knoppen software nodig hebben om te werken.
Ik heb hier een HP laptopje gehad, waar de WLAN alleen maar aan en uit te zetten was als de Quicklaunch software ook geïnstalleerd was. Even een Ubuntu installatie er op gehad, maar bij gebrek aan de mogelijkheid om WLAN in te schakelen, maar snel weer terug gegaan naar Windows. Wellicht dat dit hier ook aan het handje is?

Palthe

Topicstarter
Brede P schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:04:
Het kan ook zijn dat bepaalde Fn knoppen software nodig hebben om te werken.
Ik heb hier een HP laptopje gehad, waar de WLAN alleen maar aan en uit te zetten was als de Quicklaunch software ook geïnstalleerd was. Even een Ubuntu installatie er op gehad, maar bij gebrek aan de mogelijkheid om WLAN in te schakelen, maar snel weer terug gegaan naar Windows. Wellicht dat dit hier ook aan het handje is?
Tja ik heb alle programma's gedownload en geinstalleerd van BTO, en nergens zit een dergelijke functie bij.
Ik heb inmiddels ook al een mail gedropped bij BTO zelf. Ik hoop snel wat van hen te horen en als ik het antwoord heb, post ik het hier zsm.

thanks

Palthe

Topicstarter
De huidige stand van zaken:

Van BTO kreeg ik inderdaad het advies om de zogenaamde WiFi Wireless Switch te installeren waarna Fn + F2 het zou moeten doen. Echter dit hielp niet, ook niet na herinstallatie van de Wireless Switch.

Daarna ben ik persoonlijk gebeld met de melding dat ze dit "off-the-record" wel voor me wilden oplossen bij hun op locatie. Dit was eigenlijk buiten hun boekje omdat ze de installatie van eigen Software niet ondersteunen (en terecht, ik kan ze moeilijk gaan bellen over drivers voor Linux en zo ;-)).
Ik heb de betreffende medewerker hier in eerste instantie voor bedankt omdat ik het eerst nog zelf wil uitproberen, maar ik vind het echt top-service van de jongens van BTO.

Ik ga denk ik eerst maar proberen wat een reinstall van Vista doet.
Iemand nog suggesties alvorens ik dit slopende klusje weer ga uitvoeren?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
Ik zie op de plaatjes op de site aan de linker zijkant een schuifje, is deze niet voor het hardwarematig in/uitschakelen van de BT module en of W-LAN?
dit is ook zo bij veel DELL en Toshiba notebooks.
Afbeeldingslocatie: http://www.btonotebooks.nl/images/15C27_LEFT_SIDE_600.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 09-10-2008 09:51 ]

Strava

Palthe

Topicstarter
Prulleman schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:51:
Ik zie op de plaatjes op de site aan de linker zijkant een schuifje, is deze niet voor het hardwarematig in/uitschakelen van de BT module en of W-LAN?
dit is ook zo bij veel DELL en Toshiba notebooks.
[afbeelding]
Ja klopt helemaal, maar die staat al aan omdat ik anders geen W-Lan zou hebben.
Dat heb ik dus wel...

Probleem bestaat trouwens nog steeds, dus als iemand hetzelfde ook al heeft meegemaakt met BTO notebookje, dan is dit stiekem een klein schopje :)

Palthe

Topicstarter
Is er echt niemand die dit al is tegen gekomen?
Ik ben namelijk super tevreden met mijn BTO icm Vista 64-bit maar ik krijg Bluetooth maar niet aan de praat.

Verwijderd

Heb je bluetooth inmiddels wél aan de praat? Die van mij doet het.

Verwijderd

Probleem heb ik hier ook. Krijg het niet aan de praat met Viste 64. Ik zie in de device list ook dat de drivers niet geinstalleerd zijn.
Weet iemand waar ikdeze kan downloaden, want op de meegeleverde dvd staan geen bluetooth drivers.
Pagina: 1