Toon posts:

Geen internet met Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe PC met Vista gekocht bij Mycom, best een mooie, maar ik krijg geen internet verbinding, d.w.z. een beperkte (geel uitroeptekentje bij het icoontje in de system tray). Router uit- en weer inschakelen helpt niet en ook die twee andere opties niet die vista geeft bij netwerkproblemen.

Echter, als ik mij laptop (XP pro) aansluit met hetzelfde netwerk kabeltje heb ik geen enkel probleem!

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Settings van je ethernet kaart gecontroleerd?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Nee zal ik even doen.

Verwijderd

Topicstarter
Netwerk adapter ziet er gewoon uit voorzover ik kan beoordelen. "dit apparaat werkt naar behoren"staat er of zoiets.

Verwijderd

De (waarschijnlijk) voorgeinstalleerde firewall geprobeerd uit te zetten? Gechecked of Vista wel op automatisch IP verkrijgen staat? Staat de DHCP service van je router aan? Welk IP adres krijg je eigenlijk? 169.254.x.x of wat anders?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Ik bewonder je inzet. En probeer eens de EDIT knop als je nog iets toe te voegen hebt aan je post..... :O

Doe eens een ipconfig /all in het DOS venster en plak de resultaten eens hier.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:19:
De (waarschijnlijk) voorgeinstalleerde firewall geprobeerd uit te zetten? Gechecked of Vista wel op automatisch IP verkrijgen staat? Staat de DHCP service van je router aan? Welk IP adres krijg je eigenlijk? 169.254.x.x of wat anders?
Bedankt voor de tips.
1. De firewall heb ik niet geprobeerd, dus dat ga ik doen.
2. Ik wist niet dat Vista die installing had; ik ging ervan uit dat dat automatisch ging als je zelf geen netwerkadres had opgegeven. Daar ga ik ook naar kijken
3. Dat begrijp ik niet helemaal. Voorzover ik weet heeft mijn router verder geen aparte software (service) nodig. Bij mijn laptop gaat het i.i.g. probleemloos.
4. Ik krijg dus helemaal geen IP adres, dat is warschijnlijk het hele probleem.

Hartelijk bedankt, ik ga weer wat proberen.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:27:
[...]

Ik bewonder je inzet. En probeer eens de EDIT knop als je nog iets toe te voegen hebt aan je post..... :O

Ik bewonder je sarcasme.
Ik moet elke keer op en neer klimmen van beneden naar de zolder en ik had het niet letterlijk in mijn hoofd zitten of opgeschreven. Duizendmaal excuus

Verwijderd

Kijk is bij netwerkcentrum bij netwerk of er particulier of openbaar staat. Als dit openbaar is dan is het lastiger verbinding te maken.

• cornfed99111
Excuses aanvaard >:)

Welke verbinding is met het internet? Kabelmodem of ADSL modem?

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:27:
[...]

Dit krijg ik met ipconfig/all

Windows IP-configuratie

<toch maar weer even verwijderd...>

EDIT: Het is een adsl verbinding (router draytek vigor 26000)

EDIT2: WIndows firewall is uit en ik heb de Norton antivirus firewall ook uigezet.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 16:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:18:
[...]

Dit krijg ik met ipconfig/all

Windows IP-configuratie

<toch maar weer even verwijderd...>

EDIT: Het is een adsl verbinding (router draytek vigor 26000)

EDIT2: WIndows firewall is uit en ik heb de Norton antivirus firewall ook uigezet.
Waarom verwijder je nou je IP informatie?

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:05
Zit er toevallig een (onboard) gigabit ethernetkaart in je pc? Zo ja, probeer de snelheid eens naar 100mbit half / full duplex te zetten, het kan namelijk zijn dat de autosensing van die kaart niet helemaal naar behoren werkt met jouw router.

• cornfed99111
Je kan gerust je informatie hier plakken. Alleen je externe ip moet je maskeren.
Pagina: 1