Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[.net] Webservice, meerdere acties.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing: Sessions, natuurlijk >.>

Hallo iedereen,

Ik ben bezig met het werken in webservices, ik heb gezien hoe krachtig ze kunnen zijn en wil er graag zelf wat meer over willen leren. Ik heb alleen geen idee hoe de server gebruikersinput tijdelijk kan onthouden.
Misschien is het nog een beetje vaag wat mijn vraag nu is, maar ik zal eerst een situatie schetsen.
  1. De client zegt tegen de server dat hij de service wilt gaan gebruiken
  2. De server returnt op dat moment een getal en een unieke ID, door middel van een webmethod
  3. De client, doet hier een aanpassing op, hij vermeenigvuldigd dit met 2
  4. De client stuurt dit naar de server, door middel van een webmethod, deze wordt geidentificeerd door middel van de unieke ID
  5. De server verwerkt dit.
Nu is dit een heel simpel voorbeeld, maar eigenlijk wil ik dat er op de achtergrond een dataclass meedraait, een beetje als sessions.
Ik heb voor mijn gevoel heel google afgezocht, in boeken gelezen. Maar ik heb absoluut geen idee waarop ik moet zoeken, en ik geloof dat ik de verkeerde keywords gebruik. Kunnen jullie mij misschien in de goede richting sturen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 15:37 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
een beetje als sessions
Waarom dan geen sessions?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Werkt toch gewoon volgens die 5 stappen die jij noemt?

Ik zie de vraag niet...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43
Je kan gewoon SessionState gaan gebruiken in WebServices ....

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Soms ben ik echt zo'n sukkel. Nu ik het nalees heb ik mijn eigen antwoord al gegeven. Sessions...., waarom is het nooit in me op gekomen dat je die ook bij webservices kan gebruiken...

Dank jullie wel