WAG160N wordt traag na +/- 2 weken

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:30
Beste Tweakers,

Laatst een Linksys WAG160N aangeschaft; een veelbelovende Wireless-N draft modem/router.

Nu werkt het ding op zich oke, maar na een week of 2 soms 2,5 wordt hij ineens heel langzaam (ipv 1,8 MB/ps max. 160 kb/ps). Om dit op te lossen MOET ik de fabrieksinstellingen terughalen en alles opnieuw instellen. Aan en uit zetten helpt dan niet. Wireless én wired hebben dit probleem. Het lijkt wel alsof het beestje 'dichtslibt' o.i.d. We doen geen gekke dingen ermee...

Iemand een idee?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 09:41

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je het nu over de WLAN of internet doorvoersnelheid? En heb je sowieso al de nieuwste firmware geprobeerd?

Tesla Model Y RWD (2024)

• Atomius
Ja, de nieuwste firmware zit erop. Het gaat om de internet doorvoersnelheid.

Verwijderd

Er zit als het goed is een klein gaatje op de router, dit is een reset knop. Hiermee zet je alles terug naar fabrieksinstellingen. Daarna kan je opnieuw inloggen op de modem met standaard inloggegevens en dan opnieuw alles instellen.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40
Toevallig logging aan? Met een paar MB geheugen en de verbose log messages kan ik me voorstellen dat hij na 14 dagen een keer vol is.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Atomius
Logging staat uit. Zo'n harde reset doe ik dus elke keer Dragon21, en dat is zo vervelend :(

• Atomius
Niemand?

• BHQ
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Je hebt het over een harde reset (factory defaults), maar het probleem blijft dus als je de router even zonder stroom zet?

• gertvdijk
  • Laatst online: 15:40
Yapser schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:17:
Je hebt het over een harde reset (factory defaults), maar het probleem blijft dus als je de router even zonder stroom zet?
WizZie- schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:29:
Om dit op te lossen MOET ik de fabrieksinstellingen terughalen en alles opnieuw instellen. Aan en uit zetten helpt dan niet.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Atomius
Nog even de oplossing: ik bleek het zelf te doen. De QoS functie zette ik steeds aan als een huisgenoot veel aan het downloaden was. En deze QoS functie was de boosdoener. Als ik die instelde werd het hele internet traag. Beetje gek dat ik er niets mee kan, maar heel erg heb ik het ook niet nodig.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De QoS functie in de WAG160N werkt nog niet helemaal vlekkeloos. Ik heb derhalve al eerder contact opgenomen met Linksys, die uiteraard geen problemen erkende. Het gaat volgens mij fout als je QoS instelt, en het daarna weer uitzet. QoS blijft dan gewoon aanstaan en de router gaat bokken.

De firmware zit helaas nog steeds op versie 1.00.9 (EU) als ik me niet vergis, hopelijk komt er ooit een goede. QoS is namelijk één van de redenen waarvoor ik deze router heb aangeschaft.

Lees ook dit, hier gevonden http://forums.linksys.com...ard.id=DSL&thread.id=6055

1. Disabling QoS only takes effect after power off.

The web interface reports QoS as disabled after saving changes but in fact QoS is still enabled until the router is power cycled. I have had this behaviour confirmed by tech support.

2. Buggy 'Auto' setting for Internet Bandwidth.

Simply enabling QoS with Internet Bandwidth set to 'Auto', even with no priority rules defined, applies massive throttling to my Internet connection. In my case the maximum thoughput for both upload and download is throttled to roughly 10% of the available bandwidth. It is possible that the 'Auto' setting may be mistakenly applying my upload connection rate to its download bandwidth rate limiting, since my upload rate is in close to 10% of my download rate. Or it might just be an order of magnitude bug in the handling of the bandwidth figures.

Anyway, a solution appears to be to manually set the Internet Bandwidth value. Manually setting the Internet Bandwidth to just above my actual sync speed (rounded up to the next 1000kbps) returns connection speeds to within 10% of normal. Raising the bandwidth value higher does not noticeably increase throughput so it seems to be working.

[ Voor 57% gewijzigd door Exorcist op 11-01-2009 11:12 ]

Pagina: 1