8800 GT divx blokkerig

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-10-2025
Hallo allen,

Als ik een divx/xvid film kijk op mijn monitor (22 inch) dan rekt het beeld zich op. Logisch natuurlijk maar het punt is nu dat het pixelig/blokkerig wordt. Het wordt dus niet gewoon blurry uitgesmeerd, zoals ik vroeger wel altijd had op me oudere pc. Ook bij 720p HD films, die toch echt goeie kwaliteit zijn, erger ik me hieraan. Moet ik een codec hebben die hier voor zorgt ofzo? Of is dit niet te verhelpen.

Alvast bedankt voor de info

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dit heeft weinig te maken met de videokaart, aangezien voor de DivX codec sowieso geen hardwarematige versnelling gebruikt wordt. Iets zegt met dat je die 24" monitor nog niet zo lang hebt. Alles met een lage resolutie wordt lelijk op een grote monitor met hoge resolutie. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

• adros
--MeAngry-- schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:36:
Dit heeft weinig te maken met de videokaart, aangezien voor de DivX codec sowieso geen hardwarematige versnelling gebruikt wordt. Iets zegt met dat je die 24" monitor nog niet zo lang hebt. Alles met een lage resolutie wordt lelijk op een grote monitor met hoge resolutie. ;)
ik weet dat het lelijk wordt op hoge resolutie. Ik heb me bericht ge-edit omdat er een foutje in stond. Vroeger op me oude pc had ik dus gewoon dat het beeld werd uitgeblurt, maar nu is dat dus niet meer zo en wordt het beeld gewoon blokkeriger, Ik vond persoonlijk dat uitblurren een stuk mooier...

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:14

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

--MeAngry-- schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:36:
Iets zegt met dat je die 24" monitor nog niet zo lang hebt. Alles met een lage resolutie wordt lelijk op een grote monitor met hoge resolutie. ;)
22" en hij heeft het niet over het feit dat het lelijk wordt, maar dat de 'lelijkheid' niet opgevangen wordt door de juiste smoothing, terwijl dat eerst wel het geval was.

Ik herken in ieder geval het probleem. Op mijn pc geven KMplayer en MPC het beeld goed weer als het vergroot wordt, dus met smoothing zodat het wel wat waziger wordt maar zonder losse pixels.

Als ik precies dezelfde file in VLC afspeel en het groot bekijk is alles pixelig. Stel dat ik het op 200% bekijk (dus 4x zoveel oppervlak), dan zie je echt duidelijk pixels die 4x zo groot zijn als op 100%, met een keiharde overgang tussen die grote pixels. Accurater, want er wordt minder verzonnen, maar niet echt mooier als je een beetje dicht bij je scherm zit.

Ergens in de players moet het dus ingesteld kunnen worden, al heb ik in VLC nog niet gevonden waar het staat..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• adros
Gizz schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:41:
[...]

22" en hij heeft het niet over het feit dat het lelijk wordt, maar dat de 'lelijkheid' niet opgevangen wordt door de juiste smoothing, terwijl dat eerst wel het geval was.

Ik herken in ieder geval het probleem. Op mijn pc geven KMplayer en MPC het beeld goed weer als het vergroot wordt, dus met smoothing zodat het wel wat waziger wordt maar zonder losse pixels.

Als ik precies dezelfde file in VLC afspeel en het groot bekijk is alles pixelig. Stel dat ik het op 200% bekijk (dus 4x zoveel oppervlak), dan zie je echt duidelijk pixels die 4x zo groot zijn als op 100%, met een keiharde overgang tussen die grote pixels. Accurater, want er wordt minder verzonnen, maar niet echt mooier als je een beetje dicht bij je scherm zit.

Ergens in de players moet het dus ingesteld kunnen worden, al heb ik in VLC nog niet gevonden waar het staat..
dankjewel voor deze info. Ik speel alles idd altijd met VLC af. Even een ander progje testen dan :)

edit: jep met mpc wel gewoon goed, nogmaals bedankt!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bedankt, weer iets geleerd. Ik gebruik altijd MPC, dus vandaar dat ik het probleem even niet goed begreep. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op GoT verwachten we dat je zelf op zoek gaat en dingen probeert voordat je een topic opent, en dat dat ook duidelijk in de topicstart terugkomt.

Helaas is hier niets te lezen over waar je gezocht hebt, op welke termen, wat je vond, wat je probeerde en wat er toen gebeurde. Ook lijk je nergens de link die je legt met videokaart te onderbouwen. Daarom gaat dit topic wegens te weinig inzet dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.